"Wat een ontzettend herkenbaar verhaal!!
Als je graag privé meer wil praten, je mag me altijd een pb-tje sturen.
Zit ook in de chronische pijn / vermoeidheid mallemolen en kom ook vaak hier terecht bij het googlen naar info over medicatie
Vandaar dat ook ik hier terecht ben gekomen.
Ik begrijp niet dat je arts niet mee wil zoeken naar andere oplossingen voor je pijn en angstproblemen.
Als je het moest zien zitten en het is haalbaar voor je, weet ik wel een adres van een goede osteopaat, omgeving Brussel. Super goede ervaring mee en hij gaat met jou gans je leven bekijken en je lichaam!
Waar je op die moment bv pijn hebt, kan hij ook al losmaken.
Hij heeft mij in één behandeling verlost van kaakpijn waar ik al 2 jaar mee rond liep en amper nog door kon eten of praten en heeft een punt in mijn bovenrug, tussen mijn schouders, los gemaakt wat nog geen andere kiné of chiropractor ooit was gelukt.
Scheelt heel wat in medicatie!
Bovendien heeft ie mij goede voorschriften gegeven voor voeding, supplementen (deze zijn wel erg duur) en mij verteld wat mijn lichaam ongeveer nodig heeft (en dat heeft ook al veel veranderd!).
Zo ben ik ook te weten gekomen dat veel van mijn problemen samen hingen met mijn spijsverteringsstelsel en hormonaal stelsel, waardoor ik me ook heb laten castreren (wegname eierstokken, omdat ik hypergevoelig was voor oestrogeen, bijna gestorven!!).
Ook wil ik al ff reageren dat je echt wel een andere pijnstiller kan gebruiken, want een angstremmer moeten gaan nemen omdat je slecht op die pijnstiller reageert, dat lijkt me nu toch echt te gek voor woorden.
Er zijn heus verschillende opïoden!
Het is proberen natuurlijk, hebben wij ook moeten doen, van de ene naar andere medicatie, maar je moet nog kunnen functioneren en hoe meer pillen je inneemt, hoe meer neveneffecten en hoe meer langetermijn schade je lichaam oploopt, dat is het echt niet waard.
Met paracetamol en ibuprofen zou ik toch ook opletten hoor. Langdurig gebruik van paracetamol is best gevaarlijk voor je lever (al zegt een HA altijd maar dat het ongevaarlijk is, dat is echt niet zo, ik neem het zelden tot nooit in hoor, mijn arme lever moet al genoeg ondergaan!), een pijnstiller in een klasse hoger als paracetamol is een aanslag op je maag en darmen, daar een brufen bij op en je gaat zo af op maagontstekingen / maagzweren, prikkelbare darm, noem maar op. Je voeding wordt niet meer verteerd, je krijgt net meer ontstekingen etc.
Dat is ook te vermijden.
Ik zou toch es kijken wat je kan doen om je medicatie anders in te nemen, of gewoon algemeen, andere medicatie, die beter geschikt voor je is, waar je minder neven effecten van hebt etc.
Ik neem bv alleen nog maar Valtran Retard en druppels en om kalm te blijven, alprazolam (ik heb een paniekstoornis, dus de angst komt niet van de pijnmedicatie en ik heb ook erge spierspasmes, waarvoor de alprazolam ook goed werkt, van tranxene werd ik net helemaal knettergek).
Alsjeblief, blijf weg van alle anti depressiva! Die schrijven ze maar al te graag voor aan pijn patiënten, maar ik ken er niet veel die er goed bij varen hoor.
Het is zulk een grote rommel en bij veel van die producten is niet eens geweten in hoeverre ze op lange termijn wel veilig zijn.
Seroxat is voor velen een AD die net depressie en zelfs zelfmoord veroorzaakt... Afblijven!
Eveneens is een natuurdiëtiste zeker een optie, maar ook hier, dit is volle pot betalen en mag je toch weer een goede 50€ per consult rekenen. Echter ook weer wel de moeite waard.
Voeding is je belangrijkste medicijn, ik vaar erwel bij om mijn voeding aan te passen.
Van in een rolstoel zitten ben ik geëvolueerd naar ondertussen elke dag kunnen wandelen en ik kan zowaar af en toe weer es lopen, springen, een sprintje doen etc.
Het kan heus verbeteren, stabiliseren, maar daar gaat een reguliere arts je niet graag mee verder helpen.
Hoe meer chemisch spul jij inneemt, hoe minder goed je erbij vaart, hoe meer de farmaceutica aan je verdient, hoe meer doktersvisites je nodig hebt etc, jij houdt zo het wereldje mee draaiende en dat willen ze niet zomaar kwijt uiteraard
Er zijn betere manieren.
Je mag me altijd contacteren, waar ik kan helpen, doe ik dat met veel plezier!
Ik had het ook allemaal niet gekunnen zonder hulp van anderen, zonder veel info te krijgen etc."