Dat was ik die dat zei. Helaas heb ik het over jongeren hier die dus coke + alcohol gebruiken en daardoor hard aftakelen. Heel lelijk en snel oud worden die.
Heb je jeugd, gooi je het weg.
brooooo..... je wil niet weten wat ik allemaal door mijn lijf heb gegooid en zeeeker genoeg coke ook, in mijn twintiger jaren.... ik word echter nog tussen de 30 (bescheiden mensen) en 36 jaar geschat.... Ben verdorie 41jaar. Tuurlijk zijn dit ook genen maar waar ik een klein beetje op doelde is dat het vaak de alcohol is die je snel oud maakt. Neemt niet weg dat coke niet goed is voor je natuurlijk, by far. Maar als ik om mij heen kijk zijn het gemiddeld genomen de alcohol drinkers die ik er snel verouderd uit vind zien want je wil niet weten hoeveel coke gebruikers er zijn die er prima gezond uitzien, gezonder dan wij bij elkaar. Heb in mn vorige leven wel eens een jaartje hier en daar verkocht waar mijn beste klanten zakenmensen waren die nu jaren later nog steeds veel succes hebben, er gezond uitzien en verder geen echte verslavende kenmerken hebben..... dat gezegd hebbende zijn er ook veeeeele aan onderdoor gegaan natuurlijk maar just saying dat huidveroudering niet persee primair met coke te maken heeft....
Kan zijn dat ik dit gesprek niet goed gevolgd heb maar hoe oud zijn jongeren in dit geval eigenlijk? en over wat voor gebruik hebben we het want daar zit natuurlijk wel werelden van verschil in......
Ik zou dit ook precies zeggen ,maar ik kan mijn sporadisch gebruik niet goed praten.
Als ik wat pak dan is het gegarandeerd van dermate kwaliteit dat men tot de andere dag nog strak staat.
Een heerlijke comedown alsof het een roesje is zo kalm en beheerst!
Puur eigen mening maar "sporadisch" gebruik is in mijn ogen echt NUL/niks mis mee... Zou net zo goed zelfs voordelig kunnen zijn.... als het maar sporadisch blijft maar daar zijn de meeste niet tegen opgewassen. Dus altijd, wat dat betreft, beter niet nemen natuurlijk. Maar ik zelf zie echt niks kwaads in als iemand om de maand ofzo eens een grammetje haalt.
Dagelijks een paar bakkies thee met een suikerklontje is schadelijker dan 1x in de maand coke.... Dagelijks coke bij je bakkie thee daarintegen 😅...Ja dan maakt coke snel oud ja maar daarom ook de vraag zojuist van hoe oud zijn die jongeren en over wat voor gebruik hebben we het? dagelijks? wekelijks?of nog minder?
Begrijp echt wel wat jullie zeggen hoor en jullie hebben ook (grotendeels) gelijk maar om er nou alleen maar nadelen aan te plakken.... tjah dan zou ik mezelf niet zijn als ik een beetje de advocaat van duivel speel
Oh enuh strak staan van Coké dan heb je geen goeie in mijn ogen.... juist van de betere kwaliteit ga ik minder strak staan terwijl hij wel sterker werkt. Slapen kan op goede kwaliteit (in mijn praktijk ervaring en bij mijn directe vrienden en kennissen) juist veeeel beter dan op slechte kwaliteit. Maar dit kan een persoonlijke (en van vele in mijn omgeving) ervaring zijn natuurlijk.