Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Sloddervos zei: bij ons loopt een jongen in de buurt die heeft last van psychose's sinds die begonnen is met blowen en als die niet blowt heeft hij ook last van psychose's. Hij heeft al in een afkick kliniek gezeten alles maar die jonge is nog steeds helemaal wappie.. Ik kan hier niet veel over vertellen omdat ik er ook niet veel over weet. Klik om te vergroten... Een psychose kan ook vanuit schizofrenie en stress ontstaan. Cannabis is zelden een veroorzaker van een psychose."
"Re: Vetel hier al je blow rituelen Hoi iedereen! Ik ben nieuw hier maar ik ga alvast bij deze een reactie plaatsen. Ik rook iedere dag wiet en doe dat thuis (of in de shop, maar daar heb ik geen ritueel). Nadat ik in de coffeeshop geweest ben ga ik met de trein naar huis en daar begint 's-avonds het ritueel: -alle thuiswerkzaamheden doen om daarna te relaxen -drankje inschenken -muziek uitzoeken (of een filmpje) -stereomeubel aan -en dan maar met muziek lekker blowen. -en daarna nog een joint -en nog één..."
"Wietkruimels van coffeeshop 'Speakeasy' te Arnhem."
"Heel veel schizofrenen willen wel werken, maar kunnen dat niet altijd. Zo moet ik bijv. stress vermijden. Wat ik dan op de werkvloer verdien met 'normaal' werk wordt dan ingehouden op de Wahjong-uitkering. Sinds ik zo'n uitkering heb."
"Je wordt er licht stoned van en dat vind ik prettig aangezien ik wel 6 joints per dag in het weekend rook. De kruimels zijn goed en goedkoop maar soms kan het hoodpijn opleveren. En ik heb al eens een hash-flintertje er in gevonden."
"Ik heb vanaf 1991 (op mijn 16e) geblowd tot op heden. Dat is dit jaar 20 jaar lang wiet gebruiken. Ook ik vind het reuze moeilijk om te stoppen. Aanvankelijk wou ik alleen met de alcohol stoppen, maar in de verslavingskliniek noemden ze mijn blowgedrag als een risico dat ik het als vervanging van de alcohol zou gaan gebruiken. Nu blow ik langer dan ik drink en ook ik kan me moeilijk voorstellen wat het is om nuchter door het leven te gaan. Ik ben wel eens een compleet jaar gestopt geweest en mijn traagheid verdween enigszins. Maar het gebruik lonkte in de verte waardoor ik weer ben gaan gebruiken. Als in je leven alles goed gaat terwijl je nog steeds blowt en je kunt jezelf financieel dit veroorloven zie ik het probleem niet. Als het echter problemen gaat geven kun je inderdaad maar het beste proberen andere hobby's te zoeken. En als je het voor je vriendin doet dan heb je een goede motivatie lijkt mij. succes met alles."
"Speakeasy in Arnhem. Goede Orange Bud en ook goedkopere kruimels."
"Naast dat ik soms (ieder maand als ik geld heb) aan het blowen ben, drink ik de rest van de maand bier. Geen wijn (want: te zuur), geen sterke drank (want: slokdarmproblemen), dus blijft er bier over om flink 'm te raken. Gisteren viel ik om van de slaap nadat ik niet meer op mijn benen kon staan. Heerlijk, om zo even buiten mijn boekje te gaan. Goed is het niet, natuurlijk. Dat is wat ik ben, een wietsmoker met sterke drank naar alcohol. Ik ga er ook niks meer aan doen. laat mij maar gaan. Of voel je je geroepen om mij te helpen? de groeten."
"Eigenlijk krijg ik al alle hulp die nodig is. Ik dacht laatst: "Ik drink er een paar". Toen moest ik later naar de supermarkt terug voor nog wat extra bier, omdat het zo goed smaakte ineens. Tja, en dan is het hek van de dam. Vandaar dat ik zover ging. Het was wel lekker voor een keer, maar dit kan inderdaad niet zo door blijven gaan. Ik ben al weer aan het minderen, voor zover dat een manier is om niet afhankelijk te worden. Dinsdag aanstaande ga ik naar de AA, heb ik besloten. Ben ik al eens eerder geweest, zal ik nodig weer moeten oppakken. bedankt voor die scherpe vraagstelling, nu ik nuchter ben was dat een goede zelfreflectie aan het oproepen."
"Belgisch Geuzebier van spontane gisting. Deze smaakt zuur..."