Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DuGeaksteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jongeman, 19 jr, en ik ben hier net nieuw op het forum. Zelf smoke ik nu 2,5 jaar waarvan het laatste jaar dagelijks. Wel is een poging gedaan om te stoppen, maar nooit voor lang.

Het volgende wat ik mijzelf afvraag; welke veranderingen heb jij doorgemaakt toen je na een lange tijd blowen was/bent gestopt? En dan bedoel ik het vooral op psychisch gebied.. Ik lees vaak wat er lichamelijk bij men verbeterd (meer energie, stukken helderder, meer ondernemingslust etc) maar hoe zit het dan qua waarnemingen en emotioneel gebied na het stoppen? Hoe beleef en zie je dingen weer anders? Komen er weer gevoelens van vroeger terug die jij toen beleefde en simpelweg door het blowen niet opmerkte?

Hier graag jou eigen, persoonlijke ervaring! :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ik niet eerlijk gezegd.
Ik rook het nog steeds maar als ik bijvoorbeeld maand op vakantie ga heb ik nergens last van, sterker nog voel me fitter en meer energie. Ook na 6 maanden stoppen had ik nergens last van. Maar dat is zoals jij ook zegt mijn persoonlijke ervaring tot nu toe ermee.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het maakte mij vooral geestelijk wat actiever. Minder snel de gedachte 'het zal wel' en dat maakt het leven toch wel leuker.

Een mooi voordeel van minder blowen is dat je, als je het doet, er meer plezier van hebt. Ook is dan het na-effect positiever. Je bent minder suf de dag erna en kan meer genieten van de leuke ervaring de avond ervoor.
S
SloddervosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben zelf ook nieuw op dit forum maar ik reageer maar gelijk even.. Dit gaat niet over mij maar over een andere jongen, bij ons loopt een jongen in de buurt die heeft last van psychose's sinds die begonnen is met blowen en als die niet blowt heeft hij ook last van psychose's. Hij heeft al in een afkick kliniek gezeten alles maar die jonge is nog steeds helemaal wappie.. Ik kan hier niet veel over vertellen omdat ik er ook niet veel over weet.
w
wietsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sloddervos zei:
bij ons loopt een jongen in de buurt die heeft last van psychose's sinds die begonnen is met blowen en als die niet blowt heeft hij ook last van psychose's. Hij heeft al in een afkick kliniek gezeten alles maar die jonge is nog steeds helemaal wappie.. Ik kan hier niet veel over vertellen omdat ik er ook niet veel over weet.
Klik om te vergroten...

Een psychose kan ook vanuit schizofrenie en stress ontstaan. Cannabis is zelden een veroorzaker van een psychose.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."