Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik vatte de opmerking van DaveHagen op als een grapje eigenlijk en moest wel lachten eigenlijk. Persoonlijk vind ik het ook erg irritant dat sommige veganisten hun levensstijl bij andere mensen door hun neus proberen te boren. Ik heb zelf ook kennissen die hier een handje van hebben en bij mij werkt dit averechts. Mijn mening is dat je helemaal zelf moet weten wat je eet en ik sta ook open voor nieuwe dingen doch het niet aan mij opgedrongen wordt. Ik vind het goed dat veganisten stil staan bij de behandeling van dieren en sta hier volledig achter. Alhoewel ik het totaal vermijden van dierproducten onzin vind. Mijn ouders hebben kippen en eten hier de eieren van. Deze kippen leggen sowieso wel eieren en ik denk dat ze een prachtig leven hebben. Niet iedereen heeft natuurlijk beschikking over deze mogelijkheid en eten gewoon eieren uit de supermarkt die uit een legbatterij komen (wat wel slecht is!!). De ouders van een maat van mij hebben een boerderij met koeien die melk produceren en deze koeien hebben waarschijnlijk een beter leven dan de meeste wilde dieren. Dit betekend dus dat het gebruik van dierproducten niet per definitie slecht hoeft te zijn. Van landbouw zijn ook dieren de dupe hoe je het ook went of keert. Naar mijn mening kan de discussie beter gericht worden op hoe maken wij de wereld een betere plek voor iedereen (dieren, mensen, milieu) in plaats van het wel en niet eten van dierproducten. Zoals hier mensen fel op elkaar reageren kom je sowieso geen reet verder. Ik heb geleerd om een dom persoon te negeren want diegene aanvallen maakt meestal toch geen verschil (ik bedoel hier algemeen en niet perse @DaveHagen)."
"Heel veel sterkte man! Lees aldoor je berichten en echt kut dat je zo diep in de shit zit. Ik hoop dat je hier uit kan komen en alles weer wat op de rails kan krijgen."
"Bas geeft gewoon zijn mening over de situatie en daar is niets mis mee. Ik vond de opmerking van Iskra ook nogal ongepast. Of in ieder geval misschien een beetje hard geformuleerd. Moeten jullie nou echt weer elkaar aan gaan vallen? OT: Ik hoop dat je je drugsgebruik onder controle kan krijgen en misschien kan praten met je ouders juist wel helpen. Zoals je al zei ben je niet afhankelijk van ze. Soms kan een goed gesprek je erg helpen en is het fijn als je ergens je hart kan luchten. Het is heel erg lastig om zo'n gesprek te voeren maar wie weet lucht het je wel op dat ze het weten en kunnen ze je helpen met beter worden. Er is natuurlijk altijd de kans dat ze slecht reageren maar zoals ik het zie zijn ouders er om hun kinderen te steunen. Veel succes!"
"Beste Raver, Ik volg al een tijdje jouw strijd met de GHB verslaving en hoop echt dat je het uiteindelijk gaat lukken om er van af te komen. Ik kan me niet voorstellen wat je doormaakt op dit moment... Het lukt me maar niet om mezelf te accepteren zoals ik ben, altijd voel ik me anders dan de rest. Al van kleins af aan. Op jonge leeftijd leerde ik mezelf al aan dat door middel van middelen ik mezelf wel beter kon accepteren, het gaf me prestige, ik hoorde erbij etc.. Klik om te vergroten... In mijn opzicht is het niet erg om anders te zijn dan anderen. Anders zijn is juist wat jou maakt als persoon. Als we allemaal hetzelfde waren was de wereld erg saai. Ik wens je verder heel veel sterkte en heb erg veel respect voor hoe ver je al gekomen bent!"
"Hou vol man! Uiteindelijk gaat het allemaal beter worden na de detox! Waarschijnlijk in kleine stapjes maar je gaat hier uit komen..."
"Het lijkt mij juist beangstigend om pep te gebruiken tijdens school en werk situaties. Ik zou dan bang zijn dat ik op een gegeven moment alleen met pep op kan functioneren. Dit zelfde geld voor feesten met drugs op. Ik ben alleen heel voorzichtig hiermee en bedenk me altijd: "Zou ik het nuchter net zo leuk vinden?". Zolang ik hier ja op kan antwoorden denk ik dat het geen kwaad kan. Een verslaving zit in een klein hoekje namelijk. Heel goed van je om 20 dagen van de pep af te blijven pompen! Ik zou dit ook zien als een soort overwinning. Een leven lijden waar je afhankelijk bent van iets lijkt me echt heel kut. Ik hoop dat je er bovenop komt."
"Ik gaf alleen maar mijn mening hoe IK erover denk. Wat iemand anders daarmee doet moet diegene zelf weten. Ik ben het er wel mee eens dat drugs positief gebruikt kan worden recreatief zowel niet recreatief (werk/prestaties) mits er uitgekeken wordt. Ik ben niet een voorstander voor het verheerlijken van drugsgebruik want verslaving is echt een bitch als je er aan vast zit. De één kan beter met het gebruik omgaan dan een ander dat is zeker waar. Maar blijf evengoed voorzichtig want ik gun niemand een verslaving <3. Dit typend terwijl ik weer 3 dagen achter elkaar wiet heb gerookt doordeweeks haha. Morgen maar weer even rustig aan.."
"@acht.zes en @De Dunne Op deze manier heb ik er nog niet tegenaan gekeken en ik denk dat jullie hier een goed punt hebben. Ik ben zelf ook heel erg opzoek naar de reden van mijn slechte presteren, dit is dus ook de reden waarom ik deze vraag heb gesteld om meer mijn situatie te begrijpen. Ik ben namelijk niet opzoek naar een geldige reden om medicatie te gebruiken. Eigenlijk heb ik dat zelfs het liefst NIET. Ik vind het alleen verbazingwekkend dat ik met Concerta ineens wel kan presteren en ben ik me daarom meer gaan afvragen of dit een oplossing is. En met presteren bedoel ik dan ook letterlijk 10 keer zoveel werk verzetten. Is de studie dan te hoog gegrepen? Misschien wel dit kan heel goed mogelijk zijn want ik sluit niets uit. Dit alles is ook vrij nieuw voor mij en ik sta daarom ook open voor jullie mening. Ik voel me dan ook absoluut niet aangevallen door jullie meningen. Heb problemen in het dagelijks leven? Ja! Ik kan bijvoorbeeld geen datums onthouden. Bij bijbaantjes had ik altijd moeite met simpele dingen. Krijg ik een opdracht dan ben ik de helft alweer vergeten zodra ik wegloop. Ik heb bij een inpakafdeling gewerkt en vaak was ik op de helft 'ineens' de tel kwijt. Ik ben kassamedewerker geweest bij een snackbar en ik ben weet niet hoe vaak iets vergeten door te geven. Oja de hamburger was toch zonder saus! Tja en dan zat het er al op. Op tijd komen is ook altijd een drama geweest. Het is dat ik bepaalde rituelen heb zoals altijd huissleutels in mijn jaszak zodat ik mezelf niet constant buitensluit. Zijn als deze dingen OOK te hoog gegrepen? Ik heb HAVO/VWO advies gehad en een test voor IQ en die was bovengemiddeld. Dit hoeft natuurlijk niets te zeggen en ik wordt er daarom ook schijtziek van dat mensen zeggen dat ik slim ben! JA DAT ZAL BEST MAAR WAAROM KAN IK NIET EENS ONTHOUDEN DAT ER MAYO OP DIE HAMBURGER MOEST????? Ok ik heb weer een heel essay getypt haha. Ik was vooral eigenlijk op zoek naar jullie mening hierover en eigenlijk is de conclusie: ga hulp zoeken. Hier ben ik dan ook mee bezig en ik zie vanzelf wel wat hier uitkomt. ADD of niet ik zie het wel."
"Volgens mij was het getest op 125. Ik laat mij niet snel iets aanpraten dus maak je geen zorgen. Dit is dan ook de reden waarom ik altijd dacht dat er niets aan de hand was. Ik denk niet dat het zoiets kan zijn als asperger. Alhoewel je weet het natuurlijk nooit. Ik denk dat professionals dat beter kunnen beoordelen. Dus ik ga hier zeker werk van maken! Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik wil. Ieder geval begrip denk ik. Medicijnen vind ik ook wel lastig. Nu werkt het heel goed met die rommel maar om dat elke dag te nemen? Pfff liever niet. Alhoewel het best fijn is om eens wat minder chaos in mijn hoofd te hebben"
"Ik ben juist een persoon die zich niet snel verbonden voel met lijstjes. Ik heb altijd dat ik bij elk punt 5 keer nadenk of het bij mij past of niet. Ik heb ook nooit nagedacht dat er iets mis met mij was omdat ik gewoon zo ben. Voor mij is dit 'normaal'. Ik heb meerdere websites bezocht over ADD en geprobeerd om zoveel mogelijk te lezen en nog steeds denk ik: heb ik het wel echt of zit ik mezelf dit aan te praten? Dus dit is absoluut juist niet het geval. Afgelopen 3 weken ben ik eigenlijk voor het eerst gaan nadenken en beseffen dat ik toch wel een probleem heb. Het loopt weer stuk met mijn stage en daar is niet een duidelijke reden voor. Nu met de gedachte dat ik misschien ADD kan hebben zit ik over mijn leven na te denken en er vallen veel dingen op hun plek. Ik dacht altijd dat ik gewoon simpel of traag was als ik dingen niet snapte. Toch was ik wel altijd op hetzelfde denkniveau als andere mensen en begreep ik dezelfde dingen. Eigenlijk voelt het alsof ik al mijn hele leven in gevecht ben met mijn eigen hoofd. Ik heb het gevoel een marathon te kunnen lopen maar ik kom niet verder dan een kilometer. Ik krijg nogal het idee dat jullie denken dat ik graag een 'stempel' wil zodat ik Ritalin kan misbruiken. Het meest opvallende nadat ik Methylfenidaat heb gebruikt is dat ik echt 10 keer meer productief ben. Eigenlijk is het van amper iets voor elkaar krijgen naar bijna een perfecte werknemer gegaan. Het gaat verder dan alleen een beetje meer concentratie. Het is gewoon stil in mijn hoofd. IK KAN GEWOON NADENKEN OVER DINGEN????? Ik typ weer veel te veel maar ik ben gewoon heel erg opgelucht dat ik heb toegegeven dat er een probleem is. Ik dacht altijd dat ik gewoon een domme luie sukkel was die niets wilde. Maar waarom voel ik me dan constant klote? Waarom probeer ik de hele tijd dingen af te maken en lukt dit niet? Waarom kan ik niet eens 20 minuten nadenken over een onderwerp zonder constant te moeten vechten tegen gedachtes en impulsen. Heb ik ADD? Misschien wel of misschien wel niet. Ik denk dat een professional dat beter kan bevestigen dan ik. Heb daarom ook een verwijzing naar GGZ. Oja ik heb het vooral over studie gerelateerde dingen omdat dit een erg belangrijk deel is in mijn leven. Verder heb ik ook de nodige problemen in het dagelijks leven maar dit weet ik vaak op te lossen door mij manieren en gewoontes aan te leren zodat ik niet constant in de mist ga. Was laatst weer eens vergeten dat mijn ma jarig was terwijl ik er nog aan gedacht had: oja over een paar dagen in ze jarig. Hoe the fuck kan je dat nou vergeten?? Jezus wat een verhaal. Ik probeer hier niet sympathie of zo te krijgen. Moet even mijn gedachten van me aftypen en was benieuwd naar de meningen."