Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Het is allemaal goed gegaan! Ik heb mijn medicijn en het gaat nu redelijk goed Bedankt voor de reacties. Somango"
"Hallo mensen , sinds kleins af aan gebruik ik al ritalin en heeft het nooit iets voor me gedaan behalve mij slapeloze nachten geven en zorgen dat ik 24/7 met hoofdpijn rondloop. Nu heb ik dat al vaak aangegeven toen ik klein was maar de leraren zeiden dat het mij wel dergelijk positief beïnvloedde en werd er niet naar mij geluisterd. Ik gebruik al jaren 1 pilletje ritalin per dag en dat heeft al lang geen effect meer op mij. Maar als ik meer neem dan komen de klachten weer terug. Nu had ik dus een tijdje terug speed gebruikt en ik werd er ontzettend kalm van en kon veel beter concentreren op dingen en heel soepel praten. Een paar weken later vond ik het middel dextro-amfetamine en zag ik dat het een alternatief middel was voor als ritalin niet werkt. Ik dus naar de dokter om te vertellen dat ik gek word van al die autistische add/adhd trekjes van me en ritalin me alleen maar ziek maakt. Vervolgens dus weer een afspraak bij het ggz (twee week later). Nu die willen alles van me weten van drugsgebruik tot masturbatie(weet niet wat hij hier mee wou ) en proberen me als het ware en gesticht in te gooien. Na daar onderuit te zijn gekomen verteld hij me dat ik over 2 EN EEN HALVE MAAND! Bij een psychiater terecht kan maar om dextro-amfetamine te krijgen moet ik waarschijnlijk stoppen met blowen. Natuurlijk ga ik met mijn eigenwijze kop vragen hoe en wat en hij kon het me niet echt uitleggen. Ik heb hem uitgelegd dat ik al 3 jaar elke avond 1 avond jointje rook (vanwege slaap problemen) en er alleen maar op vooruit ben gegaan maar dat moest ik maar met de psychiater bespreken. Nu is de vraag is iemand eerder tegen dit probleem aangelopen en wat vinden jullie hiervan? Het is niet dat ik niet kan zonder wiet maar ik loop er anders elke dag zeer verrot bij i.v.b. met slapeloze nachten . Ik zit in een hele kut situatie en vind eigenlijk dat als ik wiet rook nadat de dex is uitgewerkt er verder geen probleem is toch? Dank u voor het lezen, Somango PS: Denken jullie dat ik word getest op drugs?"
"SmartieAndMe zei: Ik begrijp het wel. Dagelijks blowen kan bij veel mensen zulke klachten veroorzaken. Dagelijks blowen is geen medicijn of iets bijzonders of zo, ik heb dat ook een poos geloofd maar het is gewoon een verslaving. Zeggen dat je het voor je slaapproblemen gebruikt is een fijn excuus om dagelijks gebruik naar jezelf te verantwoorden, maar van blowen ga je niet beter slapen en rust je slecht uit. Dat kan dan weer concentratieproblemen en motivatieproblemen veroorzaken. Daarnaast kan het angstklachten veroorzaken. Met andere woorden, misschien worden je klachten wel vele malen minder een paar maanden nadat je afgekickt bent. Mochten ze er dan nog steeds zijn, dan is het interessant om naar extra middelen als therapie en medicatie te kijken. Als het niet in die volgorde gaat, ga je de dex gebruiken om je 's avonds blowen overdag weer te compenseren en is uiteindelijk het hek van de dam. Klik om te vergroten... ZERO- zei: somango zei: Nu die willen alles van me weten van drugsgebruik tot masturbatie(weet niet wat hij hier mee wou ) en proberen me als het ware en gesticht in te gooien. Klik om te vergroten... Vermoedelijk heb je een standaard intakelijst moeten invullen, daar staan de meest uiteenlopende zaken op zodat ze je klachten goed in beeld hebben en alle informatie compleet. Ik heb ook regelmatig zulke lijsten moeten afnemen bij kinderen, en dan vragen ze je ineens wat masturbatie betekent, hehe.. Maar dat terzijde. Het gaat erom dat als jij je aanmeld voor bijv. slaapproblemen het goed is om te weten dat je bijv. ook last hebt van angsten. somango zei: Na daar onderuit te zijn gekomen verteld hij me dat ik over 2 EN EEN HALVE MAAND! Bij een psychiater terecht kan Klik om te vergroten... De wachtlijsten in de GGZ zijn om te janken, ik weet. somango zei: Natuurlijk ga ik met mijn eigenwijze kop vragen hoe en wat en hij kon het me niet echt uitleggen. Klik om te vergroten... Ik weet niet wat bij hen de reden is, maar bij de GGZ-instelling waar ik werk sturen wij mensen met een verslaving, indien dat te veel op de voorgrond staat, soms ook door. De therapie is gericht op psychische problemen zoals angst, depressie, trauma, e.d. en een verslaving kan zo'n behandeling enorm in de weg staan, dan is het dweilen met de kraan open, en kun je beter doorgestuurd worden om eerst je verslaving aan te pakken. Verder is het zo dat je klachten niet helder te pakken zijn als je ook elke avond blowt. Als je elke avond blowt is het niet raar dat je daar overdag klachten hebt die vergelijkbaar zijn met die van jou, dus om dat uit te sluiten is het, dénk ik', belangrijk dat je mindert of stopt met blowen. Maar goed, dat zijn ook maar ideeën, en als ik jou was zou ik het gewoon met de psychiater bespreken. Die kan dan een compleet beeld vormen van alle klachten op de verschillende gebieden en dan komt er vanzelf een passend advies uit voort. Klik om te vergroten... Hallo , Bedankt voor jullie reacties. Nu snap ik zelf natuurlijk ook wel dat het blowen voor klachten kan zorgen en heb het zelf al eens op de proef gesteld door 2 maanden te stoppen. In deze periode heb ik weer veel last van slaapproblemen gehad en heb ik verschillende slaap middelen geprobeerd. Die hielpen niet (of slecht) om in slaap te komen en zorgden er voor dat ik door m'n wekker heen sliep Daarnaast denk ik ook niet dat deze slaap pillen veel gezonder zullen zijn als blowen en vooral niet in combinatie met dex-amphetamine. Ook snap ik niet dat ze drank en koffie gebruik wel goedkeuren terwijl ik daar toch duidelijk meer negatieve effecten van krijg als van wiet. Ik snap natuurlijk ook wel waarom ze gebruik van wiet niet aanraden. Maar zoals andere mensen een paar biertjes nemen of een sigaretje roken na een stressvolle dag neem ik een jointje en ga ik natuurlijk niet kapot stoned mijn bed in Nu zegt de huisarts dat ik niet zoveel slaap nodig heb maar vervolgens ben ik heel bleek, moe en val ik in slaap op mijn werkplek. Ik snap alsnog niet dat ik niet eens de kans krijg om dex-amfetamine te proberen omdat ik 's avonds een jointje rook om in slaap te komen. Misschien werkt wel heel goed en als het niet zo is dan stop ik gewoon met wiet. Maar om mij iets te ontnemen wat potentie heeft om me te helpen omdat ik een stof gebruik waarvan ik zelf kan bepalen of ik het neem en ook nog eens na de werkingsduur van de dex-amfetamine dat is waar ik een beetje mee zit. Nogmaals bedankt voor de reacties Somango"
"Dunnetjess33 zei: Heel goed uitgelegd SmartieAndMe! Duidelijk en helemaal waar. Klik om te vergroten... SmartieAndMe zei: Inderdaad het enige wat potentieel helpt is stoppen met de wiet en dat dus zoals Dunnetjess zegt niet vervangen door iets anders. Leer weer op eigen kracht slapen... Ook als je niet meer stoned bent voor je gaat slapen of niet zo veel rookt, dat heeft gewoon invloed op je gestel. Mocht je dan na een paar maanden nog steeds klachten hebben, dán kun je dex eventueel overwegen. somango zei: Nu zegt de huisarts dat ik niet zoveel slaap nodig heb maar vervolgens ben ik heel bleek, moe en val ik in slaap op mijn werkplek. Klik om te vergroten... Als je stoned gaat slapen rust je niet uit en bouw je oververmoeidheid op = in slaap vallen op je werkplek somango zei: Ook snap ik niet dat ze drank en koffie gebruik wel goedkeuren terwijl ik daar toch duidelijk meer negatieve effecten van krijg als van wiet. Klik om te vergroten... Klopt maar als jij 10 bakken koffie op een dag drinkt krijg je ook geen dex voorgeschreven, dan moet je ook eerst minderen met koffie. somango zei: Ik snap alsnog niet dat ik niet eens de kans krijg om dex-amfetamine te proberen omdat ik 's avonds een jointje rook om in slaap te komen. Misschien werkt wel heel goed en als het niet zo is dan stop ik gewoon met wiet. Maar om mij iets te ontnemen wat potentie heeft om me te helpen omdat ik een stof gebruik waarvan ik zelf kan bepalen of ik het neem en ook nog eens na de werkingsduur van de dex-amfetamine dat is waar ik een beetje mee zit. Klik om te vergroten... Ze ontnemen je de kans op een oplossing niet, ze bieden je juist de kans op een oplossing maar daar moet je wel zelf aan meewerken. Het feit dat je suf wordt overdag en je slecht kunt concentreren, kan heel goed komen door blowen. Dat kun je wel gaan counteren met dex maar daarmee help je jezelf niet. Je creëert een extra verslaving. Dat willen ze niet doen dus moet je eerst stoppen met je huidige verslaving, ze willen niet de negatieve effecten gaan counteren, maar een daadwerkelijke oplossing bieden. Stop met het dagelijkse jointje te zien als een onschuldig slaapmiddel, dat is het niet. Klik om te vergroten... Halloooo Bedankt voor de reacties en de hulp. Ik heb besloten om het blowen te beperken tot de weekenden en wil het i.p.v. een gewoonte er weer een speciale gelegenheid van maken Verder ga ik 2 maart dus praten met de psychiater en hoop ik dat ik dex-amfetamine kan bemachtigen. Ik bedacht me namelijk als de dex-amfetamine zorgt dat ik weer hard werk, ben ik 's avonds misschien wel moe genoeg om alsnog in slaap te komen. Dit is dus het plan Als ik de dex-amfetamine een tijdje heb gebruikt komt er miss nog wel een update Bedankt iedereen! Somango"
"SmartieAndMe zei: daarbij komt ook nog dat ik denk dat je veel sneller herstelt als je de komende twee a drie maanden in ieder geval even niet meer blowt. Daarna kun je (als je het aandurft) wel weer in het weekend gaan blowen, maar als je dat nu blijft doen denk ik dat je in het weekend als een baby slaapt en vervolgens de hele week kapot bent omdat je dan niet of slecht slaapt. Afkick gaat het snelst cold turkey inderdaad, als je afbouwt of half stopt rek je de afkick uit en maak je het eigenlijk alleen maar moeilijk voor jezelf (ondanks dat het voelt dat het minder zwaar is omdat je jezelf niet alles ontzegt). Klik om te vergroten... Dunnetjess33 zei: Goed plan in princiepe. Maar houd er toch maar sterk rekening mee dat je de dex niet gaat krijgen in maart. Dat is nog maar een aantal weken en dan ben je echt nog niet van je blow verslaving af. Zeker niet als je in de weekenden wel blijft roken. Je blijft focussen op de dex, je wil perse dex. Probeer je focus op het stoppen met blowen te krijgen. Zolang jij aan de die dex en andere quick fixes blijft denken, kom je niet van je problemen af, geloof me maar. Voor stoppen met (elke) verslaving is geen quick fix of een pilletje. Je zal er zelf echt veel voor moeten doen. En ik kan je een smoes gaan vertellen dat het makkelijk is maar dat doe ik niet. Want het is niet makkelijk. (Voor de meesten dan). Ik heb gehuild, boos geweest, bijna depressief maar heb door gezet. Ik was ook zo met pilletje dit, dingetje dat, zodat ik het maar met een makkie af kon. Op den duur na meerdere pogingen kom je er echt achter dat t zo niet werkt. Jammer maar helaas. Bij mij werkte cold turkey het best. Stoppen met een verslaving is echt zwaar maar zeeeeer de moeite waard hoor! Succes somango! Klik om te vergroten... Hallooo Bij deze ben ik nu gestopt Dit afgelopen weekend nog een laatste feest bij paradigm gehad om het af te sluiten. Bedankt iedereen Somango"
"Dunnetjess33 zei: SmartieAndMe zei: Succes de komende tijd! Goede beslissing denk ik Hou je ons op de hoogte? Vandaag zal nog wel meevallen maar ik denk dat de komende dagen misschien wel eens wat minder leuk kunnen worden.. Klik om te vergroten... Goed hoor idd! Hou vol, ook in de moeilijke momenten! Succes. Klik om te vergroten... Bedankt"
"SkittlesAndMe zei: Goed om te horen mile: en blow je nog? Klik om te vergroten... Ik blow alleen soms nog in het weekend, ga 420 nog vieren en nog een keertje i.c.m. xtc en probeer dan een pauze te nemen en ga het blowen weer wat specialer maken. Zo word mijn tolerantie ook weer lager en hoef ik ook niet meer zoveel te kopen om er iets van te voelen Somango"
"Laten testen, risico's en doseringen opzoeken. Waarschijnlijk zijn 2 kwartjes wel genoeg voor een leuke avond (Misschien 3 voor een lang feestje). Is waarschijnlijk dezelfde die ik had in mijn MDMA Hallucinaties verhaal en die zijn redelijk sterk. Daarnaast als je het in neemt genoeg water, niet teveel. En niet bang zijn. Ga over onderwerpen praten die je blij maken en het zal waarschijnlijk wel goed gaan mile: Somango"
"Haha nee dat kan niet, nu is het wel belangrijk te vermelden dat voorgedraaide joints altijd super smerig zijn. Je krijgt alleen de wiet afval, vloei dat doorweekt is met bleek en de meest bewerkte shag. Ik zeg leer zelf draaien want die voorgedraaide joints zijn niet te pruimen"
"Dunnetjess33 zei: somango zei: Haha nee dat kan niet, nu is het wel belangrijk te vermelden dat voorgedraaide joints altijd super smerig zijn. Je krijgt alleen de wiet afval, vloei dat doorweekt is met bleek en de meest bewerkte shag. Ik zeg leer zelf draaien want die voorgedraaide joints zijn niet te pruimen Klik om te vergroten... Dan weet ik niet naar wat voor flut shop je gaat. Hier heb je veel keuze uit soorten voorgedraaide en ze zijn echt heel goed te roken hoor. Goede wiet en goede tabak, netjes gedraaid. Klik om te vergroten... Tja Groningen hè. Hier zijn ze in ieder geval super smerig en smaken ze naar chemisch bewerkte troep. Misschien als ik weer in Amsterdam ben, kan ik eens kijken of het in Amsterdam wel goed gedaan is"