somango zei:
Nu die willen alles van me weten van drugsgebruik tot masturbatie(weet niet wat hij hier mee wou ) en proberen me als het ware en gesticht in te gooien.
Vermoedelijk heb je een standaard intakelijst moeten invullen, daar staan de meest uiteenlopende zaken op zodat ze je klachten goed in beeld hebben en alle informatie compleet. Ik heb ook regelmatig zulke lijsten moeten afnemen bij kinderen, en dan vragen ze je ineens wat masturbatie betekent, hehe.. Maar dat terzijde. Het gaat erom dat als jij je aanmeld voor bijv. slaapproblemen het goed is om te weten dat je bijv. ook last hebt van angsten.
somango zei:
Na daar onderuit te zijn gekomen verteld hij me dat ik over 2 EN EEN HALVE MAAND! Bij een psychiater terecht kan
De wachtlijsten in de GGZ zijn om te janken, ik weet.
somango zei:
Natuurlijk ga ik met mijn eigenwijze kop vragen hoe en wat en hij kon het me niet echt uitleggen.
Ik weet niet wat bij hen de reden is, maar bij de GGZ-instelling waar ik werk sturen wij mensen met een verslaving, indien dat te veel op de voorgrond staat, soms ook door. De therapie is gericht op psychische problemen zoals angst, depressie, trauma, e.d. en een verslaving kan zo'n behandeling enorm in de weg staan, dan is het dweilen met de kraan open, en kun je beter doorgestuurd worden om eerst je verslaving aan te pakken.
Verder is het zo dat je klachten niet helder te pakken zijn als je ook elke avond blowt. Als je elke avond blowt is het niet raar dat je daar overdag klachten hebt die vergelijkbaar zijn met die van jou, dus om dat uit te sluiten is het, dénk ik', belangrijk dat je mindert of stopt met blowen.
Maar goed, dat zijn ook maar ideeën, en als ik jou was zou ik het gewoon met de psychiater bespreken. Die kan dan een compleet beeld vormen van alle klachten op de verschillende gebieden en dan komt er vanzelf een passend advies uit voort.