Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Herkenbaar Teun Ik vind het knap van je dat je volhoudt 💪"
"TheRealKoekert zei: Ik sta er best voor open om te proberen om een week lang niet te blowen puur om te kijken hoe dat is. En dat zal al lastig genoeg zijn. 3 maanden lukt mij echt nooit. Dat zou betekenen dat ik niet eens verslaafd ben als ik op eigen kracht in een keer kan stoppen. 3 maanden is geen pauze maar gewoon volledig afkicken. Klik om te vergroten... Nahhh dat ben ik niet echt met je eens. Voor mij geldt dat in elk geval niet. Ik heb jaren zonder jointje gedaan (30 jaar geleden begonnen). Toch kon de trek bij mij onverwachts terugkomen. Door een festival of een leuk feest. Ik ben weer wiet gaan roken door een verhuizing en een ongeluk drie jaar geleden. En tja toen kwam mijn oude favoriet 'hasj' weer om de hoek. Die eerste paar hijsjes maakten dat ik letterlijk:'Ohoh', dacht. En ja, ik hou van roken. Ik gebruik momenteel heel weinig (1 a 2x per maand) en ik heb kleine doses voor-gevacumeerd. Ik moet echt streng zijn want sjonge... Ik kan ver weg gaan wanneer ik de teugels laat vieren. Vandaar dat ik ook nooit iets anders heb uitgeprobeerd. Dus om te antwoorden op je vraag: wanneer ben je verslaafd. Zo'n lijstje met vragen scheelt mij eerlijk gezegd geen drol. Ik weet dat ik verslaafd ben omdat... Zodra ik maar even de teugels laat vieren en denk: 'och voor een keertje'. Ik mijn grens verleg, ik mijzelf compleet kan verliezen. Dit is in dat geval mijn rondje: Ik begin steeds vroeger op de dag te roken, ik draai alvast mn peukjes vantevoren zodat ik weet hoeveel ik rook. Ondanks dat ik mijzelf vertel hoe laat ik mag roken ben ik er de hele tijd in mn hoofd mee bezig. Na langere tijd dagelijks roken begin ik mij te isoleren. Omdat ik niet wil dat mensen het weten of kunnen ruiken. Stel dat ik twee maanden dagelijks rook, dan komt er een periode dat ik na het roken van 1 jointje al direct moe ben. Ook ben ik nogal gevoelig op paranormaal gebied (familie dingetje) wat maakt dat ik het onzichtbare begin te voelen. Wat ik nuchter niet in die gradatie heb. Aangezien ik jarenlang eens per maand rookte. Vanwege mijn gezin. Ben ik daar nu weer op terug gegaan. Zo heb ik een fijne creatieve high. Vol muziek en tekeningen en oneindig veel ideeën. En liefdevolle, gulle gevoelens naar mn medemens. Zonder dat ik er in blijf hangen. Of ik helemaal ooit echt zonder zal willen? Dat kan ik nu nog niet zeggen. Ik weet wel dat het elke dag roken me saai en slaperig maakt. Dus dat voorkom ik koste wat het koste aan zelfbeheersing. Dan maar een beetje streng voor mezelf. Binnenkort ga ik beginnen met mezelf te behandelen met microdosis truffels voor 10 weken. Heel benieuwd of ik zo het trauma van het ongeluk goed kan verwerken. Ik ga het in elk geval niet combineren met roken. En ik heb gelezen dat het me kan helpen bij mijn verslaving. Ik ben benieuwd waar jij nog toe gaat komen. Liefs xx"
"Poederpret zei: Ik heb dus al vaker aan mijn omgeving (inclusief ouders) mijn zorgen over het wietgebruik uitgesproken en dat ik bang ben om verslaafd te raken, maar niemand vind dat ik verslaafd ben, terwijl ik dat zelf eigenlijk wel vind. Vandaar de twijfel en dat ik hier deze vraag stel Klik om te vergroten... Uiteindelijk weet jij alles het beste voor jezelf. Jij leeft met jezelf. Als jij van jezelf weet dat je verslaafd bent is het ook zo. Het vervelende van blowen is dat het alles versterkt. Dus ook gepieker of andere kopzorgen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik vind het juist heel knap dat je aan jezelf en anderen toegeeft dat je bang bent dat je verslaafd bent."
"Ha chefcurry, Jouw reactie is heel herkenbaar voor mij. Ik heb dit vroeger ook meegemaakt. Niet flauwvallen maar wel een paar keer met zo'n wit suizend hoofd op de grond bij het toilet gezeten. Wat direct helpt is suikerwater drinken, je polsen onder koud water houden, koude doek in nek of op hoofd. Het beste is natuurlijk om het te voorkomen: - Kleine jointjes draaien zodat je beter kunt doseren hoeveel je aan kunt per keer. - Onbespoten hasj en wiet gebruiken. - Combinatie met nicotine kan een heftige reactie geven. Ik rook zelf alleen nog met een tabaksvervanger of puur in een pijpje. Rook ze"
"Ik denk zeker dat het het afkicken is. Goed dat je dit zo doet Zorg maar goed voor jezelf"
"regularjoe zei: Ha Forum Ik vind het bijzonder apart om hier een topic aan te maken maar de reden waarom zal zo meteen duidelijk worden. Ik ben een 37-jarige man en heb nog nooit drugs gebruikt (zelfs niet geblowd). Ik ben docent op een universiteit, doe onderzoek en geef college en heb gewoon een normaal leven. Echter, ik zit met een depressie waar ik ontzettend last van heb. Nu lees ik overal dat paddo's (of specifieker, het deel psylocybine) wonderen doet tegen een depressie en dat men zelfs aan het overwegen is om het als middel in te zetten! zie hieronder: Psilocybine - GGZ Groep (depressie.nl) Nu is mijn vraag concreet het volgende: voor iemand die dus nooit drugs heeft gebruikt, hoe zou je dit het beste kunnen proberen? Dit is een ontzettend grote stap voor mij en ik doe dit niet zomaar. Zie hier: In the recent Imperial trial, the first with psilocybin in depression, 20 patients with treatment-resistant form of the disorder were given two doses of psilocybin (10 mg and 25 mg), with the second dose a week after the first. Nineteen of these underwent initial brain imaging and then a second scan one day after the high dose treatment. Bron: Magic mushrooms may 'reset' the brains of depressed patients | Imperial News | Imperial College London Het gaat om "0.1 to 0.3 g of dried psilocybin mushrooms" Proberen waard? Klik om te vergroten..."
"Hey regular joe Heb nog niet verder gelezen of je ook een vervolg gaat doen. Ik ga dit ook 10 wk doen. Had een linkje naar een winkel omdat ik de tekst en tips fijn vond maar mss word ik dan gebanned bedacht ik ineens. In de tekst stonden 2 grafiekjes van hoe je het kunt gebruiken (namelijk innemen, pauze en weer nemen) Het is niet om te trippen en dat ga ik er dus ook niet mee doen. Morgen komt mijn bestelling binnen. Dan ga ik plannen wanneer ik ga starten. Ik heb tips gekregen om een boekje bij te houden. Dat ga ik ook doen. Succes"