#1
Prachtig filmpje
Ik heb zelf ook ervaring met psychedelica in moeilijkere tijden en ik denk dat het prima kan mits je een goede set en setting creëert. Ik heb er zelfs veel van geleerd en het heeft mij heel erg geholpen om negatieve gedachtes in perspectief te plaatsen. Echter, als je echt op het randje hangt (lees suïcidaal of met ernstige comorbide angstoornis), dan is het niet verstandig om te trippen en kun je beter wachten op een tijd dat je iets sterker in je schoenen staat.hoe zou je dit het beste kunnen proberen?
Wat treffend en volledig geschreven. De post van @ljuv evengoed heel helder.Wat interessant dat je het wilt proberen! Allereerst sluit ik mij aan bij de waardevolle reacties die hierboven worden gegeven.
Het is ondertussen wetenschappelijk bewezen maar ik 'geloof' zelf ook sterk in het positieve effect van psychedelica op depressie. Je kunt namelijk veel aspecten in jouw leven vanuit een totaal andere invalshoek bekijken en daar hele nuttige lessen uit halen. Soms zijn de meest droge en simpele realisaties nog het meest waardevol.
Ik heb zelf ook ervaring met psychedelica in moeilijkere tijden en ik denk dat het prima kan mits je een goede set en setting creëert. Ik heb er zelfs veel van geleerd en het heeft mij heel erg geholpen om negatieve gedachtes in perspectief te plaatsen. Echter, als je echt op het randje hangt (lees suïcidaal of met ernstige comorbide angstoornis), dan is het niet verstandig om te trippen en kun je beter wachten op een tijd dat je iets sterker in je schoenen staat.
Goed, als je het gaat proberen proberen:
- Zorg dat je een sitter hebt die je blind vertrouwt en die bereid is om met jouw over je gedachten te praten of in ieder geval aan te horen. Degene moet jou bijv ook alleen kunnen laten als jij daar behoefte aan hebt. Zo niet, dan in ieder geval iemand die je kan bereiken mocht je daar behoefte aan krijgen.
- Set, setting en algemene voorbereiding moet goed zijn! Cliché, maar wel belangrijk.
-Hou een pen en boekje erbij: hoelaat neem ik het? Wanneer word ik ongeveer weer nuchter? Wat voel ik en waar denk ik aan? Mocht je eventjes verzonken raken in negatieve gedachten dan is dat helemaal niet erg en juist een kans om er dieper in te duiken en het op te schrijven. Laat alles toe wat er op je af komt. Al is het op het moment niet altijd fijn, kan je er achteraf nog lessen uittrekken.
- Ook wil ik zeggen dat het geen one-time wondermiddel is, maar alleen een opstapje om daarna zelf de juiste stappen te zetten. Het helpt ook om vaker een trip te maken, zodat je weer even opnieuw kunt evalueren op je situatie.
Ik vind het leuk om niet alleen A maar ook B te horen, dus laat vooral je vorderingen hier horen en hoe het is bevallen
Succes!
Ha Forum
Ik vind het bijzonder apart om hier een topic aan te maken maar de reden waarom zal zo meteen duidelijk worden. Ik ben een 37-jarige man en heb nog nooit drugs gebruikt (zelfs niet geblowd). Ik ben docent op een universiteit, doe onderzoek en geef college en heb gewoon een normaal leven. Echter, ik zit met een depressie waar ik ontzettend last van heb. Nu lees ik overal dat paddo's (of specifieker, het deel psylocybine) wonderen doet tegen een depressie en dat men zelfs aan het overwegen is om het als middel in te zetten! zie hieronder:
Psilocybine - GGZ Groep (depressie.nl)
Nu is mijn vraag concreet het volgende: voor iemand die dus nooit drugs heeft gebruikt, hoe zou je dit het beste kunnen proberen? Dit is een ontzettend grote stap voor mij en ik doe dit niet zomaar.
Zie hier:
In the recent Imperial trial, the first with psilocybin in depression, 20 patients with treatment-resistant form of the disorder were given two doses of psilocybin (10 mg and 25 mg), with the second dose a week after the first. Nineteen of these underwent initial brain imaging and then a second scan one day after the high dose treatment.
Bron: Magic mushrooms may 'reset' the brains of depressed patients | Imperial News | Imperial College London
Het gaat om "0.1 to 0.3 g of dried psilocybin mushrooms"
Proberen waard?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."