Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: verslaafd broertje help aub!!! ik vrees ook dat je je broertje een beetje zult moeten loslaten, hij is niet meer dezelfde persoon als voor zijn verslaving. Enkel en alleen als hij zelf er voor de volle 100 % achterstaat zal hij 'genezen' , wat je ook doet hij moet het ten eerste al willen .... Laat jezelf niet meesleuren, ik spreek uit ervaring meiske. Ik weet verdorie hoe moeilijk het is iemand los te laten die je doodgraag ziet, het is mij uiteindelijk gelukt en geloof het of niet maar dat is voor die persoon (ex-vrouw) ook een keerpunt geweest, ze weet dat ze zelfs nu nog altijd op me kan rekenen en dat ze me kan vertrouwen maar ik neem haar lasten niet meer op me, het is haar probleem en ik zorg er voor mezelf en voor mijn kindje dat het ook zo blijft. Als de verslaafde zijn leven naar de klote wil gooien zal hij het toch doen hoor, of je nu zijn handje vast houd of niet, geloof me meiske, laat je niet mee de afgrond in lijden, no pretty things to see there... sterkte"
"legaliseren ,waar gaan we naartoe??? Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na . Ze was zo een lieve vrouw en mama en door die rotzooi veranderd in een kil monster, stel dat het legaal zou zijn dan zouden er nog meer van die kille monsters gecreëerd wdn. Ieder doet natuurlijk met zijn lijf wat ie wil, das waar maar ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de coke-gebruikers (eventueel misbruikers) wenst dat ie er nooit mee begonnen was. Ik ben absoluut geen heilige , aan coke heb me echter nooit gewaagd en ik ben er verdorie blij om nu. Aan de twijfelaars onder jullie of je het eens willen proberen, DOE HET GEWOON NIET, neem da risico gewoon niet, ik vind het net russische roulette spelen. Kicken natuurlijk maar onthou maar als je eenmaal de verkeerde weg op gaat dat de terugweg verschrikkelijk moeilijk is, misschien zelfs onhaalbaar. Rest my case"
"stel dat je het legaliseert, hoeveel extra 'slachtoffers' zou je niet bij creëeren met het gebruik van coke? Mensen die nu ook wel eens een iets legaal proberen (jointje, alcohol...) bij gelegenheid gaan dan occasioneel ook eens een lijntje nemen ,WANT HET IS TOCH LEGAAL??? Legaal betekent nog altijd voor veel mensen dat het weinig kwaad kan, je kunt hier nu eenmaal niet omheen. Roken is legaal terwijl de grootste hoop wel goed genoeg weet hoe verslavend het is en wat het met je lichaam doet. Alcohol net hetzelfde, alleen dat je hier occasioneel nog fun mee hebt als je het met mate(n) gebruikt.Stel je eens voor, hoeveel mensen al niet met alcohol omkunnen, hoeveel het roken niet kunnen laten...als van die grote hoop nog maar 10% aan de coke gaat gaan we een mooie toekomst tegemoed. Als je éénmaal aan de coke verslingerd bent is de fun er af. Gaan jullie het leven van jullie nakomelingen op het spel zetten voor een 'illusie' dat legaliseren van coke beter zou zijn voor de maatschappij???(prijs,kwaliteit,criminaliteit...) Ik weet ook wel dat er tegenwind gaat komen zoals:iedereen doet met zijn lijf wat ie wil; legaal of niet gebruikers zul je altijd hebben en noem maar op...respect voor de mensen die op een verantwoorde wijze met coke omgaan, medelijden voor de mensen die dachten er op een verantwoorde manier mee kunnen om te gaan maar die nu jammer genoeg er achter zijn gekomen dat het toch niet zo onschuldig is. In belgie is euthenasie al een wankel discussiepunt, iets wat wel voor bepaalde doelgroepen een oplossing kan betekenen."
"samen de ondergang tegemoed, romantisch pak liever samen een pilletje, heb je nog wat aan. Begin er gewoon niet aan, je kunt beter russiche roulette spelen...even risico-vol"
"denk inderdaad dat we de swen nog een kans mogen geven, die kan de hulp goed gebruiken."
"wat heeft een mens tegen coke? Vraag dat maar eens aan mijn kindje, nog geen 2 jaar en zijn eigen moeder aan het verliezen door die rotzooi, geen houden meer aan ondanks alle mooie beloften. Ben van haar weggegaan, ze beziet haar eigen kind nog amper en vlucht telkens weer in 'die geweldige drug'??? Hier zit ik dan alleen met mijn kindje , driedubbel te plooien om alles rond te krijgen ,financieel, werk, opvang, opvoeding kleine,noem maar op...en madam ramt er de ene 50 euro na de andere door haar neus. Ik heb haar zien veranderen van een liefdevolle moeder naar een kil monster dat haar eigen kind aan de kant duwt voor haar rommel, dus kort samengevat, voor mioj NOOIT coke, ben spijtig genoeg ervaringsdeskundige wat dit met een mensenleven kan doen. Respect voor degenen die er mee om kunnen maar aan alle anderen, denk toch maar eens goed na voor je de verkeerde weg inslaat ."
"nooit gebruikt, zal het ook nooit doen, coke heeft al te veel in mijn leven vernietigd. @swen: zoek zo snel mogelijk professionele hulp, alleen geraak je hier niet meer door, ik heb met een junk samengeleefd, ze heeft zelfs ons kind (baby van 1,5) aan de kant geschoven voor dat spul dus ik weet wel hoe zwaar die verslaving is.Goed dat je voor jezelf al weet dat je wilt stoppen, doen gewoon,maak iets van je leven, als je niet doorzet ga je regelrecht de vernieling in. sterkte"
"mijn ex partner kampt met een serieus cocaine - alcoholprobleem, ze gaat nu binnen voor behandeling, wat zijn haar kansen eerlijk gezegd? Heb van bepaalde personen die nogal wat kennen op gebied van verslaving dat ze een vogel voor de kat is. Het is wel mijn ex maar ben toch beetje bezorgd om haar."
"ze heeft een 6-tal jaren geleden al een zware verslaving( inc basen, ongeveer 2 jaar ) van de coke overwonnen, toch is ze al die jaren na de coke blijven vluchten in alcohol en medicatie.Bovendien lijd ze aan borderline en heeft ze de laatste maanden enorme zelfmoordneigingen. Door haar psychische problemen en haar mislukte opname in de psychiatrie (ze hield zich totaal niet aan de regels natuurlijk en is bedankt voor bewezen diensten) is ze sinds februari dan terug volop aan de coke gegaan, resultaat = terug zwaar afhankelijk en niet te houden bij momenten als de drang te groot word ( vecht zelfs op leven en dood met haar nieuwe vriend als die haar probeert tegen te houden) Door al die toestanden is ze langzaam alles aan het verliezen (inclusief ons kindje, vandaar mijn bezorgdheid) Als ik probeer door te dringen tot haar is het net of ik tegen een muur praat,ze is echt wel diep gegaan deze keer."
"effe update, ben te weten gekomen dat ze op een 2-tal maanden er dik 100 g heeft doorgedraaid"