"Rosetta zei:
Hoi rediker.
Wat een Fijn bericht.,doet me goed te lezen.Had ik net effe nodig.
Thanks.
Het is waar,ik kan altijd nog kiezen om de methadon helemaal af te bouwen,af te kicken.
Ik sta momenteel niet goed in het leven,veel stress,mijn omgeving en de sociale contacten die ik nu heb ,maken het er ook niet makkelijker op.Ik woon alleen.
Ik weet !!! dat als ik nu ga afbouwen,de afkick
en alles wat het met zich mee brengt,,,
*Ik het niet trek niet kan ""verdragen"",,,!!!!*
Ik reageer heftig op de afkick word echt dooddoodziek,kotsberoerd,niet normaal,,
Ben Lichamelijk en Geestelijk niet sterk genoeg om het nu aan te gaan,ik kwakkel nu al een half jaar met mijn gezondheid,veel lichamelijke klachten,ben depressief,niet stabiel.
In de tijden als ik was opgenomen om van de meth aftekicken,heb ik vaak van artsen/mensen gehoord :zo ziek hebben we nog geen mens gezien.
om het draagbaar te maken ging ik steeds onder de warme douche liggen,het warme water over me heen deed me goed.Verders te ziek om met mensen te praten,Laat me aub alleen.
In Assen hadden ze op een afdeling een bad,Nou,Dat was echt Heerlijk.
Ik sta nu op de 45 mg,en we gaan nog 5 mg afbouwen,misschien nog 5...
En dan blijf ik voorlopig op een lage onderhoudsdosis staan.
In betere tijden ga ik dan weer es 5 tot 10 afbouwen.
Zo ga ik dat doen,en ik geef het veel tijd.
Al doe ik er een paar jaar over,
Komt goed.
Tjeetje,Joh,Dat sommigen 300 mg gebruiken,Whoooow !!!
* Je schrijft dat je volgende week gaat afbouwen
Doe je dat thuis en of ga je ook een detox doen?
(bv de laatste weken en de eerste weken op de 0)
Of doe je het thuis onder begeleiding/toezicht.
Laat je nog van je horen?
Ben benieuwd.
Wens je iig nu al alle Sterkte toe!
Groetjes,
Rosetta.
Klik om te vergroten...
beste Rosetta, ik ben jarenlang (vanaf men 15de) zwaar verslaafd geweest aan heroine en cocaine. methadone is nog veel gevaarlijker dan heroine maar dankzij dat ik men verstand gebruikt heb ben ik erin geslaagd (mits begeleiding van een dokter) om met methadone (heeft wel tijd geduurt) af te kicken door om de zoveel tijd iets af te bouwen (telkens een afbouw is het de eerste dagen wel wat moeilijker maar het gaat) de laatste weken wanneer ik nog nauwelijks een paar mg nam per dag ben ik op reis geweest waar ik tijdens die reis men laatste paar mg heb genomen en toen ik terug in belgie was was ik afgekickt en voelde me prima! een nieuw leven! het enige dat er als voorwaarde geldt is dat je ECHT wil afkicken, anders lukt het mss heel even maar herval je weer. de reden dat ik al 6 jaar ben afgekickt van heroine en cocaine is omdat de strijd die ik lange tijd heb moeten meemaken (omdat ze me toen nog geen methadone gaven) zo verschrikkelijk veel pijn deed met cold-turkeys enz en de jaren dat je je goed voelt onder invloed kan hier niet tegenop. Nooit raak ik nog heroine of cocaine aan!
waar een wil is, is een weg.."
In: Wie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???
1-1-2024