Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heel interessant punt, zelf weet ik ook echt niet wat het nut is van psychedelica in de natuur. Ik ben op dit moment bezig met het boek 'Food of the Gods' van Terence McKenna waarin hij beweert dat het een communicatie middel is van planten onderling. Ik weet niet wat ik hier van moet denken, vind het zelf een beetje zweverig(voor de rest wel een erg leuk boek). Er is volgens mij ook nog niet zo veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Tot nu toe hebben er eigenlijk alleen een paar verdwaalde hippies uitspraken over gedaan, wat op zich erg leuk is om te lezen, maar het zijn alleen maar mooie theorieën zonder harde feiten."
"jcutter zei: Ik ben van mening dat een "trip" veroorzaakt wordt doordat het middel je zintuigen uit de war schoppen, waardoor trippen in feite opnieuw contact maken met je bewustzijn is. En de constructie van de trip wordt gemaakt door je eigen geest, alleen vraag ik me af hoe de natuur erbij komt om middelen te produceren die een werkelijke reis weten te produceren produceren. Als ik een psychedelisch middel tot mij neem, lijkt het wel alsof dit gemaakt is omdat de maker weet hoe wij als mensen op dat middel reageren. Misschien klink ik nu als een schizofreen, ik snap anders niet zo goed waarom de natuur schijnbaar wil dat wij vrijwillig "vergif" tot ons nemen.... Klik om te vergroten... Opzich ben je constant met je bewustzijn aan het 'spelen' bijv. dromen. dagdromen, fantaseren en zelf als je aan het sporten ben(runnershigh). Dit is waarschijnlijke iets heel natuurlijks want het helpt ons te overleven. Kijk naar adrenaline tijdens een levensbedreigende situatie of voor dagdromen het voorbereiden op een situatie die misschien in de toekomst zal komen. Toch veroorzaken (hallucinogenen)planten bepaalde staten van bewustzijn die kunnen helpen in het overleven, zo gebruikte jagers vroeger hele kleine hoeveelheden(waarvan je niet ging trippen) psylocibine voordat ze gingen jagen. Want hierdoor werden hun zintuigen op scherp gezet."
"ik zou het niet doen, voorkomen is beter dan genezen."
"kapitein-x zei: ¨Het eerste basisprincipe van de toxicologie is dat vrijwel iedere stof, die in overmaat aanwezig is, schadelijk kan zijn. Dosis sola facit venenum (alleen de hoeveelheid maakt het vergif) zei Paracelsus al in de 16e eeuw.¨ bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergif Als een bepaalde dosis helpt om beter te jagen dan is het ook geen vergif. Het wordt pas een vergif als je te veel neemt. En als iets te veel is dan reageert je lichaam daarop in negatieve zin. Ik denk dat je lichaam iets als te veel beschouwt als het je overlevingskansen in dat moment verkleint (je lichaam leeft niet in de toekomst en heeft geen boodschap aan diepe inzichten die je over enkele jaren verder zullen helpen.) Door het innemen van truffels bijvoorbeeld vallen bepaalde beschermingsmechanismen weg. Dit is eigenlijk heel gevaarlijk, ware het niet dat de verstandige tripper hier rekening mee houdt door in een veilige overzichtelijke omgeving te verblijven. En zonder beschermingsmechanismen zie je dat alles Liefde is, maar daarmee wordt ook de drang tot voortplanting sterk gereduceerd (mensen kunnen nog steeds plezier beleven aan seks btw), en alle stressvolle gedragingen die daarmee samenhangen. Heel mooi, maar dit is niet de basisprogrammatuur van ons lichaam (die luidt: voortplanting en daarvoor moeten we overleven...) Mmm tot zo ver klopt mijn verhaaltje wel aardig , maar hoe zit het dan met een stof als LSD? Ik heb het nooit gehad, maar ik begrijp dat je daar amper een negatieve bodyload van hebt. Misschien is die verbinding zo nieuw dat hij nog geen invloed heeft gehad op onze evolutionaire ontwikkeling. Klik om te vergroten... wat bedoel je precies met beschermingsmechanismen?"
"Paddo's nu verboden zijn, omdat er bepaalde mensen waren die zeer onverantwoordelijk mee om gingen. Ik denk dat ik nu genoeg heb gezegd"
"Hij heeft er een link bijgezet waar je hem kan downloaden.. Klik om te vergroten... oke dank"
"ziet er interresant uit, enig idee of je die nog kan kopen?"
"BifiWorst zei: paddofiel zei: ja een goede vraag, bespaart je namelijk wat moeite Klik om te vergroten... http://www.magicplants.co.uk/cacti.html Klik om te vergroten... hmmm interessant nog bedankt"
"Op ruigoord, dat word echt geniaal"
"hier heb ik nou ook last van, en ze groeien daardoor ook heel traag"