Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUrk doet hasj en wiet in de ban

Urk doet hasj en wiet in de ban

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
En wat dan nog? Zou dat jullie ervan weerhouden te doen wat je wilt?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#2
URK - De gemeente Urk gaat het gebruik en bezit van softdrugs in de openbare ruimte verbieden. Dat zei een woordvoerster van de gemeente woensdag.

Wie met een jointje of een paar gram wiet op zak staande wordt gehouden, gaat onverbiddelijk op de bon.

De voltallige gemeenteraad van Urk gaf dinsdagavond tijdens een commissievergadering aan voorstander te zijn van het voorstel van het college van burgemeester en wethouders om softdrugs van het voormalige eiland te bannen. Urk wijkt daarmee af van het landelijke gedoogbeleid, waarbij het bezit van maximaal vijf gram hasj of wiet is toegestaan.

Volgens de zegsvrouw is burgemeester Kroon het niet eens met het beleid van de overheid en deelt de gemeenteraad zijn mening. De raad zal naar alle waarschijnlijkheid tijdens de gemeenteraadsvergadering op 3 maart zijn fiat geven.


http://www.nu.nl/binnenland/2448199/urk ... n-ban.html


Ik hoop niet dat andere gemeenten dit over gaan nemen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
azgaza zei:
Mja urk staat voor vrijwel alles waar mijn hele familie tegen is, gewoon de wikipedia lezen met urk legendes geeft genoeg indruk om te zien dat het eng is.
Klik om te vergroten...
Legendes zijn per definitie niet waar. Dat weet je, toch?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
azgaza zei:
Mja urk staat voor vrijwel alles waar mijn hele familie tegen is, gewoon de wikipedia lezen met urk legendes geeft genoeg indruk om te zien dat het eng is.
Klik om te vergroten...
Legendes zijn per definitie niet waar. Dat weet je, toch?
Klik om te vergroten...

Wat is dat nou weer voor zinloos antwoord; ik geef alleen aan dat hun legendes van sfeer enger en onprettiger zijn dan die van een hoop andere gemeentes en plaatsen en dat ik daar uit de indruk krijg dat urk voor mij persoonlijk een hele onwenselijke plek zou zijn om te zijn (dat en alle christenen, ik hou niet zo van christenen, ze mogen van mij wel christen zijn, maar ik wil er liever niet tussen zitten, voel me hier een stuk meer op m'n plek)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
azgaza zei:
Mja urk staat voor vrijwel alles waar mijn hele familie tegen is, gewoon de wikipedia lezen met urk legendes geeft genoeg indruk om te zien dat het eng is.
Klik om te vergroten...
Legendes zijn per definitie niet waar. Dat weet je, toch?
Klik om te vergroten...
Inderdaad.

Het verleden zegt niets over hoe het er nu aan toe gaat. Katholieken hebben in het verleden heksen verbrand.
voel me hier een stuk meer op m'n plek
Klik om te vergroten...
Hoe kan je dat weten als je er nog nooit geweest bent? (mieren neuken)
p
paddofielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
azgaza zei:
Mja urk staat voor vrijwel alles waar mijn hele familie tegen is, gewoon de wikipedia lezen met urk legendes geeft genoeg indruk om te zien dat het eng is.
Klik om te vergroten...
Legendes zijn per definitie niet waar. Dat weet je, toch?
Klik om te vergroten...

bepaalde legendes kunnen mensen wel tot merkwaardige acties in staat stellen, kijk maar naar Israël, Afghanistan of....Urk
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
azgaza zei:
Exceptional Insight zei:
azgaza zei:
Mja urk staat voor vrijwel alles waar mijn hele familie tegen is, gewoon de wikipedia lezen met urk legendes geeft genoeg indruk om te zien dat het eng is.
Klik om te vergroten...
Legendes zijn per definitie niet waar. Dat weet je, toch?
Klik om te vergroten...

Wat is dat nou weer voor zinloos antwoord; ik geef alleen aan dat hun legendes van sfeer enger en onprettiger zijn dan die van een hoop andere gemeentes en plaatsen en dat ik daar uit de indruk krijg dat urk voor mij persoonlijk een hele onwenselijke plek zou zijn om te zijn (dat en alle christenen, ik hou niet zo van christenen, ze mogen van mij wel christen zijn, maar ik wil er liever niet tussen zitten, voel me hier een stuk meer op m'n plek)
Klik om te vergroten...
Oh ja. Een heel dorp veroordelen aan de hand van legendes die je op Wikipedia hebt gelezen en vervolgens een vraag van mij een zinloos antwoord noemen. AT, heb je nog meer voorbeelden nodig van ironie om te begrijpen wat het is?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Nee, ik ga met Azgaza wel ergens discussieren waar dit zin heeft. Ies, laat dit gedoe gewoon gaan :/.
Klik om te vergroten...
Dat heeft iets van een sekte over zich. Pas je op dat je niet verandert in datgene wat je oh zo graag wilt haten?
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ik weet over Urk is dat je tot volgens mij 50 jaar geleden maar een paar families op Urk had. Daardoor was er niet genoeg genetische diversiteit en kwamen bepaalde ziektes vaker voor. Tegenwoordig schijnt dat mee te vallen,maar ik en mijn broertje kunnen noch steeds lachen als we het over het inteeltdorp hebben :tearsofjoy: Maar OT: het kan mij niet zoveel schelen als het in Urk blijft,maar het word wel vervelend al gaan meer gemeentes dit beleid hanteren.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#10
vork zei:
Wat ik weet over Urk is dat je tot volgens mij 50 jaar geleden maar een paar families op Urk had. Daardoor was er niet genoeg genetische diversiteit en kwamen bepaalde ziektes vaker voor. Tegenwoordig schijnt dat mee te vallen,maar ik en mijn broertje kunnen noch steeds lachen als we het over het inteeltdorp hebben :tearsofjoy: Maar OT: het kan mij niet zoveel schelen als het in Urk blijft,maar het word wel vervelend al gaan meer gemeentes dit beleid hanteren.
Klik om te vergroten...

Dat is waar ik juist zo bang voor ben, dat andere gemeentes dit beleid ook gaan volgen, nou blow ik zelden of nooit op straat, ja in de zomer lekker in het park een dikke roken, maar ik denk dat er meer gemeentes op dit idee gaan komen(het was ook de hele dag op het radio nieuws)...
Er zal nu wel ergens in schubbenkutterveen ofzo een of andere wethouder denken:"hmmmm hier kan ik punten mee scoren"..

Jammer, we waren al zo ver.... :) :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk niet dat dit gaat werken erlijk gezegd
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dr Gonzo zei:
vork zei:
Wat ik weet over Urk is dat je tot volgens mij 50 jaar geleden maar een paar families op Urk had. Daardoor was er niet genoeg genetische diversiteit en kwamen bepaalde ziektes vaker voor. Tegenwoordig schijnt dat mee te vallen,maar ik en mijn broertje kunnen noch steeds lachen als we het over het inteeltdorp hebben :tearsofjoy: Maar OT: het kan mij niet zoveel schelen als het in Urk blijft,maar het word wel vervelend al gaan meer gemeentes dit beleid hanteren.
Klik om te vergroten...

Dat is waar ik juist zo bang voor ben, dat andere gemeentes dit beleid ook gaan volgen, nou blow ik zelden of nooit op straat, ja in de zomer lekker in het park een dikke roken, maar ik denk dat er meer gemeentes op dit idee gaan komen(het was ook de hele dag op het radio nieuws)...
Er zal nu wel ergens in schubbenkutterveen ofzo een of andere wethouder denken:"hmmmm hier kan ik punten mee scoren"..

Jammer, we waren al zo ver.... :) :)
Klik om te vergroten...
Voornamelijk alleen christelijke partijen vinden dat wel leuk. Ik zou me niet teveel druk maken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
vork zei:
Maar OT: het kan mij niet zoveel schelen als het in Urk blijft,maar het word wel vervelend al gaan meer gemeentes dit beleid hanteren.
Klik om te vergroten...

Ach ik denk dat die kans vrij klein is, één gemeente in Amsterdam (de baarsjes) heeft ook al een hele tijd een blow verbod op straat, al is daar bezit op straat volgens mij nog wel okee zolang je niet rond gaat hangen met een joint, geen idee eigenlijk ik woon niet in de baarsjes, maar dat is ook al weer een paar jaar zo en dat is ook nog niet overgenomen, en het lijkt me nou niet dat urk zit heel geweldig laat vergelijken met minder ex-eiland-dorp-gemeentes in Nederland dus ik zou me daar niet zo'n zorgen om maken.

En daarnaast, harddrugs zijn ook illegaal en in Engeland en Frankrijk is vrijwel alles illegaal en daar gebeurt het ook niet minder ofzo :)
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
En wat dan nog? Zou dat jullie ervan weerhouden te doen wat je wilt?
Klik om te vergroten...
Nee niet weerhouden,al zou het mij wel een boete kunnen opleveren. Maar dat risico loop ik nu ook met 'harddrugs" Maar het blijft jammer. Een verbod op dingen heeft mensen nog nooit van iets weerhouden,ik ben ook voor volledige legalisatie van drugs. En dit besluit is wel een stapje terug.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gozer, het is niet de paus die wietroken gaat beboeten in Urk.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze zitten daar toch allemaal aan de sos? of was dat Volendam??
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dr Gonzo zei:
Ze zitten daar toch allemaal aan de sos? of was dat Volendam??
Klik om te vergroten...

Volendam :)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#18
willen ze dit doen dmv preventief fouilleren anders werkt dit toch nooit?
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er zullen wel pvv stemmers wonen,kut wilders....
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dr Gonzo zei:
Er zullen wel pvv stemmers wonen,kut wilders....
Klik om te vergroten...


:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."