Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Voor mij persoonlijk geldt: 3-MMC > 4-MMC > MDMA. Ik hoor niet vaak dat die mening gedeeld wordt, maar de meningen en ervaringen lopen sowieso sterk uiteen. De meest voorkomende mening die ik hoor is precies het omgekeerde, dus MDMA > 4-MMC > 3-MMC. Zo'n mening is grotendeels gebaseerd op wat mensen in de drug zoeken. MDMA biedt voor veel mensen meer dat entactogene effect. Als je liever veel stimulatie hebt dan dat entactogene, zul je 4-MMC waarschijnlijk leuker vinden dan MDMA. Dat geldt voor mij ook. MDMA biedt mij maar net iets meer stimulatie dan nodig is om de nacht vol te houden, terwijl ik de eerste paar keer 3-MMC niet kon stoppen met dansen. Dit heeft voor mij dus niets te maken met nostalgie of een hype. Uit je bericht kan ik opmaken dat je niet heel fan bent van 3-MMC en dan denk ik dat je 4-MMC ook niet heel bijzonder zult vinden. 3-MMC vind ik zelfs beter dan 4-MMC, aangezien het voor mij langer werkt, even veel euforie geeft, minder pijn doet tijdens het snuiven en ik er minder na-effecten van heb. Ik hoor vaak dat anderen 4-MMC wel als meer euforisch ervaren. Die mensen vinden dan weer dat 3-MMC onderdoet voor 4-MMC. Kortom, het is dus een beetje moeilijk vooraf te zeggen omdat iedereen het anders ervaart. Ik denk dat als je 3-MMC niet zo vindt, je 4-MMC waarschijnlijk ook niet geweldig zult vinden. Als je ervanuitgaat dat het effect van 4-MMC hetzelfde is als dat van 3-MMC, maar dan met extra euforie, zou je het dan de moeite waard vinden?"
"Waarschijnlijk niet het antwoord wat je zocht, maar misschien is het ook gewoon een idee om niet zo lang te gaan. Dan maar iets later aankomen en meer genieten van de uren die je er wél bent. Als je na negen uur niet meer zoveel voelt, is je lichaam er onderhand ook wel klaar mee. Combineren zal vast het effect een beetje terug kunnen krijgen, maar vanuit harm reduction-standpunt is dat echt af te raden. Nu spreek ik voor mezelf, maar eigenlijk heb ik het tegenwoordig wel gezien als het zo laat is dat de 3-MMC niet veel meer toevoegt. Die uren dat je dan nog door blijft pakken om er nog het laatste beetje energie uit te trekken, spendeer ik nu liever op een (rustige) after, of door gewoon naar bed te gaan."
"Hebbenzekezine? zei: Laat het testen. 3mmc is er al tijden niet meer dus kans dat je t hebt is klein Klik om te vergroten... Het is vrij zeldzaam, maar het bestaat wel nog en wordt ook gewoon in Nederland geproduceerd. Van een aantal samples van deze 'nieuwe lading' 3-MMC weet ik dat er een bijproduct in zit, wat ook een synthetische cathinone is. Hiervan komt de structuur overeen met die van 2-MMC, maar het is voor zover ik weet geen bekende stof. Ik weet niet hoe de synthese gaat en of het mogelijk zou zijn, maar ik zou er niet raar van opkijken als deze stof per ongeluk gemaakt wordt als gevolg van een slecht productieproces. Ik vraag me af of de hoeveelheid echte 3-MMC gaat stijgen als over een tijdje de voorraden van het nu verboden 3-CMC op beginnen te raken. Dan blijft er voornamelijk 2-MMC en de (weer) geproduceerde 3-MMC over op de markt."
"Bruine 4-MMC komt gewoon voor. Die kleur zou te kunnen maken hebben met een andere zuurtegraad tijdens het productieproces. Goed om skeptisch te zijn en het te laten testen, want de 3- en 4-MMC die rondgaat is niet te vertrouwen."
"Er wordt onder andere MDMA en ketamine aangetroffen en daarnaast soms nog cathinonen of andere research chemicals, 2C-B, levamisol en Tramadol (opiaat). Klik om te vergroten... Het feit dat je niet weet wat je gebruikt bij een combinatie van drugs - wat al een risico an sich is - zou al genoeg moeten zijn om het niet te nemen. Dat er dan ook nog tramadol in kan zitten, maakt het nog onwenselijker. Tramadol wil je niet combineren met andere drugs. Tramadol staat er om bekend de convulsiedrempel te verlagen, wat dus al helemaal gevaarlijk is met combinatiegebruik. Aangezien tramadol zelf al een heropnameremmer is van serotonine, worden combinaties met serotonerge drugs afgeraden. Dat terwijl er vaak dus ook MDMA en/of cathinonen in tucibi zitten."
"yiazmat zei: Omg 🤣 Heb die andere topics niet gezien maar deze reactie klinkt gwn alsof hij een goeie ervaring ermee had😅 Kan best soms werken dingen bij jou gwn anders dan bij meeste, ben zelf denk 1 vd weinigen die 2mmc over 3mmc verkiest om ff voorbeeld te noemen Klik om te vergroten... Bij een mengsel zoals Tucci zegt zo'n ervaring eigenlijk niet zoveel. Omdat dealers zomaar wat bij elkaar gooien en elke Tucci dus anders is, gaat elke ervaring over een andere combinatie van middelen en hoeveelheden."
"fadi_92 zei: Hallo 🙂 dat spul kun je het beste weggooien, het is giftig en dodelijk! Wees blij dat je NIET VERSLAAFD bent. Zelf kon ik het niet lang bewaren, in 1-2 dagen elke 10 gram tot alles leeg is. Groetjes Fadi Klik om te vergroten... Inderdaad 'giftig en dodelijk' als je zulke absurde hoeveelheden in zo'n korte tijd intraveneus toedient. De dosis maakt het gif. Tuurlijk, cathinones staan er om berucht cravings te veroorzaken (overigens lang niet bij iedereen zo erg) en gezond is het zeker niet, maar dit vind ik onredelijke demonisering op basis van onredelijk gebruik."
"MestV zei: Ja, kon volgens wat ik teugvond. k heb geen rookmateriaal en eerlijk gezegd zou ik niet eens weten hoe! 'k zou het wel graag eens leren.... Elk pijpje goed? pijpgaasje nodig om de substanties te scheiden? PM e gerust hoor.... schaam me niet omdat ik oneraren en dom ben op dit vlak Edit: Tenzij ik misinformed ben had ik wel degelijk m'nresearch juist gedaan. Base kan je niet snuiven. Fumarate en chydlochoride wel. Welke van die laatste 2 daarvoor nu het meest geschikt zijn..... ik kon enkel flumarate krijgen toen. Nu staan ze er alle drie in. MAar deze keer ga ik voor de MET. Klik om te vergroten... Als je daadwerkelijk een gram 5-MeO-DMT hebt gesnoven ben je er nog relatief goed vanaf gekomen. Op PsychonautWiki staat 25mg als heavy dosage aangegeven, wat jij dus in het veertigvoud gesnoven zou hebben. En dat voor het krachtigste psychedelicum bekend. Als dit echt zo is zou ik voortaan maar eerst even goed je research doen voordat je zomaar dit soort stoffen gaat opsnuiven, want dit had veel slechter af kunnen lopen. Waar heb je dat überhaupt als dosis gevonden?"
"Afgelopen woensdag is hier een vergadering over geweest, waar besloten is een wetenschappelijke factsheet aan te vragen. Die zal 28 september behandeld worden in een volgende vergadering. Een aantal maanden terug was er al best wat kritiek vanuit de Raad van State met goede punten. Nu zal dus in samenwerking met zes wetenschappelijke organisaties de huidige feiten op een rij gezet worden en op basis daarvan zal weer gediscussieerd worden. Laten we hopen dat ook deze factsheet zich negatief uitlaat richting zo'n ban. Nieuwe ontwikkelingen vind je hier na de 28e: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen/detail?id=2022Z14042&dossier=36159 ."
"dissoliefhebber zei: Dan heb ik nog tijd om wat voorraad in te slaan. Klik om te vergroten... Dat zeker, voordat zo'n wet daadwerkelijk in werking treedt kan het zo al een jaar of meer verder zijn. Het wetsvoorstel wordt nu dus behandeld door de Tweede Kamer, vervolgens wordt deze behandeld door een commissie van de Eerste Kamer en daarna wordt er door de Eerste Kamer gediscussieerd. Dan heb je het dus al snel over maanden. Als er dan mee ingestemd wordt, kan de wet pas ingaan. Omdat deze wet best ingrijpend van aard is, zal dat niet gelijk gaan. Burgers en bedrijven moeten eerst ingelicht zijn over welke stoffen verboden zullen worden. Bijvoorbeeld aangezien bedrijven sommige, al dan niet psychoactieve stoffen die verboden zullen worden nu misschien wel produceren. En als dit allemaal doorgaat, dan zitten er nog haken en ogen aan. Zo weet ik niet uit welk laatje ze de beoogde miljoenen om deze wet te handhaven vandaan willen toveren, aangezien de politie nu al ondergebudgeteerd is. Ik zie wel dat vendors al inspelen op deze angst voor schaarste (scarcity marketing) i.v.m. het stofgroepenverbod met acties en kortingen, maar daar zou ik me nu nog niet al te veel van aantrekken. Tenzij het over een specifieke stof gaat, want die kunnen momenteel natuurlijk wel nog gewoon los verboden worden."