Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine en reukzintuig

Ketamine en reukzintuig

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedlisch Filosoof zei:
Wat ik altijd doe is het zo fijn mogelijk stampen.

Hoe merk je dat je neus kapot gaat?
Klik om te vergroten...
Ik merk naderhand brokken en wonden, en krijg vaak bloedneuzen. Ook doet het naderhand een aantal dagen flink pijn.
o
ostLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zullen maar weinig dingen zijn die je kan snuiven zonder de neus te beschadigen. Het neusslijmvlies is van zichzelf al dun en vrij kwetsbaar. Dat zul je als kind wel al gemerkt hebben wanneer je een bloedneus kreeg na het neuspeuteren. De meeste drugs zijn vrij zuur; ketamine heeft bijvoorbeeld een pH van tussen de 3,5 en 5,5. Ketamine die versneden is of nog reststoffen bevat van een onzuiver productieproces zou nog zuurder kunnen zijn. Naast het feit dat zo'n stof door je neus heen brandt, haal je ook allemaal microscopisch kleine scherpe deeltjes langs je neussslijmvlies.

Ik zorg daarom altijd dat ik mijn neus goed verzorg nadat ik heb gesnoven. Dat doe ik met een zoutoplossingneusspray, maar dit zou je ook kunnen doen door water te snuiven. Daarna smeer ik het nog meerdere dagen in met vaseline (niet te diep in de neus). Alsnog merk ik dat ik met ketamine alsnog vaak korstjes e.d. heb, meer dan bij andere drugs. Dat heeft dan misschien toch iets te maken met de structuur van ketamine? Qua de verschillende structuren van ketamine zelf heb ik eigenlijk altijd poeder, maar ik vraag me nu af hoe dit verschilt in schade van de neus tegenover staafjes.
H
HandhavingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wanneer ik ketamine gebruikte en dan meerdere grammen verdeeld over een aantal dagen dan zat mijn neus op gegeven moment helemaal potdicht, nog meer dan ik herinner bijvoorbeeld bij verkoudheid.
Daarentegen meerdere jaren dagelijks speed gebruik heeft bij mij nooit voor problemen gezorgd.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Ik heb geen annekdotisch bewijs maar Ketamine maakt mijn neus duidelijk meer kapot dan amfetamine of cocaine, maar ongeveer gelijk als fluoramfetamines. Vooral omdat het meer gekristalliseerd is lastig fijn te krijgen is. Ik denk dat @Neo-Shulginist misschien meer weet?
Klik om te vergroten...
De neusslijmvliezen zijn slechts één cellaag dik, dus die raken gemakkelijk beschadigd. Van ketamine worden doorgaans forse hoeveelheden gesnoven, en brokken cocaïne zijn inderdaad brozer dan de kristallen van ketamine. Toch weet ik niet zo zeker of ketamine schadelijker is voor de neus. Want cocaïne knijpt de haarvaten in je neus dicht, waardoor er sneller ontstekingen kunnen ontstaan of weefsel zelfs kan afsterven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
De neusslijmvliezen zijn slechts één cellaag dik, dus die raken gemakkelijk beschadigd. Van ketamine worden doorgaans forse hoeveelheden gesnoven, en brokken cocaïne zijn inderdaad brozer dan de kristallen van ketamine. Toch weet ik niet zo zeker of ketamine schadelijker is voor de neus. Want cocaïne knijpt de haarvaten in je neus dicht, waardoor er sneller ontstekingen kunnen ontstaan of weefsel zelfs kan afsterven.
Klik om te vergroten...
Cocaïne zorgt dus voor verminderd zuurstof bereik in de bloedvaten waardoor delen afsterven? En dat doet ketamine niet?

Dankjewel, meester Shulgin. Hoe zit het dan met amfetamine?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Cocaïne zorgt dus voor verminderd zuurstof bereik in de bloedvaten waardoor delen afsterven? En dat doet ketamine niet?

Dankjewel, meester Shulgin. Hoe zit het dan met amfetamine?
Klik om te vergroten...
Amfetamine kan ook de slijmvliezen irriteren en het snuiven kan bloedingen veroorzaken (met name als snuibuisjes niet correct worden gebruikt). Maar het vaatvernauwend effect is minder sterk dan dat van cocaïne.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Amfetamine kan ook de slijmvliezen irriteren en het snuiven kan bloedingen veroorzaken (met name als snuibuisjes niet correct worden gebruikt). Maar het vaatvernauwend effect is minder sterk dan dat van cocaïne.
Klik om te vergroten...
Komt dit terug op het examen?
P
Psychedlisch FilosoofLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey psychonautjes,

Ik keek laatst een video van Institute of Human Anatomy over het destructieve effect van cocaïne op het neusslijmvlies. Blijkbaar vernauwen je vaten en beschadig je het slijmvlies. Je kunt permanent verkouden worden of reuk verliezen.

Ik snoof regelmatig ketamine, zo'n één gram per per kwartaal. Ik merk dat snuiven naar is en mijn neus het niet leuk vind.
Ik vraag me dus af of er mensen tussen zitten met anekdotisch bewijs; mensen die problemen met de neus ervaren wegens snuiven van ketamine? En of er iemand is die er wetenschappelijke literatuur over gelezen heeft?

Ik hoor het graag.
Groeten
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedlisch Filosoof zei:
Hey psychonautjes,

Ik keek laatst een video van Institute of Human Anatomy over het destructieve effect van cocaïne op het neusslijmvlies. Blijkbaar vernauwen je vaten en beschadig je het slijmvlies. Je kunt permanent verkouden worden of reuk verliezen.

Ik snoof regelmatig ketamine, zo'n één gram per per kwartaal. Ik merk dat snuiven naar is en mijn neus het niet leuk vind.
Ik vraag me dus af of er mensen tussen zitten met anekdotisch bewijs; mensen die problemen met de neus ervaren wegens snuiven van ketamine? En of er iemand is die er wetenschappelijke literatuur over gelezen heeft?

Ik hoor het graag.
Groeten
Klik om te vergroten...
Ik heb geen annekdotisch bewijs maar Ketamine maakt mijn neus duidelijk meer kapot dan amfetamine of cocaine, maar ongeveer gelijk als fluoramfetamines. Vooral omdat het meer gekristalliseerd is lastig fijn te krijgen is. Ik denk dat @Neo-Shulginist misschien meer weet?
P
Psychedlisch FilosoofLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Ik heb geen annekdotisch bewijs maar Ketamine maakt mijn neus duidelijk meer kapot dan amfetamine of cocaine, maar ongeveer gelijk als fluoramfetamines. Vooral omdat het meer gekristalliseerd is lastig fijn te krijgen is. Ik denk dat @Neo-Shulginist misschien meer weet?
Klik om te vergroten...
Wat ik altijd doe is het zo fijn mogelijk stampen.

Hoe merk je dat je neus kapot gaat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."