Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal Dit is een vraag die een beetje een introductie nodig heeft. ----- achtergrond ----- Ik ben altijd erg druk in mijn hoofd. Heel erg druk. Als er teveel prikkels zijn dan wordt mijn gedachtegang contstant gegijseld. Als ik dan in een omgeving zonder prikkels ben, heb ik vaak zomaar de neiging... Nee de impulsieve drang om alles te moeten leren. Altijd maar moeilijkere dingen proberen te begrijpen. Ik kan verdwalen in een zee van Wikipedia en ik onthoud alles. Vervolgens ga ik als ik niets verder interessants meer tegenkom, het hele gedoe controlleren op correctheid. Ik haal ontspanning uit mij helemaal de klipklap te denken, de hele dag. Geleerd? Nieuw systeem ontcijferen! (universum, psychologie, neurobiologie, quantum fysica, computers, drugs... Whatever mij dan weer bezighoud.) Er is nog geen diagnose gestelt voor ADD, maar ik wordt pleuris druk van downers en lekker rustig van uppers. Dat geld ook voor wiet. Het lijkt dan of ik de missende drukte wil compenseren door ineens mega veel te willen nadenken of mega veel te willen lullen. Of ik wordt zo moe dat het mij eindelijk doen laat slapen (ik heb geen andere keuze dan kapot gaan, anders toll ik als de neten heen en weer in bed. Hasj deed nooit wat met mij eigenlijk. ------ Maar toen... ------- Ik kwam op de hoogte van dat er ook van dat blokkerige pure hasj bestond (nog nooit eerder in mijn handen gehad of gezien uberhaupt). Vannacht had een vriend van ons precies dat mee! Toen ik er geboeid naar zat te kijken, werd mij verteld "Dit is echt kneiterhard" (iets in die richting). Dus ik "Oke geef maar". Ik heb echter nul gewenning en hij is aadrig... Ervaren, zal ik maar zeggen Een beetje wantrouwend of ik het wel moest proberen, nam ik een hijs. Nieuwsgierigheid nam de overhand. Niets... Nou nog maar een keer. Drie kwart gerookt alsof het een sigaret was. Daarna nog een halve. Een van ons kon al door twee/drie hijsjes ofzo zijn lachen niet meer inhouden. Ik word een klein tikje rustiger en begin automatisch mijn vrienden de oren van hun kop redeneren. Dit vonden hun veels te stone-de korte termijngeheugens niet zo leuk geloof ik. Ik pak maar een koptelefoon, plug het in mijn mobiel, zet drukke muziek aan en ik word weer drukker alsof het al weer voorbij is. Ik erger mij aan hun wens om helemaal niets te doen en te denken. Waarom zou je dat domme ding niet van je gebruiken? Wil jij je hele leven als een inefficiente dombo door het leven gaan ofzo? *waarom zijn 98% van de mensen zo? Wat drijft je nou om liever zo min mogelijk te weten en snappen dan je kan? Het hersenspul verzet geen mentale dijken zo...* En toen het wel bij hun beide was uitgewerkt, begon het bij mij terug te komen. Rust. Niet alleen dat; ook totaal geen drukte meer. Mijn hoofd begon heerlijk te tintelen als ik dat wel eens ervaren heb bij mijn benen aan GHB. Wouw! Rustige muziek is chill. Alle prikkels vervagen en ik heb voor het eerst door hoe leuk absoluut niets doen kan zijn! Ik ging gewoon zitten en... Lekker niets. Mijn hoofd was ook totaal helder. Ik was relaxed maar totaal niet moe meer. Het was alsof al mijn impulsen gewoon automatisch weer met de post terug gestuurd werden naar het hol waar ze vandaag kwamen. Alsof je verlamt bent in je motivatie. Elke actie kost een druppelte uit de spontaan leeggelopen motivatie emmer. ------ Wat de hel is er aan de hand? ------ -Ziek harde Hasj bijna niet voelen (zonder gewenning)? -Geen last van moeilijk korte termijngeheugen (zoals weet)? -Later pas opkomen? -Heerlijke tintellingen rond mijn hoofdhuid? Is dit gewoon omdat ik kennelijk nooit goede Hasj heb gerookt? Ik kan ook niets vinden qua de werking van Hasj dat mij enig inzicht geeft in deze verschijnselen. Ook niets als ik verbindingen probeer te leggen tussen Hasj en ADD. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt en/of dit normaal is bij hasj?"
"Nouwja dat is dus ook het vette; ik snap eindelijk wat 'rustige mensen' doormaken (ipv ervaren) en de kwaliteit ervan en niet zozeer de motivatie Ik vind die onzichtbare mindset eigenlijk heel erg... Tof? Hoewel ik niet weet hoe ik zonder drugs dit kan herleven, aangezien "Doe gewoon even rustig en niets" gewoon totaal onmogelijk is voor mij. Dat snapt niet iedereen en doet dit af als "bullshit; dat heeft iedereen in zeker mate last van!""
"Ik ben wel van plan om de tripkant eens te gaan verkennen, aangezien ik dat nog nooit gedaan heb. Ik wil beginnen met paddo's en daarna een keertje LSD. (misschien eens de minder zware kan van 5-MeO-* verkennen) Ik ga mijn heil dus niet gelijk zoeken in extreem zware shit als DMT en bromo-dragonfly (WTF... Drie dagen trippen! Mij niet gezien o.O). Leuk trouwens om te lezen dat ik niet de enige ben."
"Thanks voor de tips Ik ga sowieso bij de eerste keer niet combineren..."
"Thanks again voor de tips Trypmiddelen lijken me echt de shit, maar ik probeer er wat meer over te lezen dan gewoon mood elevators, want het is nogal mentaal erg invasive, om het zo even uit te drukken. Bad gaan aan de de psychadelica lijkt mij niet erg leuk. Ik begin steeds meer interesse te krijgen in de psychadelica, vooral na het lezen van de beweegredenen van Alexander Schulgin (schrijf ik zijn naam correct?), namelijk het verhogen van de aanwezigheid van de individuele componenten die het zelfbewustzijn opmaken, zeg maar. MDMA was therapeutisch (al het andere niet, behalve die hasj misschien) en ik verwacht ook wel leuke inzichten te kunnen krijgen uit LSD."
"Ik word er rustig van, maar had pure (73%) (nee ik reageer niet op je PM) en niet zulke grote lijntjes geprobeerd (eerste keer). Werd ook kneiter misselijk ervan, maar enkel voor een kwartiertje; daarna wakker en rustig. Vriend van me werd er echter kuh-nei-ter euforisch van. Ik kan wel snappen waarom die shit verslavend is en daarom wil ik het zeker niet meer dan 1 keer per maand doen. Ik heb er ook gelijk voor gezorgd dat vrienden mij never ever moeten vertellen waar het vandaan komt en ik het echt niet meer dan 1 keer per maand van ze mag krijgen omdat ik gelijk wist dat als ik dit zelf kon krijgen, ik er waarschijnlijk compleet aan verslaafd zou gaan raken."
"Heh... Ik denk dat als ik wijs zou zijn, ik niet frequent aan drugs zou zitten ;p"
"dendaz zei: re: neurotoxin je had "70%" .100 jaar geleden zeker.fanta op?? Klik om te vergroten... Kun je die post even herstructureren? Ik kan er geen touw aan vast te knopen, namelijk. -73% is niet 70% (het moet ergens gemaakt worden, vriend); -100 jaar geleden leefde ik niet, maar cool...; -Fanta? Nee; thee en limonade. Of bedoelde je simpelweg te zeggen dat je me niet geloofd? Ik zit hier niet om 'stoer', 'cool' of 'interessant' te doen, dus zo'n reactie is ook nergens voor nodig..."
"@Mr.Incognito: Ik ken een aantal mensen die wekelijks gebruiken en ik kan je verzekeren die zijn zo depri als de pest geworden. Ik vind het zelf ook klote om te wachten, maar ik doe het niet omdat ik de gevolgen van langduring veel tikken zie. Verneuk het niet voor jezelf en wacht tenminste gewoon een maandje!"
"Ik heb een depressieve periode achter de rug en haatte heel veel mensen. Ik had zoveel passieve agressie vroeger dat ik mij enkel kon weerhouden van mensen in elkaar slaan omdat ik wist dat ik er meer problemen mee kreeg dan het mij zou opleveren. Ik heb nog steeds ontzettend veel last van stress en geluidshalucinaties. Ook kon ik het met geen mogelijkheid opbrengen om mij ergens toe te zetten en mij te concentreren. En dat is zonder drugsgebruik. Ik heb het pas op mijn 21e voor elkaar gekregen om een vervolgopleiding te volgen. Ook kan ik maar zeer matig slapen. Dat bovenstaande is zonder drugsgebruik. MDMA heeft mij juist van alle haat afgeholpen. Voor de stress, motivatiegebrek en lange leertraject ga ik nu pas naar een psycholoog. Ik hoop dat daar dan ook wat aan gedaan kan worden. Ik denk dat ik enigsinds een beetje kan gebrijpen hoe jij je voelt. Aangezien je wel op verhalen kan reageren, je toch je school hebt afgerond en je mooie dromen hebt, vraag ik mij af of je niet misschien wat met kunst kan doen? Omdat je nog geen 30 bent heb jij nog recht op studiefinanciering en allerlei andere subididies. Je kan zelfs bij de overheid bepaalde extra subsidies krijgen als je aan kan tonen na een rotverleden je leven weer probeert op te pakken. Zou dat eventueel iets voor jou zijn?"