Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na jarenlang dit forum braaf alles door gelezen. Is het eindelijk eens tijd dat ik zelf wat post. (In de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan op RC gebied, LSD, DMT en paddo's) Mijn eerste Paddo kweekset, ik wil het eerst eens proberen met een kant en klare set. Misschien wil later zelf het substraat e.d. maken. Info: https://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_cubensis Doel: Omdat het kan, en uiteindelijk voor micro dosering te gebruiken. Drogen en evt. capsules van maken. Niet direct voor een volle trip bedoeld. En puur voor persoonlijk gebruik. Pakket binnen gekregen, vol water gezet en afgegoten na 12h. Standplek, klein appartement, indirect zonlicht en met tegenwoordig gemiddeld 26 graden. Alle tips en kritiek welkom!! Op kweekgebied ben ik een newbie.. Om de paar dagen zal ik een aantal foto's plaatsen. De foto's met temperatuursensor; hygrowaarden zijn van buiten en binnen, dus niet van in de kweekzak aanwezig. Dag 3 na afgieten, straks luchten en kort sproeien, dan zak weer dicht: { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } https://i.ibb.co/qR9Bjw0/IMG-20190706-172454.jpg https://i.ibb.co/qdZW4sT/IMG-20190706-172434.jpg"
"Misfit zei: Volgens mij mag je de zak helemaal niet openmaken totdat je de eerste oogst doet. Anders kunnen er andere schimmels of bacteriën bij komen die je paddo's kunnen bederven. Klik om te vergroten... Ik zal toch af en toe de binnenkant moeten sproeien met een plantenspuit. Voor het openen zorg ik wel dat de omgeving en mijn handen steriel zijn."
"Nog een foto van vandaag, eigenlijk is er erg weinig veranderd. Meer kan ik niet doen? Vochtig houden en wachten.Dag 5"
"Thnx voor de reacties! Weer even een update, ik was bang dat het niet zou gaan werken met deze kweekset. Maar eindelijk zie ik een paar pins, wel aan de zijkant van de bak. Deze kun je nog niet zien op de foto's. Sproeien doe ik eigenlijk nog maar 1x in de week, luchten is misschien niet nodig omdat het een filterzak is, maar 1x in de 2 dagen voor een kwartiertje doe ik het toch.. Temperatuur is op mijn appartement altijd hoog (+25), 's avonds doe ik losjes een handdoek om de zak om temperatuurschommelingen een beetje tegen te gaan. Sry, de foto's zijn niet geweldig, maar ik wil de bak liever niet uit de zak halen tenzij nodig. Nog een vraag, ik zie dat er een paar druppels bruin zijn geworden op het plastic, weghalen of laten zitten??"
"Het schiet niet op.. ik zie een paar pins opkomen. Kan dit komen door de hoge temperatuur? Het is hier overdag binnen helaas boven de 28 graden. Daarnaast begint de witte schimmel ietwat blauw te worden. Heb ik iets verkeerd gedaan? of moet ik navraag doen bij de verkoper? Het pakketje is namelijk wel meer dan 1 week onderweg geweest."
"Wat ik gelezen heb, is het beter te vroeg dan te laat oogsten. Voordat de hoed opengaat en zijn sporen laat gaan. Op internet vind je genoeg voorbeelden wanneer je zou moeten oogsten."
"om zo weinig mogelijk substraat mee te pakken bij het oogsten. Is het dan beter om de stelen te snijden? Of toch gewoon een kwartslag draaien en evt. afspoelen? *edit typo"
"Ik ben een aantal dagen weg geweest, en ik heb verder dus niet iets kunnen doen aan de kweekset. Nu bij thuiskomst zie ik dat er verder geen ontwikkeling is geweest. Ik zie nu wel dat er aan aantal pins onder de witte schimmel zitten. En er staat nu een klein laagje water in de zak. Het enige wat ik kan bedenken is de hoge temperatuur en dat het pakketje toch een week onderweg is geweest. Qua hygiene ben ik goed voorzichtig geweest. Iemand nog tips? De pins verwijderen en dan soaken en in de koelkast? https://i.ibb.co/MNTRcrq/IMG-20190729-182509.jpg https://i.ibb.co/SxGzBjp/IMG-20190729-182501.jpg https://i.ibb.co/Dzh7KWz/IMG-20190729-182457.jpg"
"Ok, ik heb contact gehad met de verkoper. Deze geeft aan dat het een 'sterke' kit is en dat het toch zou moeten lukken. Het advies was om zoveel mogelijk pins te verwijderen en de kit voor 8u te laten soaken. En hierdoor even wakker te schudden. Nu kon ik eindelijk een paar betere foto's maken nu de kit uit de zak is. Handschoentjes aan en dan kon ik eindelijk mijn scalpel gebruiken! Misschien een beetje overbodig, maar zo kon ik wel wat makkelijker langs de zijkanten de pins verwijderen. Ik heb verwijderd waar ik bij kon, dus de pins op de bodem heb ik laten zitten. Het substraat leek van boven wel wat gekrompen te zijn, terwijl er toch nog een laagje water onder in de bak staat. Voor de rest rook de kit niet raar (een beetje muf, wat normaal is denk ik). De schimmel was mooi wit, geen andere kleuren gezien. De kit staat nu naast mijn lasagne in de koelkast, vanavond afgieten en dan maar afwachten."
"Nog een vraag, is luchten wel nodig? Er zit een microfilter op de zak. Volgens mij kan het geen kwaad om elke dag even een kwartiertje te luchten?"