Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: samen stoppen? Sinds donderdag 17 sept zit ik in een kliniek en in die tijd heb ik uiteraard niet gebruikt. Ik heb me wel verbaast dat er ontzettend veel mensen met alcohol problemen zijn ook jonge mensen. Zelf zit ik er voor een coke versl. (basen)."
"Re: samen stoppen? Hey Angelo, Alcohol is inderdaad een iets ander soort verslaving heb ik gemerkt maar het is ook een enorm gemeen iets. Ze komen altijd en overal in de verleiding, op feestjes, tv, op straat langs de cafés enz. Wel gezellige mensen vaak, en je kunt wel lachen hier. Iemand kent ook het basen goed en we hebben het er vaak over maar de eindconclusie is altijd dat het een nutteloze en vooral eindeloze bezigheid blijft, waarin alles wat je liefhebt op het spel gezet wordt. Maar....zo praten we....zullen we straks toch ff de stad in gaan?"
"Ik probeer al een hele tijd om echt serieus te stoppen met coke (crack) Ik merk dat het dan ook allemaal veel beter gaat als ik een poos gestopt ben, vooral met sociale contacten. Toen ik eind vorig jaar ook z'on poging deed en toch weer terug viel ben ik een hele leuke vriendin kwijtgeraakt die ik ook nog niet zo heel lang kon, maar ze maakte er abrupt een einde aan de vriendschap. Toen weer een poging gedaan en steeds mailcontact gehouden met een bekende van mij, steeds iedere dag even een dagboekje geschreven zeg maar hoe het ging en of er trek was. Om dit alles nog extra kracht bij te zetten ben ik ook nog iedere vrijdag naar een AA groep bij mij in de buurt gaan bezoeken. Op een gegeven moment stapelden een paar probleempjes zich op, problemen in het leven komt immers iedereen tegen ook als je niet gebruikt. Binnen een half uur had ik al weer naar een bekende gebruiker gebeld om te zeggen dat ik onderweg was, en een enorme trek had. Ik was gewoon niet meer te stoppen. Na het gebruik natuurlijk een enorme spijt en voelde me een slap figuur die niet kan stoppen. Meestal lukt het een 4-5 weken gemakkelijk, als iemand na die tijd eens een lelijke uitspraak tegen me doet of gewoon negatief is word het heel gevaarlijk voor mij. Is dit nu een excuus, of kan dat echt zo zijn dat ik hiermee niet overweg kan. Ik wil gewoon echt stoppen met die troep, maar wat is dat moeilijk om zonder hulp te doen. gr Micky"
"Re: samen stoppen? hey, Ik ben nu een week in de kliniek, twee mensen zijn al terug gevallen. De kracht om er af te blijven zit in het feit dat je heel veel praat met verschillende psychologen en overige behandelaars. Je maakt dan heel veel afspraken over het gebruik en je wilt dan natuurlijk niet iedere keer die mensen onder ogen komen en dat je je afspraken niet nagekomen bent. Je hebt dus zón 3 á 4 keer per dag een gesprek, individueel of in de hele groep. En de mensen die in het weekend naar huis mogen schrijven precies op wat ze gaan doen en vooral wat te doen als de trek opkomt. Het is ook erg mooi om te ervaren dat de mensen die relatief het sterkste staan de aanderen mee nemen in hun goede gedrag en aanmoedigen om het zelfde te proberen. Om in deze kliniek te komen moet je de psycholoog er wel echt van overtuigen dat je een groot probleem hebt en er echt van af te willen komen."
"Re: samen stoppen? Yep, Angelo na het weekend moet je ff pisse. Maar dat is ook als stok achter de deur en dat je weet dat ze er achter komen als je weekends gebruikt. Wat is jou belangrijkste reden om er mee te stoppen? Dank je en jij ook volhouden he"
"Re: samen stoppen? Zelf rook ik niet en daarmee ben ik ook de enigste niet roker bij ons in de groep van 6 mensen! Verbaas me wel eens over elk kwartiertje naar buiten te moeten om daar te zitten dampen. Ook de meeste begeleiders roken net zo hard mee en daar erger ik me wel een beetje aan, net alsof: jij mag niet meer gebruiken maar ik mag wel gewoon door gaan met roken. De eerste trek is het lekkerst? Heb ik vaker gehoord, maar de 2e 3e 4e 5e en 6e zijn voor mij lekkerder daarna ligt het aan de kwaliteit of het op hetzelfde niveau blijft of dat het inderdaad niks meer met je doet behalve paranoia worden. Ook erg verslavend bij mij is: hoe kom ik aan geld? Hoe bereik ik de daeler? Ga ik medegebruikers mee laten roken en mee enthousiast maken omdat ik geld heb? Ga ik lopen, op de fiets of kan ik een auto regelen? Het voortraject is leuker of net zo leuk dan het gebruik zelf omdat het spanning met zich mee brengt. Na het roken gooi ik de telefoonnummers en het pijpje plus toebehoren allemaal weer weg."
"Re: samen stoppen? TrippleKX zei: micky zei: Sinds donderdag 17 sept zit ik in een kliniek en in die tijd heb ik uiteraard niet gebruikt. Ik heb me wel verbaast dat er ontzettend veel mensen met alcohol problemen zijn ook jonge mensen. Zelf zit ik er voor een coke versl. (basen). Klik om te vergroten... He in welke kliniek heb je gezeten dan? Ik in De Hoop, Dordrecht. Afdeling De Kajuit. Ik ben nu een weekje terug uit de kliniek en het trekt nog verschrikkelijk aan me die kutcoke. Groet.. Klik om te vergroten... Hoi, Dat is in Assen C.P.V. Voorheen "De stap". Wel volhouden he, na een tijdje zal de ergste trek verdwijnen daarna is het makkelijker. groeten."
"http://www.youtube.com/watch?v=K8lHHSV6pDs"
"Zie m'n topic "ik ben hier nieuw" beetje uitleg over crack roken heb ik daar gegeven. Ik ben bang dat echte gebruikers van deze drug thuis geen computer hebben staan en op dit forum zitten. of vergis ik me daarin? Voor mij is het de flash de drijfveer om het te gebruiken (hopelijk verleden tijd). Ik werd hier ontzettend opgewonden van om het netjes te zeggen, schijnt ook met gewoon snuiven al te zijn en daar heb ik geen ervaring mee. Het is echt gevaarlijk om er mee te beginnen, doe het niet. Maar volgens mij kun je van snuifcoke ook gemakelijk crack maken."
"Bij mijn weten is base coke niet meer dan snuifcoke 10 sec koken in amoniak, in een lepel of zo. Daarna even goed laten drogen op een papiertje dan wordt het weer hard. (Dan fijnmaken) Dan zou je het in een sigaret kunnen doen, dat wordt nooit gedaan omdat er heel veel verloren gaat. Ik weet niet of je het in deze vorm dan ook van alu. folie kunt roken. Ik ga maar niet waarschuwen verder he."