Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Vandaag afgemaakt wat ik gisteren begonnen was. De grote bak schoongemaakt, laagje substraat, dan de cakejes verkruimelen. Dat verkruimelen ging nog niet eenvoudig. De cakejes zijn echt doorgroeit met mycelium en zijn keihard. Hieroverheen weer substraat en dan weer in de incubatieruimte (28 graden). Twee cakes zet ik op de conventionele manier in bloei."
"De casing bestaat uit wormenhumus en vermiculiet 50/50. Half uurtje in de magnetron en klaar. Kalk ben ik in mijn enthousiasme vergeten maar dat schijnt niet zo heel belangrijk te zijn. Ik vraag me af of er nog een laagje vermiculiet overheen moet. Op een amerikaans forum las ik dat de uiteindelijke casing geen, of zo weinig mogelijk voedingsstoffen moet hebben."
"Jpilot zei: Half uur magnetron is best lang. In principe is hoe langer hoe beter, maar was het niet uitgedroogd na een half uur ? Klik om te vergroten... Ik deed twee liter wormenhumus tegelijk en de uitdroging viel mee, nou heb ik ook niet de krachtigste magnetron die er is. Daarna heb ik het pas gemengt met met water verzadigt vermiculiet. Wederom met H2O2. Na het verspreiden in de bak heb ik het nog extra benevelt. Ik hoop dat het zo goed is. Dat zijn toch dingen die je moet proberen om ervaring te krijgen. De waterstofperoxide heeft geen nadelige invloed gehad op het mycelium, dat is alweer aan het groeien. pfoei"
"We zijn weer een paar dagen verder. Alles gaat goed. Het mycelium in de grote bakken gaat echt hard, het groeit al boven het substraat uit. De cakejes hebben een fris nieuw vachtje en alles ruikt lekker gronderig."
"Hai argulas. Leuk dat je zo meeleeft. Ik denk nu ook dat het wat uit de hand gaat lopen . Ik heb de neiging om dingen enigszins extreem aan te pakken. Doordraven noemen ze dat. Vaak werkt het tegen me maar met kweken is het wel een voordeel. greet"
"Hoi allemaal, even een major update. Het lijkt erop dat ik kerst en oud&nieuw aan de paddo's ga. Zelfgekweekte, die zijn natuurlijk extra lekker . De grote bak leek stil te staan maar 24 uur maakt blijkbaar een groot verschil in de paddokweek. Overal is nu mycelium te zien. Ik heb al die tijd de vochtigheid hoog gehouden door elke 48 uur te sproeien met water en H2O2. Nu stop ik daarmee. De bak met de cakejes staat in mijn huiskamer waar een gemiddelde temperatuur heerst van 20 graden celsius. Twee keer per dag doe ik die bak open en laat het een minuutje luchten. De cakejes lieten eergisteren sneeuwwitte puntjes zien, net iets witter dan het mycelium. De puntjes zijn verandert in bolletjes en er zijn zelfs een paar mini-paddo's. Ik hoop dat je het op de foto een beetje kunt zien."
"Het gaat geloof ik niet zo goed met de cakejes. Twee paddo's redden het wel maar tientallen andere lijken mij zogenaamde achterblijvers. Ik wijt dit aan een vochttekort in de cakejes. De grotere paddo's staan namelijk in het altijd vochtige vermiculite. Zoals ik eerder al schreef waren de cakejes keihard toen ik ze probeerde te verkruimelen. Ondanks een nachtje weken waren ze nog kurkdroog aan de binnenkant. Ik heb waarschijnlijk een te fijne soort vermiculite gebruikt. Korrel 2 geloof ik. De grote bak gaat overigens prima en die zal ik morgen in bloei zetten."
"Imageshack wil mn plaatjes van paddos niet. Iemand een idee ? De cakejes leven op en een stuk of tien paddo's groeien. Ik heb er twee geoogst, die waren 18 centimeter en stonden op springen de rest moet waarschijnlijk morgen geplukt worden. Ik houd de cakejes nat door er steeds water over te gieten. Als ik zou sproeien zou alles zo nat worden. De grote bak heb ik niet in bloei gezet. Een vriend kwam met een zak vermiculite aan en ik heb toch maar even een casing gemaakt. Ongeveer 1.5 cm dik."
"Ik heb op photobucket geken maar er zijn geen plaatjes van psilootjes. Ik vermoed dat ze het zelfde beleid hebben. Jammer want ik heb een paar mooie plaatjes. Ik zit net te tellen en er zijn zeker nog 15 kanshebbers op de cakejes, in een dag gegroeid."
"Salvia keer 10 is een prima spul voor een klein hasjpijpje. Je keel krijgt het wel te verduren maar de trip is geweldig en zeer overtuigend. De laatste keer kreeg ik een enorme lachkick. Daarna had ik het gevoel ergens naartoe getrokken te worden en liep vervolgens een paar honderd meter een natuurgebied in. Vrienden vertelden me dat ik met twee handen aan mn jas trekkend en onzin over de zwaartekracht uitkramend het pad afliep. 10 minuten en toen was het over, echt leuk spul."