Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddestoelen buitenkweek

paddestoelen buitenkweek

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
ForrestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond allen,

Behalve wat algemene info op sites over de buitenkweek van paddestoelen zijn er weinig kweekervaringen en tips in het nederlands te vinden.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik zelf paddestoelen kweek in de vrije natuur.
Ik zal mijn ervaringen tot nu delen en hoop dat er meer ervaringen en eventueel tips in dit forum aan de orde komen.

Ik heb vandaag mijn Psilocybe subaeruginosa buiten gezet. Mijn voorkeur ging uit naar kaalkopjes, maar helaas kon deze niet op de alombekende inetsmartshops kopen. Heeft iemand enig idee van de psilocine en psylocybine verhoudingen in Psilocybe subaeruginosa.

Goed hoe ziet mijn opzet eruit.
Aangezien ik geen tuin heb, maar wel een prachtig balkon heb ik bij de Blokker een curverbox gekocht van ong 80 bij 40 en 17 cm hoog.

Ik heb de houtsnippers 24 uur geweekt in vuilniszakken die ik later uit heb laten lekken.
De box heb met een laagje aarde van 2cm gevuld. Hierdoor schijnt het mycelium beter te aarden en een "wortelstelsel" te vormen. Vervolgens ong 7,5 kg houtsnippers met de spwanbag gemixt.
Mijn vader maakt nog een omhulsel om direct zonlicht te vermijden en hekje tegen katten.

Ik ben benieuwd en heb er een goed gevoel over. Zin in de zomer, maar kijk zeker uit naar de herfst en haar productiviteit. :hearteyes:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeer interessant Forrest! Hou ons op de hoogte van alle volgende procédés zodat anderen kunnen leren van jouw pioniersarbeid! :hearteyes:

Kan je de methode nauwer toelichten?
Ik weet wel ongeveer welke soort je gebruikt en ook over de schaduwverreisten, maar hoe breng je eigenlijk de sporen in je curverbox vol met kilo's houtsnippers?
Is steriliteit dan geen verreiste meer?
Als je ze nu 'plant', wat is dan de bloeitijd en dus consumptietijd?

Succes alvast!
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hai

Ik zou die bak lekker binnen houden zolang het nog niet volgroeid is met mycelium. Tot die tijd is het oppassen geblazen. Ik weet uit ervaring dat de zwavelkopjes op de loer liggen. Bij mij zijn al twee patches "overgenomen". Ik hoop dat je de aarde gesteriliseerd hebt.
Succes

groeten

malotet
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja , al doende leert men.
Het is mij nog niet gelukt buiten te kweken en ik durf het in mijn tuin niet meer aan. Ook nu zie je hier die verduivelde :smilingimp: zwavelkopjes.
Al het snoeihout wordt hier weer versnipperd vandaar, overal grote plekken van geel oranje boeven.

Over die aarde, de kans is groot dat je cobweb krijgt, heb ik ook gehad.
Dit had je kunnen voorkomen door alles te verzadigen met water en h2o2. Maar ja dat is achteraf

Nog een tip: doe er een deksel op, die houtsnippers drogen nogal snel uit en je krijgt ze niet goed weer nat. Daarbij weet ik ook uit ervaring dat dat natte hout met mycelium gaat stinken en dat het allerlei vliegjes aantrekt. Jawel ik heb het ook binnen geprobeerd....zonder deksel :rolleyes:

Ik hoop echt dat je het allemaal voor elkaar krijgt, daar leren we allemaal van.

greet

malotet
F
ForrestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik begrijp dat als je rond de lente periode begint het mycelium genoeg tijd heeft om zich te vormen, zodat er rond de herfstperiode een eerste flush kan komen.
Ik heb de houtsnippers en de spawnbag als het ware met door elkaar gehusseld.
Ik heb de aarde helaas niet gesteriliseerd. Op jou advies Malotet de bak direct naar binnen geplaatst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."