Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Allereerst voor iedereen een happy en mooi 2010! Iemand bekend met nachtzweten door methadon? Ik heb al gegoogled enzo maar op de combi methadon/nachtzweten kom ik niet op een match terwijl ik dit pas heb sinds ik aan de meet zit..Met name mn haar is echt kleddernat gek genoeg! Lees allemaal enge dingen over tbc enzo als je last hebt van zweten s'nachts en mag toch echt hopen dat dat het niet is..(ben geen hypochonder maar sluit tbc niet helemaal uit als het niet van de meet komt) dus vraag me af of dit een enigzins bekend verschijnsel is voor mede meetgebruikers?"
"Even een vraagje waar vooral vrouwelijke methadon/heroine gebruikers een antwoord op hebben misschien.. Is het een bekende bijwerking van methadon dat de menstruatie wegblijft?? Heb een periode iets meer methadon gebruikt, 90-110 mg p dag ipv de 50mg waar ik daarvoor op stond, maar bij eerdere excessen daarin heb ik geen klachten gehad. Ben ook wat afgevallen dus kan het de combi zijn? Heb al wat rondgevraagd maar er schijnt geen duidelijk antwoord op te zijn so far dus misschien weet iemand hier hoe dat werkt?"
"Wow, wat klote! Heb geregeld een kijkje genomen op die vraag en antwoord site, en er zelf ook wel eens een vraag gesteld inderdaad. Ging toen over methadon recreatief gebruiken en binnen hoeveel dagen je daar dan ontwenning van zou ondervinden. Kreeg als antwoord van Roelof dat het natuurlijk niet slim was, erg gevaarlijk zelfs en dat ik misschien eens moest overwegen mezelf te testen op adhd ivm mijn drang naar gebruik van middelen. Iets in die geest dan, weet t niet exact meer allemaal. Maar van wat k heb gelezen iemand die inderdaad meedacht en empathisch was, bemoedigend. Netjes om een topic te openen imo!"
"Een rare vraag wellicht maar wat me nou zojuist overkwam..Ook voor het eerst hoor Ik heb een druppel op de folie, neem een enthousiaste haal en ik hoor een apart geluidje en shooppp weg was de druppel! Ingeademt denk ik dus, nergens meer te bekennen, niet in het buisje niet in mn mond, hoesten levert ook niets op. Kan dit kwaad? Als in mogelijke longontsteking ofzo? Was geen mega grote druppel, maar toch, beetje zonde en niet echt de bedoeling natuurlijk. Vaaag."
"Hallo, Na een tweetal maanden iedere dag bruin gebruikt te hebben, en een beetje in de naieve veronderstelling verkeert te hebben dat ik het wel kon stoppen, kom ik nu tot de conclusie dat het me niet gaat lukken..Mijn opties zijn (volgens mij) 1. cold turkey gaan, maar ik hoop dat ik de kracht heb om dat te redden, vrees dat ik misschien na een paar dagen toch weer ga halen, ik ben alleen dus heb in die zin niemand om op terug te vallen. Niet zielig bedoeld maar meer realistisch. 2. methadon, maar voor 2 maanden gebruik lijkt me dat misschien niet slim, dus ik denk dat afbouwen met de bruin zelf het verstandigste is. Maar wat is dan een redelijke afbouwtermijn? en hoe snel kan ik dat doen? Ik heb nu bedacht om steeds te wachten tot ik ziek ga worden, en dan wat te nemen. En dit dan ook steeds langer vol te houden en steeds wat minder te nemen zeg maar. Is dat een goeie manier denken jullie?Lijkt me alleen dat ik dan miss steeds wat sneller ziek zal worden, en er aan het eind wellicht nog weinig mee opschiet, of is dat niet zo? Graag wat tips en adviezen over de beste aanpak, want ik wil het echt stoppen!!Alvast bedankt!"
"Ben zelf 2 maal in Arnhem geweest, de Grift toen nog nu Iriszorg. De derde keer staat enigzins gepland, waarschijnlijk een snelle detox naltrexon over een maand of 3. De eerste keer was ik piepjong en ben ik na 6 weken weggelopen, de tweede keer netjes een halfjaar binnen gezeten en de behandeling afgemaakt. Dat was overigens niet voor dope. Nadeel vond ik - maar misschien ook deels door mn jonge leeftijd- de gemixte groep, mannen/vrouwen/oud/jong maar beduidend minder jong, en mannen en vrouwen vind ik ook een vrij riskante combi. Qua begeleiding daarzo en therapie; goed, betrokken en confronterend. Al zou dat laatste wel wat meer mogen, tis nog vrij lief allemaal!"
"Re: 1e x hero snuiven ga ik dus ook nooit meer doen :P! ga weg met je jas man, gekke waus Maarre , das dan zeer zeker geen bruin geweest wat je gesnoven hebt, beetje raar verhaal namelijk, bruin snuiven merk je vlot zat en duurt idd ook wel ff hoor. Je bent kortom belazerd denk ik, of je had behoefte hier een verhaal neer te plempen wat niet helemaal realistisch is. Laten we het op het eerste houden, beterschap!"
"Dat snachts is meer psychisch ook denk ik hoor, paar keer gehad dat ik heel vroeg in de ochtend wakker werd en gelijk moest overgeven, wakker worden dus ook van de misselijkheid. Terwijl ik dan vlak voor het slapen gaan nog wel had gerookt, dus er zat geen 16uur tussen ofzo.Misschien had dat niets met het spul te maken maar vanaf die tijd rook ik als ik in de nacht wakker wordt een beetje. En ik wordt altijd wel 1 of 2 x ff kort wakker dus vandaar. Vanaf die tijd overigens niet meer ''spugend'' wakker geworden. Maar kan sowieso al slecht tegen overgeven, dus ik waak er als een gek voor dat dat me niet meer gebeurd. De eerste afkick moest ik totaal niet overgeven, de laatste keer echter wel flink..Beetje jammer.."
"Hey guys, Nou, vorige week eerste gesprek gehad en plasje ingeleverd, aanstaande maandag gesprek met arts en begeleider, en dan kan ik dinsdag gaan starten. Hoor maandag dus hoe hoog ik ingesteld wordt en dergelijke, merk wel dat het gebruik snel oploopt dus ben blij als het dinsdag is hoor. Voor mezelf vooral, maar ook financieel en lichamelijk want het gaat best hard achteruit op alle gebieden. Dus dinsdag it is! En ik ga er echt absoluut geen bruin meer bij nemen, daar ben ik echt zeker van. Dus ook geen wit want die valkuil hebben we al eerder ontmoet, no fucking way. Ja dat ziek zijn in de ochtend, ik had het vanmorgen weer hoor. Een vriend belde me met zn zatte kop om 6u wakker, en 10 min later voel ik gewoon weer die misselijkheid opborrelen...Het kan echt best zo zijn dat het puur een mindf*ck is, dat is het tenslotte allemaal grotendeels, maar de misselijkheid voelt zo echt dat ik me geen raad weet dat op te lossen zeg maar. En aansteker was zowat leeg dus heb er echt lang over gedaan ook. Ik begin iedere dag nog in bed met roken, eindig ook iedere dag in bed met roken, en ik realiseer me dat dat van die kleine dingetjes zijn die je wel gaat ''missen'' dan straks. De handeling op zich bedoel ik dan. Dus die ga ik opvullen met het roken van een sigaretje heb ik al besloten. Dus ja, ik weet dat ik zeker nog tegen veel dingen aan ga lopen, het roken in bed is er 1tje van, maar ik probeer me nu zo goed als mogelijk voor te bereiden op die dingen.Heb vanmiddag iig het laatste gehaad, genoeg om het tot dinsdag te redden, en ik hoop echt dat ik dan kan starten. Liefst zo snel mogelijk allemaal, maar goed hardlopers zijn doodlopers dus ik laat het maar ff over aan de begeleiders aldaar. Ik ben benieuwd, zenuwachtig, maar vooral heel erg opgelucht dat het er aan zit te komen, misschien kom ik er nog wel op terug op sommige momenten, maar ben het nu zo spuugzat eigenlijk dat het van mij mag beginnen hoor. Fijn weekend allemaal!"
"Vandaag begonnen..40 mg een maand lang, en daarna iedere week 4 eraf is het idee. Voel er nu nog niets van, heb een klein uurtje geleden de eerste dosis naar binnen gewerkt. Spannend dus, en vanaf nu de bruin de deur uit ook!!"