Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat vervelend dat je dit al moeder mee moet maken Na het lezen van het verhaal kan ik alleen maar mijn medeleven betuigen. Zo te lezen zit het in "het aard van het beestje" en is drugs en alcohol niet de oorzaak, maar is dat zijn manier om de realiteit te ontvluchten. Zolang hij niet inziet hoe hij zijn naasten kapot maakt op deze manier denk ik niet dat je hem actief kunt helpen. Het zal altijd je kind blijven, dus liefde zou ik hem nooit ontnemen. Maar je mag best hard tegen hem zijn en consequenties aan zijn gedrag stellen. Het lijkt me ook verstandig hulp bij een instantie te zoeken. Niet direct om hèm te helpen, maar vooral jezelf, in bijv een praatgroep. Er zijn vast vééél meer ouders met deze problemen. Ik denk alleen niet dat je die op dit forum vindt. En misschien hebben zij de juiste adviezen. Veel sterkte met alles"
"Elfquest zei: Er wordt een patroon aangelegd in de hersenen als je verslaafd bent. Een verslavingarts legde mij dat een keer heel goed uit door het te vergelijken met een veldje waar je steeds op dezelfde plek doorheen fietst om ergens te komen. Als je dat maar vaak genoeg doet, raakt er een pad uitgesleten in het gras. Je hebt dan de neiging dat pad weer te volgen, zonder het zelf te weten. Je moet dan heel bewust steeds de keuze maken om niet over dat pad heen te fietsen, maar een andere plek te kiezen om door dat veld heen te komen en dat gaat dus niet vanzelf. Daarom dat veel mensen terugvallen denk ik. Terugvallen is op zich niet erg, als je jezelf maar weer snel bij elkaar raapt en besluit dat je gewoon een foutje hebt gemaakt en gestopt wil blijven. Klik om te vergroten... Bovenstaande is een hele mooie uitleg van die arts! Ik denk dat dat voor alle vaste patronen in je leven geldt, niet alleen voor de "verslavingen". Het vertrouwde maar verkeerde pad nemen, doet iedereen wel eens (zelfs in het echt, op de automatische piloot met de auto/fiets) maar zodra je dat merkt, keer je om en neem je de goede weg. Hetzelfde wat Elfquest ook aangeeft Met zo een uitleg klinkt het heel logisch allemaal. Ik kan OT geen antwoord geven want behalve nicotine heb ik (nog) geen andere verslavingen gekend. En met nicotine ben ik nooit gestopt dus weet niets over cravings/terugvallen. @ Eend: ik schrok van je topic-start, lees veel op DF zonder zelf mee te discussieren, maar nu wil ik toch even reageren. ik vind het geweldig hoe logisch/bewust jij denkt. Eindelijk een ex-user die vindt dat gebruiken nog altijd een eigen keuze is, en het niet verwijt aan alle stofjes en tekortjes in de hersenen en chemieverstoringen allemaal veroorzaakt door toevallig drugsgebruiken. Maar ik haal uit deze topic dat je niet aan het terugvallen bent, alleen benieuwd bent, pfiewww, keep it that way"
"Interessante topic dit! Ik heb nooit interesse gehad in heroine maar nu mijn vriend een ex-verslaafde hier van blijkt te zijn, heb ik echt alles op internet afgezocht wat ik maar kon vinden. Valt op dat er bijna alleen maar over de nare kanten geschreven word en waarschuwing na waarschuwing na waarschuwing om er maar niet aan te beginnen want je bent de lul enkeltje richting afgrond Maar hoe meer ik lees, hoe interessanter het wordt. Het laat me niet meer los. Wat is het toch dat mensen ondanks het bekende gevaar ervan zich overgeven aan dat spul? @Berbatov + @Atropa: goed dat jullie het gevoel van het gebruik ervan hebben omschreven. Er heerst een taboe op omde werking van het spul te beschrijven/op te hemelen (Gezien de gevaren natuurlijk logisch, maar er moet toch iets zijn waarom mensen er voor vallen?) Maar is het echt zo hemels dan? Is het echt 1000x beter dan seks? Beter dan liefde? Beter dan het leven zelf? Ik heb dat van andere drugs ook vaak gehoord. Basecoke roken, GHB, XTC zijn daar voorbeelden van. Heb ik allemaal uitgeprobeerd en hoe leuk het ook was, het blijft een effect van drugs, dus gewoon nep. Niet de realiteit want het werkt weer uit. Voor mij valt regelmatig drugs niet te combineren met een normaal maatschappelijk leven, en dus ben ik er nooit voor 'gevallen' in de zin dat ik iets vaker heb gebruikt dan ik verantwoordelijk vond. Heb nu toevallig al jaren niets meer gebruikt of uitgeprobeerd. Ik kan me niet voorstellen dat iets beter is dan liefde, dan seks met een partner waar je liefde voor voelt en het samen dingen doen met familie en vrienden. Ik ben erg nieuwgierig ernaar, maar tegelijk ook bang ervoor. te bang om het zelf te gaan proberen waarschijnlijk, maar de niewsgierigheid knaagt aan me alsof ik MOET weten waar het nou over gaat allemaal maar dat wordt spelen met de duivel denk ik."
"Dag Ben nieuw op dit forum maar ik lees goeie en serieuze dingen hier, en ik heb een vraag die misschien in de topic 'relaties / drugs' thuishoort, maar hier zitten de (ex) heroine gebruikers dus vandaar.... Ik heb zelf ervaring met allerlei soorten drugs, erg leuke ervaringen, maar ben er nooit echt ver in gegaan en gebruik nu eigenlijk al jaren helemaal niets meer. Ookal heeft overmatig coke gebruik van partners me al 2 relaties gekost, ik heb drugs nooit als een probleem gezien. Alleen de heroine gebruikers heb ik altijd geschuwd, want dat wereldje was voor mij voor de 'zielige gevallen', en dan heb ik het over mijn eigen ervaringen met de gebruikers ervan. Hierbij gelijk excuses voor degenen die zich hierdoor beledigd voelen, want dat is niet mijn bedoeling!! Nu heb ik een relatie met een man waar ik erg gek op ben. Het begon met seks (áltijd mijn initiatief) maar nu duurt het al 2,5 jaar en we worden langzaam wel steeds closer en dan ga je toch een beetje hopen op meer. Maar hij toont nooit echt interesse dus ik dacht dat hij het gewoon voor de makkelijke seks deed en eigenlijk niet verliefd was. Kan ik wel mee leven, heb dus daarom nooit verdere verwachtingen gehad... En nu heeft hij me ineens verteld dat hij heel veel jaren (12) constant aan de heroine verslaafd is geweest, maar nu ook alweer 7 jaar clean is. En dat vind ik dus echt kut. Ook al lijkt hij mijn aanwezigheid wel op prijs te stellen, hij doet er niet echt moeite voor. Raakt me bijna niet aan, zegt nooit iets compliments, moet echt alles uit hem trekken, en dat is aardig lastig. En nu weet ik dus waaraan het ligt: zijn gevoelens zijn gewoon afgestompt door jarenlang die troep roken. Mijn vraag aan de heroine gebruikers is: wordt dat ooit beter? gaat die onverschilligheid ooit weer plaats maken voor echt gevoel als liefde, blijdschap of gewoon interesse?? Kan een ex-junk ooit weer echt liefhebben?? Of weer echt zin in seks krijgen? Of gewoon echt iets om het leven geven? Ik heb het gevoel dat ik hem nooit echt zal 'hebben' als je dat zo kunt noemen omdat er bij hem gewoon een stukje dood is van binnen. En nu ook de wetenschap dat hij zo'n nare junk was, waar ik eigenlijk totaal geen respect voor had altijd.. bah!! Maar na al die tijd ben ik gewoon om hem gaan geven en ik weet niet wat ik nou moet doen. Geeft het zoveel problemen dat ik er beter een eind aan kan maken? Of zegt dit alles dat hij juist wel om me geeft en me nu zoveel vertrouwd dat hij verder in de relatie wil? Als ik het hem vraag krijg ik geen normaal antwoord want hij kan daar niet echt over praten. Geeft van die vage, onvershillige antwoorden. Hij weet het antwoord op mijn vragen niet en hij voelt er ook niet veel bij dat zegt hij zelf, maar wil ook niet dat ik bij hem weg ga. Doe ik mezelf tekort als ik met hem blijf? Blijft hij altijd gevoelig voor een terugval? Dit maakt me slapeloos (zit ik hier doordeweeks 's nacht weer achter de pc) en dat ik me de hele tijd ziek voel. Denken dat hij niets om me geeft was makkelijker. Maar ik ben nu eenmaal gek op hem Jeetje mineetje wat een lang verhaal maar ik zit er echt mee!"
"Bedankt voor de reacties tot zover Opium&Rum zei: Dit is dus een conclusie die je niet kan trekken. Klik om te vergroten... Een gesprek over zijn lauwe reacties altijd was voor hem de reden over zijn verslaving te vertellen. Hij zegt namelijk zelf juist dat het daardoor is gekomen, daarom die getrokken conclusie. Ik heb zelf weinig kennis hierover dus het klonk mij wel als logisch. Aan jullie posts te lezen is dit dus niet typisch kenmerkend voor een heroine verslaving tenminste niet na zo een lange tijd clean. Dus toch deels zijn eigen karakter dan. Volgnes mij gebruikt hij ook geen metadon meer, is toen met alles gekapt maar ik ga het hem vragen. Hij heeft het niet voor niets verteld denk ik nu maar, want van zijn nieuwe leven ben ik de enige die het weet. hij geeft alleen van die lauwe, korte antwoorden maar ik trek het er wel uit dan. Hij heeft mij er mee belast dus hij zal nu praten ook! Maar zorgt er veel over praten er niet voor dat de zin in de hero terugkomt? Dat is namelijk niet de bedoeling en in dit forum zie ik vaak terug-val in oude verslavingen na jaren clean zijn wat ik niet begrijp als het leven zonder verslaving schijnt te zijn."
"Uuuhhhmmm....... Nee, lijkt me geen goed begin van de werkweek. Kun je je geld niet een paar dagen bewaren?? Je hebt meer kans met weekendrokers En je hebt toch al 'iemand met tieten' die er bij is, kun je daar toch mee 'babbelingen' tijdens het roken??"
"Als je googled: menstruatie + methadon (of heroïne) kom je vanzelf op allerlei informatieve sites. Het wordt vaak vermeld dat menstruatie-verstoring een kenmerk van zowel heroïne als methadon is. Overigens wordt die ook verstoord bij sterke vermagering (bijv. anorexia) maar een klein beetje gewicht verliezen zou daar de oorzaak niet van moeten zijn. Menstruatie wordt door hormonen geregeld. Veel medicijnen / drugs hebben bij grootverbruik invloed op de hormoonregulatie, vandaar de verstoringen. Meestal stopt de verstoring na het gebruik van de medicijnen / drugs. In ieder geval succes ermee! En extra blijven opletten met anticonceptie natuurlijk, want het zegt niet dat je ook niet meer vruchtbaar bent tijdens de verstoring."
"@ Roseta Stoned: jij hebt het dus wél gebruikt... Op welke manier als ik vragen mag?? En had je nou ook het gevoel dat er niets beters op aarde was?? Was je gelijk verkocht?? Moest je echt moeite doen tegenover jezelf om niet meer te halen?? :P k ben zelf ook blij met alles waar ik mee heb geexpirimenteerd, toch een soort van levensverrijking omdat je weet wat het dan is. En echt superervaringen gehad, nooit willen missen. Geweldig wat bepaalde stofjes met je lichamelijke en geestelijke perceptie kunnen doen. Maar wederom: het blijft vals, het is een effect dat je jezelf hebt toegediend en niet de realiteit. Ik leef liever in 'iedereens wereld' dan in mijn 'eigen wereldje'. Ik sta redelijk sterk in m'n schoenen en hou van het nuchtere leven en alle bijbehorende emoties. Nu zullen veel hero-gebruikers/verslaafden waarschijnlijk zeggen dat zij ooit dezelfde instelling hadden en toch ook voor de bijl zijn gegaan. Zijn er meer mensen die het hebben kunnen uitproberen zonder gelijk hooked te zijn??"