Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraagje aan ex heroine gebruikers

vraagje aan ex heroine gebruikers

10 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
l
linboomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag :wave:

Ben nieuw op dit forum maar ik lees goeie en serieuze dingen hier, en ik heb een vraag die misschien in de topic 'relaties / drugs' thuishoort, maar hier zitten de (ex) heroine gebruikers dus vandaar....

Ik heb zelf ervaring met allerlei soorten drugs, erg leuke ervaringen, maar ben er nooit echt ver in gegaan en gebruik nu eigenlijk al jaren helemaal niets meer. Ookal heeft overmatig coke gebruik van partners me al 2 relaties gekost, ik heb drugs nooit als een probleem gezien. Alleen de heroine gebruikers heb ik altijd geschuwd, want dat wereldje was voor mij voor de 'zielige gevallen', en dan heb ik het over mijn eigen ervaringen met de gebruikers ervan.
Hierbij gelijk excuses voor degenen die zich hierdoor beledigd voelen, want dat is niet mijn bedoeling!! :flushed:

Nu heb ik een relatie met een man waar ik erg gek op ben. Het begon met seks (áltijd mijn initiatief) maar nu duurt het al 2,5 jaar en we worden langzaam wel steeds closer en dan ga je toch een beetje hopen op meer. Maar hij toont nooit echt interesse dus ik dacht dat hij het gewoon voor de makkelijke seks deed en eigenlijk niet verliefd was. Kan ik wel mee leven, heb dus daarom nooit verdere verwachtingen gehad...
En nu heeft hij me ineens verteld dat hij heel veel jaren (12) constant aan de heroine verslaafd is geweest, maar nu ook alweer 7 jaar clean is. En dat vind ik dus echt kut.
Ook al lijkt hij mijn aanwezigheid wel op prijs te stellen, hij doet er niet echt moeite voor. Raakt me bijna niet aan, zegt nooit iets compliments, moet echt alles uit hem trekken, en dat is aardig lastig. En nu weet ik dus waaraan het ligt: zijn gevoelens zijn gewoon afgestompt door jarenlang die troep roken.

Mijn vraag aan de heroine gebruikers is: wordt dat ooit beter? gaat die onverschilligheid ooit weer plaats maken voor echt gevoel als liefde, blijdschap of gewoon interesse?? Kan een ex-junk ooit weer echt liefhebben?? Of weer echt zin in seks krijgen? Of gewoon echt iets om het leven geven? Ik heb het gevoel dat ik hem nooit echt zal 'hebben' als je dat zo kunt noemen omdat er bij hem gewoon een stukje dood is van binnen. En nu ook de wetenschap dat hij zo'n nare junk was, waar ik eigenlijk totaal geen respect voor had altijd.. bah!!

Maar na al die tijd ben ik gewoon om hem gaan geven en ik weet niet wat ik nou moet doen. Geeft het zoveel problemen dat ik er beter een eind aan kan maken? Of zegt dit alles dat hij juist wel om me geeft en me nu zoveel vertrouwd dat hij verder in de relatie wil? Als ik het hem vraag krijg ik geen normaal antwoord want hij kan daar niet echt over praten. Geeft van die vage, onvershillige antwoorden. Hij weet het antwoord op mijn vragen niet en hij voelt er ook niet veel bij dat zegt hij zelf, maar wil ook niet dat ik bij hem weg ga.

Doe ik mezelf tekort als ik met hem blijf? Blijft hij altijd gevoelig voor een terugval? Dit maakt me slapeloos (zit ik hier doordeweeks 's nacht weer achter de pc) en dat ik me de hele tijd ziek voel. Denken dat hij niets om me geeft was makkelijker. Maar ik ben nu eenmaal gek op hem :(
Jeetje mineetje wat een lang verhaal maar ik zit er echt mee!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien gebruikt die nog veel methadon?
j
jantjuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na een periode van 7 jaar moeten je gevoelens eigenlijk wel weer terug zijn.
Bij mij kwamen die eigenlijk al terug na het stoppen met methadon, want dat is het zelfde en ja heroine is een leven zonder gevoel dat wordt onderdrunkt en komt meestal wel snel terug na het stoppen.
Je gevoelens te laten zien, dat is het denk ik meer, dat hij zijn gevoelens voor zich houdt en durft hij zijn eigen kwetsbaar op te stellen?
Mijn ervaring na het stoppen in 2005 en net een terugval gehad van bijna 3 maanden, moet je weer leren omgaan met je gevoelens :rolleyes: ik vindt het ook erg moeilijk om met mijn gevoelens te uiten, naar mijn vriendin en kindje van 1jaar
Ik denk dat je het wel kan trainen.
Eigenlijk kan ik je maar alleen maar aanbevelen veel met elkaar te praten, ook als dat even niet uitkomt.(voor hem)
Alchohol of andere medcatie kan naar mijn inzien ook een grote rol spelen als dat het geval.
veel sterkte en ik lees het evt wel
O
Opium&RumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als men eenmaal weer helemaal clean is, komen die gevoelens vrij snel weer terug. Dus als het waar is wat deze man verteld, dan heeft zijn ongevoeligheid niks met de heroïne te maken.

Je verhaal vind ik vrij onduidelijk, het lijkt op een relatie die om seks draait maar anderzijds zeg je dat hij daar eigenlijk niet echt initiatief voor toont. Wat is dan zijn energie in de relatie? Wat geeft hij jou?

En nu weet ik dus waaraan het ligt: zijn gevoelens zijn gewoon afgestompt door jarenlang die troep roken.
Klik om te vergroten...

Dit is dus een conclusie die je niet kan trekken. Als hij echt al zo lang clean is, dan is er iets anders aan de hand. Bovendien moet je niet vergeten dat mensen niet voor niets vluchten in verdoving, er is altijd meer aan de hand dan alleen het feit dat iemand gebruikt.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wanneer hij het als een 'probleem' ziet, kan er iets gaan veranderen. Eerder niet, lijkt mij.

Ook ik denk dat er voor zijn Hero-ervaring al enig gebrek aan gevoel bij hem was. Normaal gesproken maakt Hero in die zin niet zoveel kapot, het kan alleen wel wat tijd kosten voor alles weer is zoals het was.

Praten over gevoelens en gedachten helpt om het te begrijpen en om er eventueel wat aan te doen. Een bewust leven leiden is niet voor iedereen even simpel. Je kan hem hiermee helpen, lijkt mij.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
linboom zei:
Mijn vraag aan de heroine gebruikers is: wordt dat ooit beter? gaat die onverschilligheid ooit weer plaats maken voor echt gevoel als liefde, blijdschap of gewoon interesse?? Kan een ex-junk ooit weer echt liefhebben?? Of weer echt zin in seks krijgen? Of gewoon echt iets om het leven geven?
Klik om te vergroten...

Hoi Linboom,

Zoals ik al schreef: Ik ben bijna 13 jaar geleden voor het eerst heroïne gaan gebruiken. Ik ben al eens 3 jaar en later nog een keer een jaar volledig clean geweest en nu dan 5 maanden weer clean (op 1 trekje na dan :flushed: ).

Ik kan je verzekeren dat ik alle keren na de afkick weer diepe gevoelens van liefde, blijdschap, interesses en levensgeluk heb ervaren; juist meer dan ooit! En ja: ik ben altijd al erg van het innig liefhebben geweest en dat is er niet minder op geworden.

Door het gebruik van opiaten wordt de aanmaak van endorfines (morfine-achtige hormonen die zorgen voor gevoel van geluk, welbehagen) nagenoeg stilgelegd.
Als je clean wordt, moet je lichaam alles weer helemaal zelf gaan aanmaken.
Er zijn inderdaad ex-verslaafden die óf al zo lang verslaafd zijn geweest dat het lichaam het niet meer zelf kan gaan aanmaken óf ex-verslaafden die na een relatief korte verslaving het ook niet meer zelf kunnen aanmaken, puur omdat ze hiervoor gevoelig zijn.

Dus ja: het kan. Maar het kan ook gewoon zo zijn dat zijn karakter zo is.

Weet je zeker dat hij geen Methadon slikt? Want als dat zo is, kan het daardoor komen.

Als je het echt wilt weten zou je het aan hem kunnen vragen of bijv. hem vragen of je het aan zijn naaste familie mag vragen(als zij ook weten van zijn verleden):
Was hij vroeger anders vóór hij verslaafd werd of is hij altijd zo geweest?

Ik wens je veel suc6! :wave:
l
linboomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de reacties tot zover :)

Opium&Rum zei:
Dit is dus een conclusie die je niet kan trekken.
Klik om te vergroten...
Een gesprek over zijn lauwe reacties altijd was voor hem de reden over zijn verslaving te vertellen. Hij zegt namelijk zelf juist dat het daardoor is gekomen, daarom die getrokken conclusie. Ik heb zelf weinig kennis hierover dus het klonk mij wel als logisch.

Aan jullie posts te lezen is dit dus niet typisch kenmerkend voor een heroine verslaving tenminste niet na zo een lange tijd clean. Dus toch deels zijn eigen karakter dan. Volgnes mij gebruikt hij ook geen metadon meer, is toen met alles gekapt maar ik ga het hem vragen.

Hij heeft het niet voor niets verteld denk ik nu maar, want van zijn nieuwe leven ben ik de enige die het weet. hij geeft alleen van die lauwe, korte antwoorden maar ik trek het er wel uit dan. Hij heeft mij er mee belast dus hij zal nu praten ook!
Maar zorgt er veel over praten er niet voor dat de zin in de hero terugkomt? :confused:
Dat is namelijk niet de bedoeling en in dit forum zie ik vaak terug-val in oude verslavingen na jaren clean zijn wat ik niet begrijp als het leven zonder verslaving schijnt te zijn.
t
tripkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
het risico dat hij een terugval zal hebben blijft natuurlijk altijd bestaan. waarschijnlijk heeft hij niet alleen heroïne gebruikt maar heeft hij daarvoor ook genoeg met andere bedwelmde stoffen geëxperimenteer. misschien heeft dit bij elkaar er voor gezorgd dat de chemische balans in de hersenen verstoord is geraakt.
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt als karakter, ik ken mensen die heroine gebruiken en nog gevoelig zijn.

Het kan ook zijn dat hij zich naar jou zo gedraagt, om welke reden dan ook.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
linboom zei:
Aan jullie posts te lezen is dit dus niet typisch kenmerkend voor een heroine verslaving tenminste niet na zo een lange tijd clean.
Klik om te vergroten...

Nee hoor, het kan wel degelijk.
Zoals ik al schreef: het komt niet vaak voor maar in incidentele gevallen kan het lichaam de rest van iemands cleane leven een dusdanige verstoring in endorine-aanmaak hebben opgelopen, dat het blijvend nauwelijks/onvoldoende wordt aangemaakt.

Wat evt. zou kunnen helpen is sporten. Als je sport, komen er endorfines vrij; de hersenen krijgen dan als het ware de opdracht endorfines aan te maken, de zgn. "runners-high".

Zie ook: op wikipedia.nl "endorfines" :wave:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien is hij gewoon iemand die weinig initiatief neemt en niet echt gepassioneerd/een gevoelsmens? Zijn karakter dus. De vraag is of jij daarmee wil leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."