Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Een maatje van mij heeft nog een paar honderd gram wiet met redelijk wat toprot erin. Ik dacht weg gooien is altijd zonde, dus eerst maar eens kijken wat ik er nog mee kan. Ik ben nogal een fan van Hasjolie, ik maak het eigenlijk altijd met butaan gas. Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van? Rot is het afsterven van het plantmateriaal en daarom is het niet lekker om op te roken, maar de THC zou je er eigenlijk gewoon uit moeten kunnen filteren, en er blijft minder plantmateriaal in de residu over zoals bij hasj. Ik kan er verder alleen niks over vinden.. Hopelijk weten jullie meer dan ik! Alvast bedankt"
"IZ420 zei: Hallo, Ik heb even rond zitten zoeken naar wat de ideale temperatuur is om wietboter te maken, maar vond niet echt één juist antwoord. Iemand zij 50 graden, iemand anders 60, dan weer iemand anders meer dan 80, en nog een paar mensen zeiden dat je het moest laten koken (dus meer dan 100°, maar ben er vrij zeker van dat dit niet klopt). Kan iemand mij dan eens zeggen wat nu de beste temperatuur is voor wietboter te maken? Klik om te vergroten... Je moet eigenlijk een ijzeren schaal of iets dergelijks hebben daar de boter in stoppen op een pan met net niet kokend water zetten en dan kan je het zelfs een paar uur laten trekken. Naar mijn ervaring de sterkste boter! Succes"
"Paddo's hebben geen direct zonlicht nodig maar indirect. Zet ze op je kast of iets dergelijks, maar niet onder een lamp of op de vensterbank. Ikzelf zet ze altijd op een hele hoge kast in de woonkamer, dat werkt perfect."
"Hallo, Ik heb al meerdere kweeksetjes gekocht maar ik vraag me af waar kan je de beste halen? Ik heb een keer een heel slechte ervaring gehad met azarius en een keer een best goede, maar er zijn natuurlijk genoeg andere sites die hetzelfde spul aanbieden. Dus, wat is jullie ervaring? Groetjes"
"PepTalk zei: Wanneer je een slechte ervaring hebt met Azarius kun je dit bij hun aangeven. 99% zeker bieden ze, wanneer de klacht gegrond is, vervangende producten. Ik zelf zou Azarius dan ook aanraadden. Misschien niet de goedkoopste, maar wel de beste service en altijd snel. Maar dat is mijn ervaring. Klik om te vergroten... Hm, goede tip. Daar heb je ook een punt. Voor die slechte kweekset ben ik alleen een half jaartje te laat Ik had er dan wel 2 porties vanaf gehaald die gestoord sterk waren. Ik ga denk ik binnen kort een nieuwe bestellen (weer cambodia). Een kijken hoeveel ik er nu vanaf haal. Toch ben ik benieuwd naar ervaring van andere mensen van andere sites Bedankt"
"Hallo, Laatst zat ik een boek te lezen over Ilja Gort, de bekende Nederlandse wijn producent. En hij vertelde dat hij bij zijn druiven bomen ongeveer de helft eraf trek en die op de grond gooit voor voeding, en dat alle hormonen naar de resterende druiven gaan. Heeft het ook zin als je je wiet plant gewoon voeding geeft door allerlei fruit soorten bij de stam te gooien? Heeft dit misschien ook goede invloed op de smaak van de wiet? Zelf was ik niet van plan om er zijtakken af te gaan rukken zodat de hormonen naar de resterende toppen gaan:P Maar ik zet m wel wat vroeger in de bloei. Ik ben benieuwd wat jullie hier van denken! Gr, Y"
"Haha, nee ik heb geen wietboter gebruikt. Ik heb extreem fijn gekruimelde wiet door de beslag heen gemixt, net zolang tot het goed gemengt is met het beslag. Dat doe je in de cake-mal, en de oven in. Ik gebruikte http://www.youtube.com/watch?v=hqFIfQIEwL4 als voorbeeld. Bakken met Baard, erg informatief.[/quote] Als ik jou was zou ik wel bij een cake thcboter gebruiken, gewoon 20 minuten lang in een pak gesmolten boter laten trekken terwijl het op het gas staat. Space boterkoek is ook echt een aanrader! Een van de lekkerste dingen die ik ooit opheb. Verder heb ik geen verstand van pizza:P Ik heb wel gehoord dat je thc in olijf olie kan laten trekken, maarja kan je beter een andere meditereans gerecht pakken."
"Hallo, Probleempje! Ik ben heb vandaag mijn takken eraf geknipt en de grote bladeren eraf geknipt, daarna heb ik de takken op zn kop gehangen op een donkere plek. Maar wat ik nogal opvallend vind is dat er ongelooflijk veel blad tussen de wiet zit. Zelf denk ik dat ik iets te vroeg heb geoogst vanwege de nachtvorst maar misschien ligt het wel aan het soort wiet (white widow). Heeft iemand enig idee wat het probleem nou is? Later zal ik nog wat foto's sturen van een aantal toppen. Groet, Youri."
"De Sjeik zei: Tja, dat kan liggen aan de soort en aan het tijdstip waarop ie is gaan bloeien. Plantjes die vroeg in bloei schieten krijgen beter weer en meer zon tijdens de topvorming, wat natuurlijk zorgt voor overwegend meer bloemen. Plantjes die later zijn gaan bloeien, zoals enkele van de mijne, krijgen het kutweer dat we nu hebben, en dat zie je terug in de toppen ja. Klik om te vergroten... Bedankt! Maar blijkt dus dat ik geen reed van knippen snapte de wiet ziet er nu het geknipt is prima uit en er zijn mooie toppen overgebleven."
"Ik heb mijn wiet heel anders gedroogd. Wat ik doe is eerste de toppen bij knippen maar gewoon aan de tak laten zitten en als ik daarmee klaar ben hang ik gewoon de takken op zn kop op een donkere plaats. Is dit een goede manier? Groet,"