Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet goed gaan op wiet

Niet goed gaan op wiet

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is ook het vervelende aan blowen, zodra je eenmaal in die negatieve gedachtestroom zit is er ook bijna geen weg meer terug. Je kan jezelf helemaal gek praten om vervolgens finaal bad te gaan.
W
WiewereLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal mij even voorstellen, ik ben een jongen van 20 jaar oud en blow al rond de 5 jaar.

Vroeger rookte ik veel joints met vrienden, dat ging allemaal prima en heb hele leuke tijden meegemaakt. Maar ik merkte dat er uiteindelijk een punt was dat ik blowen niet meer zo chil vond. De normale dosis die ik altijd nam kwam veel harder aan en ik was meestal al knetter stoned terwijl mijn vrienden nauwelijks iets voelde. Verder word ik de laatste tijd heel 'niet sociaal' als ik rook met mensen erbij die ik minder goed ken, ik ben voornamelijk stil en mijn concentratie is heel laag. Als ik met iemand praat terwijl ik stoned ben heb ik het gevoel dat ik maar de helft meekrijg. Als ik niet blow heb ik van dit totaal geen last.

Dit was al een tijdje gaande en uiteindelijk kwam het moment dat ik met een vriend ging blowen en ik out ging, het was heel beangstigend en mijn vriend voelde helemaal niks van die joint :confused:

Hierna kwam het vaker voor dat als ik blow met vrienden dat ik het eerste half uur af en toe een soort slecht gevoel krijg, alsof ik bang ben dat ik weer out ga. Het is heel irritant en unlike vroeger word ik nu op een kleine dosis wiet al heel stoned. Ik ben bijna nog 2x out gegaan van wiet maar ik voelde het al aankomen en kon het voorkomen soort van (Afzonderen).

Ik ging ook meer alleen roken want daar had ik dit gevoel minder en kan ik zelf bepalen hoeveel er in de joint gaat. Ik vind het ook altijd erg vervelend dat andere niet echt stoned zijn en ik wel, alsof we dan steeds op een ander level zitten.

Ik wou vragen of iemand hier mee bekend is? Zou het kunnen zijn dat ik een psychose heb opgelopen dat ik van het kleinste beetje wiet al gelijk een heftig effect voel? Het liefst wil ik gewoon weer af en toe met vrienden roken en gewoon kunnen chillen erop dan steeds een 'trip' meemaken. Zoveel blow ik niet meer maar ik vind het gewoon jammer, waarom ging vroeger alles zo goed en nu niet?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je last van spanningen, onrust of een ander negatief element in je leven?
Indien je ergens mee zit dat oplossen daarna genieten (geen vluchtgedrag)

Een psychose lijkt me niet je hebt het immers niet nuchter toch?

De 'trip' zal minder worden en verdwijnen na verloop van tijd thans dat zag ik om me heen.
Indien je prima in je vel zit ben je misschien overgevoelig voor wiet. Sommige kiezen voor hasj heb je dat daar ook mee?
W
WiewereLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Heb je last van spanningen, onrust of een ander negatief element in je leven?
Indien je ergens mee zit dat oplossen daarna genieten (geen vluchtgedrag)

Een psychose lijkt me niet je hebt het immers niet nuchter toch?

De 'trip' zal minder worden en verdwijnen na verloop van tijd thans dat zag ik om me heen.
Indien je prima in je vel zit ben je misschien overgevoelig voor wiet. Sommige kiezen voor hasj heb je dat daar ook mee?
Klik om te vergroten...

Ik zit prima in m'n vel zover ik weet en ik zocht nadat ik dit had geschreven op wat een psychose precies is en dat heb ik zeker niet. Ik flip gewoon voor een korte tijd nadat ik heb gerookt, bang voor niks. Hoe ik ook denk ervoor niks helpt en dit komt dan meestal voor alleen met andere erbij. Of dit ook veroorzaakt word door andere weet ik niet.

Hasj heb ik wel is voor gekozen en ik vind het fijner maar dan meer omdat ik niet super snel stoned word van hasj. Dan ben ik meer licht aan het spacen wat voor mij fijn is alleen meestal zijn de andere hier niet blij mee omdat hun niks voelen. Maar ook van hasj heb ik mij wel is zo kut gevoelt, maar dan lag het waarschijnlijk aan de dosis of de sterkte van de hasj.

Het is gewoon een soort paranoïde gedrag, bang dat er iets gebeurd. Ik zat stoned bij een waterkant met vrienden en was bang dat ik misschien erin zou vallen als ik out zou gaan of dat ik mijn mobile zou laten vallen als ik die in mijn hand heb. Alles ging gewoon prima uiteindelijk maar toch blijf ik dat soort ideeën hebben.

Ik wist nog vroeger toen probeerde ik juist zo stoned mogelijk te worden. Toen rookte ik een joint met 1/3 gram erin in mijn eentje terwijl als ik dat nu zou doen ik zwaar bad gaan.
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Er is prima een weg terug uit een negatieve gedachtestroom, dat kun je proberen te forceren door met mensen over andere dingen te gaan praten; iets te gaan ondernemen of een andere setting op te zoeken. :)

Als je juist denkt dat dat met wiet al bijna onmogelijk is, zou ik héél erg oppassen voor wat je eventueel met psychedelica van plan bent. Daar werken negatieve gedachtegangen namelijk op ongeveer dezelfde manier, maar dan kan het een stukje lastiger zijn om die gedachtegangen om te gooien. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Dat ligt van persoon tot persoon denk ik.. Net zoals sommige mensen vatbaarder zijn voor een verslaving dan andere.

Ik zou nu denk ik op geen enkele manier bad kunnen gaan, omdat ik nu 1) meer ervaring heb met (de desbetreffende) drug(s) 2) volwassener/zelfverzekerder ben 3) en in dat opzicht dus ook wijzer. Ik weet zeker dat er nog veel meer factoren invloed op kunnen hebben, maar dit in principe voor mij wel een van de belangrijkste zijn.
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wiewere zei:
Tijdloos zei:
Heb je last van spanningen, onrust of een ander negatief element in je leven?
Indien je ergens mee zit dat oplossen daarna genieten (geen vluchtgedrag)

Een psychose lijkt me niet je hebt het immers niet nuchter toch?

De 'trip' zal minder worden en verdwijnen na verloop van tijd thans dat zag ik om me heen.
Indien je prima in je vel zit ben je misschien overgevoelig voor wiet. Sommige kiezen voor hasj heb je dat daar ook mee?
Klik om te vergroten...

Ik zit prima in m'n vel zover ik weet en ik zocht nadat ik dit had geschreven op wat een psychose precies is en dat heb ik zeker niet. Ik flip gewoon voor een korte tijd nadat ik heb gerookt, bang voor niks. Hoe ik ook denk ervoor niks helpt en dit komt dan meestal voor alleen met andere erbij. Of dit ook veroorzaakt word door andere weet ik niet.

Hasj heb ik wel is voor gekozen en ik vind het fijner maar dan meer omdat ik niet super snel stoned word van hasj. Dan ben ik meer licht aan het spacen wat voor mij fijn is alleen meestal zijn de andere hier niet blij mee omdat hun niks voelen. Maar ook van hasj heb ik mij wel is zo kut gevoelt, maar dan lag het waarschijnlijk aan de dosis of de sterkte van de hasj.

Het is gewoon een soort paranoïde gedrag, bang dat er iets gebeurd. Ik zat stoned bij een waterkant met vrienden en was bang dat ik misschien erin zou vallen als ik out zou gaan of dat ik mijn mobile zou laten vallen als ik die in mijn hand heb. Alles ging gewoon prima uiteindelijk maar toch blijf ik dat soort ideeën hebben.

Ik wist nog vroeger toen probeerde ik juist zo stoned mogelijk te worden. Toen rookte ik een joint met 1/3 gram erin in mijn eentje terwijl als ik dat nu zou doen ik zwaar bad gaan.
Klik om te vergroten...

Ik herken je gevoel.. Ik had het vroeger ook héél afentoe. Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat we het hadden over de woestijn, en dat ik mezelf bijna een bad trip had aangepraat.. Ik zat te denken van: 'Stel je voor je wordt opeens wakker in de woestijn.. overal waar je kijkt zie je hetzelfde: zand... geen idee waar je heen moet, helemaal alleen, alleen je armen & benen die je ziet..' etc. Terwijl ik er zo aan terug denk weet ik precies welk gevoel ik toen had, terwijl als ik er overna denk ik gewoon zwaar paranoia was op dat moment :confused:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er is prima een weg terug uit een negatieve gedachtestroom, dat kun je proberen te forceren door met mensen over andere dingen te gaan praten; iets te gaan ondernemen of een andere setting op te zoeken. :)

Als je juist denkt dat dat met wiet al bijna onmogelijk is, zou ik héél erg oppassen voor wat je eventueel met psychedelica van plan bent. Daar werken negatieve gedachtegangen namelijk op ongeveer dezelfde manier, maar dan kan het een stukje lastiger zijn om die gedachtegangen om te gooien. :tongueout:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Absoluut, dat wisselt zeker per persoon. Alleen vindt ik het een erg gewaagd statement om te zeggen dat je nooit bad zult gaan, er zal vast wel een trigger/combinatie van factoren zijn die iemand over die streep zal trekken, per persoon zal het alleen verschillen hoe/hoe intens.
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Absoluut, dat wisselt zeker per persoon. Alleen vindt ik het een erg gewaagd statement om te zeggen dat je nooit bad zult gaan, er zal vast wel een trigger/combinatie van factoren zijn die iemand over die streep zal trekken, per persoon zal het alleen verschillen hoe/hoe intens.
Klik om te vergroten...
Ik heb het nu specifiek over cannabis hè... :P

Edit: Ik lees mijn vorige post eens terug en het staat er best bizar verwoord...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan gaat het misschien wat meer op, ja :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."