Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRegelmatig blowen ervaringen

Regelmatig blowen ervaringen

13 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
V
Verwijderd lid 56856Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste


Ik lees hier veel verhalen van mensen die langdurig dagelijks blowen en de negatieve effecten hiervan. Maar zijn er ook mensen die dit al lange tijd regelmatig doen zonder echt grote negatieve effecten?

Mvg
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat zijn voornamelijk de mensen met veel discipline. :wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er zijn veel mensen die zeggen dat ze probleemloos dagelijks kunnen blowen, maar ik vind het moeilijk om te geloven. Ik kan me voorstellen dat de een het beter kan dragen dan een ander, maar klachten krijgt iedereen uiteindelijk wel denk ik.

Ik blowde zelf 1 joint per dag, elke avond voor 1,5 jaar maar ben gestopt vanwege de bijwerkingen (slecht slapen, paranoia, geestelijke onrust enz.)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er zijn veel mensen die zeggen dat ze probleemloos dagelijks kunnen blowen, maar ik vind het moeilijk om te geloven. Ik kan me voorstellen dat de een het beter kan dragen dan een ander, maar klachten krijgt iedereen uiteindelijk wel denk ik.
Klik om te vergroten...
Precies dit ja, natuurlijk kan je verantwoord blowen. Als je zo nu en dan een jointje rookt zou dit ook echt geen kwaad kunnen. Ik geloof er ook niets van dat elke dag blowen geen problemen met zich meebrengt. Iedereen weet dat blowen energiebeperkend en minder initiatiefrijk werkt. Ik heb nog nooit iemand zien leren met wiet op.

Ik blowde zelf 1 joint per dag, elke avond voor 1,5 jaar maar ben gestopt vanwege de bijwerkingen (slecht slapen, paranoia, geestelijke onrust enz.)
Klik om te vergroten...

Ik had precies hetzelfde, slecht slapen, geestelijke onrust, maar echte paranoia heb ik niet gekend. Ik werd er eerder dik depressief en onzeker van. Maar hoe zou jij je paranoia beschrijven?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
Ik had precies hetzelfde, slecht slapen, geestelijke onrust, maar echte paranoia heb ik niet gekend. Ik werd er eerder dik depressief en onzeker van. Maar hoe zou jij je paranoia beschrijven?
Klik om te vergroten...

Niet direct de achtervolgingswanen en dat soort dingen wat je vaak leest, maar ik merkte vaak bij discussies en ruzies met mensen dat ik onredelijk was omdat ik het idee had dat er iets anders achter zat. Achteraf bedacht ik me dan dat ik misschien wat overdreven reageerde en dat mensen het helemaal niet zo slecht bedoelden.

Het lag altijd aan een ander, terwijl het meestal gewoon aan mij lag.
d
drugsgekLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rook zelf ook elke dag nadelen bij mij:
-Kost redelijk veel geld
-Lui zijn op momenten nadat je geblowd hebt ( voor het werken is het dus niet echt fijn )

Voor de rest beinvloed het mij totaal niet in het dagelijkse leven, ben nog altijd even sociaal als voor het blowen dus psychisch maakt het voor mij weinig uit.
Werk en de normale dagelijkse dingen doen is ook totaal geen probleem, zelfs onder invloed kan ik alles nog prima doen alhoewel je dan wel minder zin hebt natuurlijk :P
C
C. UbensisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan me redelijk vinden in Drugsgek.

Ik blow dagelijks een joint, behalve wanneer ik in het buitenland ben (m.u.v. festivals, dan smokkel ik toch wat de grens over) of bij mijn moeder logeer (woont ver weg).
Ik doe dit wel 's avonds na gedane arbeid en verplichtingen. Dit patroon houdt al ongeveer 11 jaar stand bij mij en ik ondervind er nauwelijks problemen van. Ik blow dus nooit overdag voordat ik ga werken of zo. Ik werk in de horeca met veel prikkels en vluchtig sociaal bla bla bla gedrag, dus dan blow ik echt niet, als was het maar voor de rode ogen. (Ik ben van nature sowieso erg prikkelgevoelig, dus voor mij is smoken ook een soort zelfmedicatie om echt tot innerlijke rust te komen. Het helpt mij ook om zaken die overdag gebeurd zijn in perspectief te plaatsen. En het is gewoon nog steeds erg lekker in combinatie met de juiste muziek!

Ik denk dat als je verstandig gebruikt, en niet gevoelig bent voor psychose en depressie je er gerust vredig oud mee kunt worden. En dat verstandig gebruiken waar ik het over heb, dat is dus voor iedereen verschillend, kwestie van jezelf goed kennen. Drugsgek geeft aan dat hij overdag gewoon zijn dingen doet onder invloed en dit geen problemen geeft. Een maat van mij heeft precies hetzelfde leidt, smoket de gehele dag, maar heeft ook een energieniveau waar je u tegen zegt. Die gaat echt niet de hele in de bank hangen!

Bij mij werkt dit dus niet, en bewaar het tot de late avond/vroege nacht. Lekker ontspannen, lekker slapen en de volgende dag gewoon weer aan de bak.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat als je verstandig gebruikt, en niet gevoelig bent voor psychose en depressie je er gerust vredig oud mee kunt worden.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik best, zolang je maar de discipline hebt om het echt maar bij 1 joint te houden per avond. Hiervan heb je de volgende dag dan ook absoluut geen last meer. Wat ik me echter afvraag is waarom je niet de neiging hebt om meer te gaan blowen? Blowen is zoals we allemaal weten verslavend, en als je elke dag van de week een joint rookt bouw je natuurlijk ook tolerantie op. Verder heb ik er respect voor dat je het zo in de hand weet te houden, het was mij in ieder geval niet gelukt. :wink:
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ken mensen van 70 die af en toe een blowtje doen.
niks mis mee.
C
C. UbensisLid
01-01-2024, 00:00
#10
leipebaviaan zei:
Ik denk dat als je verstandig gebruikt, en niet gevoelig bent voor psychose en depressie je er gerust vredig oud mee kunt worden.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik best, zolang je maar de discipline hebt om het echt maar bij 1 joint te houden per avond. Hiervan heb je de volgende dag dan ook absoluut geen last meer. Wat ik me echter afvraag is waarom je niet de neiging hebt om meer te gaan blowen? Blowen is zoals we allemaal weten verslavend, en als je elke dag van de week een joint rookt bouw je natuurlijk ook tolerantie op. Verder heb ik er respect voor dat je het zo in de hand weet te houden, het was mij in ieder geval niet gelukt. :wink:
Klik om te vergroten...

Eigenlijk zit de discipline bij mij vooral in het niet overdag blowen. Dat is een heel bewuste keuze, omdat ik denk dat als ik daaraan zou beginnen het einde in zicht is. Blowen is inderdaad erg lekker en je bouwt zeker tolerantie op. Het gebeurt wel eens dat ik meer dan 1 joint per avond rook, maar dat is meestal met anderen. In mijn eentje zeer zelden, en als het dan toch gebeurt zorg ik dat er toch wel minimaal 2,5 uur tussen zit, anders vind ik het zonde, voel ik niets.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou, als jij tot je 70e een jointje kunt blijven roken zonder gevolgen hoor je mij niet klagen hoor. Ik zou het zelf niet doen, omdat ik vind dat je op een bepaalde leeftijd moet stoppen met drugsgebruik. (denk hierbij aan een verantwoordelijke baan, vrouw, kinderen. Drugs zou bij mij niet in dat plaatje passen.
C
C. UbensisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je hebt gelijk leipebaviaan. Je moet het blowen zien in de context van alles wat je doet en welke plek het erin heeft. Ikzelf vind dat als je inderdaad een gezin opbouwt, een verantwoordelijke baan hebt, dat drugs daarin niet passen. Een ander die dat wel kan integreren in zo'n leven zonder schade te ondervinden is wat mij betreft geniaal.

Ikzelf echter heb nauwelijks tot geen ambities voor een gezin. Ik heb gekozen voor een happy single life, met een simpele, maar voorzienende baan (ik bedoel genoeg inkomsten om rond te komen) en de rest vul ik op met mijn hobbys en the holy ritual (wietje). Met het leven dat ik nu leid kan ik het me makkelijk permitteren.

Maar mocht ik de liefde van mijn leven tegenkomen en komen er kinderen om de hoek kijken, dan wordt het een ander verhaal. Die verantwoordelijkheid moet je serieus nemen en dan moet je niet gaan blowen..
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ben getrouwd, heb een gezin en een baan en doe af en toe wel drugs hoor, ben der mee begonnen toen ik 48 was ofzo.

ben juist blij dat ik er niet aan begonnen ben toen ik jong was!
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik rook nu af en toe een jointje, is wel meer geworden moet ik zeggen, maar ik rook niet dagelijks.

ik denk dat ik gemiddeld 1x per week 2 jointjes rook, hasj, op 1 avond.

ervaringen....
relaxed, ontspannen, vrolijk, enorme vreetbuien en lachkicks, supergezellig!
het is voor mij echt een avond ontspannen dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."