Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRaar gevoel bij Wiet/hasj gebruik

Raar gevoel bij Wiet/hasj gebruik

8 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TrippieStonieLid
01-01-2024, 00:00
#1
je hebt gewoon een bad trip gehad, dit kan altijd gebeuren(had je die dag een slecht humeur?)
maar goed, verwerk de bad trip en blow met mate(n) :rock:
l
luikiiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal!

Ik zit al een paar maanden met een beetje rare gedachte in mijn hoofd.. "Kan het nou echt zijn dat ik gewoon niet gemaakt ben voor drugs?". Ik zal uitleggen.

Het begon allemaal een paar jaar geleden (rondt mn 16de). Mijn vriendengroep en ik begonnen toen met drugs te experimenteren (hasj en wiet), ook de eerste sigaretten rokers binnen de groep en af en toe een jointje. Ik vond het zelf helemaal te gek, de er graag aan mee!

Dus af en toe paar trekjes aan een joint, voelde altijd goed, beetje lachen, vaak gewoon lekker stonned gevoel, heerlijk! Maar dat ging van een moment op het andere fout. Op en dag viel de joint niet zo lekker, niet te veel gerookt, maar kreeg beetje nerveus en bang gevoel. Niks raar, maar het heeft me toen wel beetje gemarkeerd. Sinds dien, altijd beetje nerveus voor dat ik joint rook, krijg ik goed of slecht gevoel? Dat was al een slecht teken, want dan geniet je niet voluit.

Jaar geleden ben ik toch maar gestopt met mee roken. Niet dat we het veel deden, maar als ik het de, kreeg ik paniekerig en nerveus gevoel. Niet fijn!

Mijn vrienden (nu 18 en net begonnen met universiteit) zijn nu volop begonnen met roken van wiet en hasj, af en toe iets sterkers (xtc, speed, ..). Ik voel me beetje buitengesloten, iedereen lekker rokken als we afspreken, en ik daar met mn pilsje beetje proberen mee lachen. NIET LEUK!

Dus, ik ben weer begonnen met mee roken, gewoon paar trekjes van en joint, beetje genieten. Tot kerst, ging het best goed, lekker relaxed gevoel. Maar toen ging het mis, kreeg een paniek aanval, ging helemaal door het lint, voelde me niet goed, stress, nerveus, dacht dat ik dood ging, kon moeilijk lopen en het ging maar niet voorbij. Sinds dien, last van angst, stress en beetje depressief gevoel.

Weet iemand hoe dit komt? Ik zou graag voluit willen genieten van een joint op zn tijd, zonder raar gevoel. Langzaam opbouwen weer? Of gewoon helemaal stoppen?

Gaat dit ook met andere drugs (xtc, speed, ...) gebeuren?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey!

Wiet kan gewoon erg vervelende/paranoia gevoelens veroorzaken, dit is een vrij bekend fenomeen en eigenlijk helemaal niets om je druk over te maken. Dit zegt ook vrij weinig over wat XTC/speed met je doet, dikke kans dat je hier gewoon goed van kunt genieten!

Als je graag toch zou willen blowen zou je kunnen proberen om gewoon een wat minder sterk soortje te halen (eventjes laten adviseren bij de coffeeshop) en niet teveel te blowen. :wink:
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey man, ik heb het ook een hele tijd gehad. Ik zelf ben er overheen gekomen omdat ik elke keer maar een heel klein beetje rookte, ik voelde me daar wel chill bij, voelde niet veel van de wiet maar toch wel iets. En zo rookte ik elke keer ietsje meer en nu kan ik er gewoon weer van genieten zoals eerst.

Anders misschien ook een keer een goede sativa te proberen, krijg je ook een wat minder drukkend gevoel van naar mijn mening.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien ook verstandig om alleen hasj te roken? Ik hoor van veel mensen om mij heen dat dit minder paranoia gevoelens met zich meebrengt. Mocht je last blijven houden, dan raad ik je aan helemaal te stoppen. Het is goed mogelijk dat wiet niet jouw drug is, dit zegt niets over eventueel pep of XTC gebruik. Toen ik nog gebruikte werd ik net als jij ook altijd wat paniekerig en bang. Mijn zelfvertrouwen slonk en ik vond er niets meer aan. Op XTC en pep reageerde ik echter prima. Zodra een drug zijn meerwaarde begint te verliezen hoeft het niet meer. Succes!
G
GeelaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een beetje hetzelfde als jou gehad denk ik en ik ga proberen het goed te verwoorden om een antwoord te krijgen hoe het kan. Heb zelf 2 jaar lang denk elke dag wel gesmoked nooit wat aan de hand de ene dag meer als de andere, en de ene soort maakte je meer stoned als de andere vrij logisch. Toen ben ik een aantal maanden in 1x gestopt ivm school, veel vrienden rookte gewoon op hetzelfde level verder om 't zo maar even te noemen. Nu lees ik hier vaak van dat als 't mis gaat er gezegd word rook wat wiet die wat zwakker is etc. Nou na die aantal maanden begon ik weer maar ik rookte op me oude niveau mee en ik werd zo kapot stoned dat was niet normaal, logisch omdat iedereen die smoked weet al stop je maar een week en weer rookt je zo stoned als een garnaal word, maar goed.. toch gedaan. Vanaf dat punt elke x als ik een joint rookte werd ik paranoide de eerste paar keren dacht ik oke kan gebeuren wiet kan mindfucken maar laat ik wat informatie opzoeken, toen las ik van een lichtere proberen, ook geprobeerd overgestapt op hasj maar 't bleef zo. Mij is t een raadsel waarom ik 2 jaar zonder die klachten heb kunnen smoken en nu bij de dunste spliff al zo'n gevoel krijg, ben ook gestopt met wiet zo is de fun er wel af. Maar ben toch wel benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
benniesmitters zei:
Anders misschien ook een keer een goede sativa te proberen, krijg je ook een wat minder drukkend gevoel van naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
Een goede sativa lijkt mij nou juist geen goed advies. Sativa's bevatten over het algemeen meer THC in verhouding tot CBD. Het is de THC die paranoia kan veroorzaken en de CBD die dit onderdrukt. Een Indica is dan in de basis een betere optie. Probleem is alleen dat vrijwel alle wiet in Nederland zo is doorgekweekt dat er bijna geen CBD meer in zit. Sommige shops verkopen ook wel wietjes die juist meer CBD bevatten, dit is namelijk vanwege medische doeleinden weer hot aan het worden. Vraag eens in de shop of zij zo'n wietje verkopen die veel CBD bevat en vertel er vooral ook bij dat je dit zoekt ivm paranoia worden van wiet. Een andere optie is inderdaad hasj. Geimporteerde hasj uit India, Afghanistan of Marokko wordt meestal van Indica soortjes gemaakt die niet zijn doorgekweekt. Hierdoor bevatten ze vaak veel meer CBD dan nederwiet, daarnaast is het THC percentage in geimporteerde hasj vaak lager dan dat van nederwiet. Uiteraard geldt ook hier weer om niet een sterke hasj soort uit te kiezen. Kortom, leg in de coffeeshop uit waar je naar op zoek bent en probeer wat verschillende opties. Voordeel is dat je waarschijnlijk geen duur soortje hoeft te halen.

Het kan verder ook gewoon zijn dat cannabis niet voor jou is, genoeg mensen die het gewoon niet chill vinden. Ik heb geen verklaring waarom jullie eerst zonder problemen konden blowen en nu niet meer, zou allerlei redenen kunnen hebben.
D
Dirque PressiefLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok, ik ga dit topic ff nieuw leven in blazen, hoop ik.
Ben wel benieuwd of er uit bovenstaande oplossingen nog iets is gekomen, of hoe deze mensen zich nu, 2 jaar later, voelen.
Ik heb een goeie 10 jaar redelijk hard gesmoked, begonnen rond mijn 18e, ben nu 29 maar al een tijdje gestopt.
Met redelijk hard bedoel ik gemiddeld 1 à 2 jointjes per dag, liefst hasj.
Zoals gezegd heeft dit 10 jaar geduurd, nooit problemen.
Ja je maakt wel eens de fout om teveel te zuipen bij het blowen ofzo, maar geen échte problemen, ik heb er altijd van kunnen genieten.
Lekker na een lange dag, een jointje opsteken om die vlaag van rust door je lijf te voelen van top tot teen.
Het maakte dan ook geen fuck uit wat ik deed, chillen met vrienden, uren achter youtube hangen, beetje photoshoppen, fruityloopen, gewoon stoned vermaak.
Maar nu komt 'ie:
Zeg maar ongeveer een jaar geleden begon ik mij wat meer opgejaagd te voelen na het roken van een jointje, niet persé heel nerveus, maar gewoon wat ongeduldig, kon niet meer lekker chillen maar voelde me een beetje ongemakkelijk.
Ook hier gewoon door blijven choken, ik dacht het gaat wel weer weg.
Maar het werd juist elke dag een beetje erger.
Op 'n gegeven moment begon ik zelfs rare momenten te krijgen bij het slapen, waar ik, nét voordat je in die slaap zakt, de transitie van wakker naar slaap, opeens stuiptrekkend wakker schrok.
...Meerdere malen gebeurd.
Toen dacht ik, OK, klaar. Leuk geweest.
Dus tijdje niet meer gedaan..
Paar maanden geleden ging ik als de junk die ik ben toch weer op zoek naar een jointje...
Dit keer was het nog erger, ik voelde me super nerveus, hart klopte (voor mijn gevoel) in mijn keel, NIET CHILL.
Dus ik dacht ik ga wel ff op de bank zitten, serietje kijken, ff afleiding..
Maar ik had gewoon moeite met het bijhouden van de verhaallijn.. Kon heel moeilijk focussen, crisis.
Dusss... Al enig idee waar dit vandaan kan komen, werkt het om wat slapper spul te roken, langzaam opbouwen?
Of is dit dan toch het eindstation?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirque Pressief zei:
Dusss... Al enig idee waar dit vandaan kan komen, werkt het om wat slapper spul te roken, langzaam opbouwen?
Of is dit dan toch het eindstation?
Klik om te vergroten...
Mijn post hierboven lijkt ook wel aardig op die van jou van toepassing, dus ik ga het nogmaals herhalen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."