#1
Er is veel onderzoek vericht met mdma op mensen met autisme, eerste eesultaten waren al positief.
kebabski zei:De Amerikaanse wetenschappers vermoeden dat eerder beschreven negatieve effecten van xtc op het menselijk brein vooral zijn gemeten door verkeerde onderzoeksmethoden.
Veel gebruikers van xtc zijn vaste bezoekers van dansfeesten, waarop overmatig alcohol en andere soorten drugs worden gebruikt. Volgens de onderzoekers waren vooral slaapgebrek en de effecten van de andere genotsmiddelen verantwoordelijk voor de negatieve invloed op het brein die eerder werd toegeschreven aan xtc.
De proefpersonen in het recente onderzoek werden zorgvuldig geselecteerd om andere oorzaken van eventuele hersenschade uit te sluiten.
De media weet het weer leuk te brengen. Zoiets zeggen ze dus echt niet.Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
Petrovic zei:De media weet het weer leuk te brengen. Zoiets zeggen ze dus echt niet.Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
Nasica zei:Maarja wanneer is het nu overmatig gebruik ? ... Als ik die ene keer in de 3 maand mdma neem, neem ik graag meerdere bommetjes. kom uit op 400-500mg per avond (verdeeld over 3 doseringen)
Of is het minder schadelijk om 1 keer in de maand 100mg te nemen.
Dat soort dingen dus.
kebabski zei:Risico's
Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden.
“Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian.
Chris Pontius zei:kebabski zei:Risico's
Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden.
“Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian.
Gelukkig heb ik altijd legaal gemaakte pillen.![]()
Nasica zei:Chris Pontius zei:kebabski zei:Risico's
Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden.
“Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian.
Gelukkig heb ik altijd legaal gemaakte pillen.![]()
Aah ik kan me voorstellen dat zo'n onderzoeksteam de beschikking heeft over legale pillen. Net zoiets als dat ze voor onderzoeken legaal lsd ghb en weet ik wat mogen maken. Maar die zijn vast heel mild.
Ze brengen het als een conclusie die generaliserend is voor de hele bevolking. Met onderzoeken kom je steeds een beetje dichter bij de waarheid, zoiets als hierboven kan je niet zeggen.luchtigtoetje zei:Petrovic zei:De media weet het weer leuk te brengen. Zoiets zeggen ze dus echt niet.Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
Hoe bedoel je?
Exceptional Insight zei:Hoe is dit goed nieuws? Debielen lezen dit en het enige dat ze meekrijgen is "xtc is onschadelijk, oh dan kan ik lekker veel nemen".
Daar heb je het al.sjoerd101 zei:rechtvaardigd mn gebruik een beetje voor mn gevoel he..
Ze meten wel dingen wel met een MRI, maar laat een MRI wel alles zien? Het hangt ook enorm af van het onderzoek, er zijn genoeg veriabelen die enorm veel invloed hebben en een confounder bijvoorbeeld kunnen zijn.Nasica zei:vraag me dan af hoe ze dat meten...
baseren ze dit onderzoek dan alleen op meningen en metingen(?) zonder getallen en hoeveelheden ?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."