Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Laatst hebben wij met groepje de drug salvia geprobeerd, ons even laten voorlichten in de smartshop om vervolgens lekker in rustige omgeving te gaan trippen! We hebben een puurpijpje aangeschaft met een mooi gaasje onderin, alles leek goed te zijn. Nu hoorden wij dus dat salvia pas werkt als je het op hoge temperatuur verbrand, dus hebben we een stormaansteker gekocht! Nou pijpje gevuld met salvia extract, stormaansteker erboven en inhaleren maar, nu kwamen er toch wat problemen: * de stormaansteker heeft zoveel kracht dat het de neiging heeft wat weg te blazen uit de pijp.. opties? * de geinhaleerde rook is door z'n hitte moeilijk in te houden, snel neiging hoesten terwijl je het 20-30 sec in moet houden. Nu nog iets wat e fout hebben gedaan is alles in 1 teug proberen, op internet lees ik dat het gebruikelijker is zoveel mogelijk in 2 minuten te inhaleren onder voorwaarde dat je elke teug minimaal 20 sec in je longen houdt.. Iemand ervaring hiermee en/of tips? Want de trip ging wel redelijk maar was niet wat ik er van verwachtte, te weinig effect na mijn 2-malig gebruik.. Ik denk dat als wij de techniek verbeteren van het inhaleren het beter moet gaan. Vandaar deze vraag"
"Ik zelf denk dat waterpijp ook makkelijker roken is, tenminste wat mijn ervaring daar mee is Maar salvia extract moet op hoge temperatuur verbrand worden, met stormaansteker. Blijf je dan weer niet met zelfde idee zitten dat je het snel 'wegblaast'? En als het door het water gaat, zit de werkzame stof dan nog wel goed in de rook, want de temperatuur is dan natuurlijk wel gedaalt.. Of gaat het alleen bij de verbranding daarom?"
"Voor de zekerheid toch maar koffiefilter methode gebruikt! Nu is de pep na de aceton nog steeds geel/creme kleurig en na de aceton is het beetje veranderd in korrelachtig. Het ligt nu lekker te drogen! Mooi op de spiegel fijngehakt tot kleine poederstukjes."
"Wachten op mooi weer in nederland... gaaaaaaaaap!"
"Nog even vraagje hé, ik heb nu net om kwart voro 12 mijn bak gesoaked.. Nu kom ik erachter dat ik om half 9 vanavond weg ben, en dan pas morgenvroeg weer thuis ben! Zou ik om half 9 al afgieten of lekker laten staan tot morgenvroeg +- 11 uur? Want een bak kan toch gewoon door soaken tot 24 uur zonder schade te veroorzaken?"
"Ik zit nog met vraagje hé, ik ben nu bezig met m'n 2e flush. Ik zie minder pinnetjes dan bij flush 1, maar ze komen er nu een beetje door. Een paar zijn alweer 2 cm dus ik denk dat dat wel goed komt.. Het enige wat me zorgen baart is dat ik geen condens op de zak heb!!! En aan geen enkele zijde ook maar één vlek, helemaal niets! Heb water onderin de zak liggen nu, en ook al een keer besproeid de zijkanten. Hoe kan dit? Bij de eerste flush zat er wel lekker condens op de zak. Want de luchtvochtigheid moet toch 80-90% blijven, maar daar lijkt het toch niet op zonder condens."
"Artikel van nu.nl geschreven door Dennis Rijnvis AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug. Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat. Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction. Hersenonderzoek Bij hun studie volgden de wetenschappers meer dan 1500 gebruikers van xtc. Uiteindelijk werden 52 personen intensief getest om de invloed van de drug op hun brein te meten. De werking van hun hersenen werd vergeleken met de cognitieve functie van 59 mensen die nooit xtc gebruikt hadden. Uit het onderzoek bleek dat er geen verschil was in de mentale prestaties van de twee groepen proefpersonen. Dansfeesten De Amerikaanse wetenschappers vermoeden dat eerder beschreven negatieve effecten van xtc op het menselijk brein vooral zijn gemeten door verkeerde onderzoeksmethoden. Veel gebruikers van xtc zijn vaste bezoekers van dansfeesten, waarop overmatig alcohol en andere soorten drugs worden gebruikt. Volgens de onderzoekers waren vooral slaapgebrek en de effecten van de andere genotsmiddelen verantwoordelijk voor de negatieve invloed op het brein die eerder werd toegeschreven aan xtc. De proefpersonen in het recente onderzoek werden zorgvuldig geselecteerd om andere oorzaken van eventuele hersenschade uit te sluiten. Risico's Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden. “Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian. “Verder bevatten de pillen geen bijsluiters en is er geen medische supervisie. In sommige gevallen kunnen mensen fysieke schade oplopen, of zelfs overlijden door een overdosis xtc.” Altijd weer even afwachten, nu zijn er wel weer wat onderzoeken die elkaar tegenspreken. Welke nu te geloven hé"
"Oke maar verlies je met een bong dan niet veel rook? Of hoe moet je dat dan precies doen? Aangezien jij het al keer hebt gedaan kun je dat vast wel vertellen"
"Nog even een vraag over salvia, voordat we volgende keer gaan gebruiken.. Ik ben bekend met het feit dat salvia omgekeerde tolerantie heeft, wat natuurlijk perfect is! Maar hoe zit het met gebruik op korte termijn? Wanneer men bijv. om 8 uur een dosis neemt, is men rond 10 uur weer bereid om weer te kunnen spacen, of evt nog eerder? Of zal het echt weer een week rust in beslag nemen.. Heb hier nergens wat over kunnen vinden!"
"Na het gebruik van nu enkele malen salvia rest mij nog een vraag.. Ik zie op internet dit staan: Dosering •Salvia bladeren: 0,25 gram – 1 gram •Salvia extract 5x: 0,1 – 0,3 gram •Salvia extract 10x: 0,05 – 0,15 gram In de shop werd mij ook verteld dat 10x extract staat voor 10 porties op 1 gram. Maar als je dan een 20x extract pakt of 30/40x extract, is het dan ook 20 x in 1 gram? Want indien je iets 20 x sterker maakt, en daarna weer door 20 deelt dan ga je toch niet harder? Lijkt me toch dat je bij die 0,1 gram moet blijven en extract kan gaan verhogen.. Is wel makkelijk om te weten voor als je sterkere extracten gaat pakken lijkt me"