Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dat kan zeker Dokka! Maar het hoeft niet permanent te zijn. Ik merk op dat je hoe dan ook altijd wel in gebruik zit, en ook al gebruik je een paar dagen, weken of zelfs maanden niet, je drugsgebruik is wel vrij structureel.. Ik kan je geen ongelijk geven want het leven is nou eenmaal leuker zo. Ik zou eens nagaan in hoeverre de klachten die je ervaart hinderlijk zijn in je dagelijks leven; werk je? Heb je kinderen? Dat soort verantwoordelijkheden.. Als dat zo is, en de klachten hinderen deze dingen dan zou ik stappen ondernemen.. Helaas is drugs gebruiken gewoon niet realistisch en moet je dan het verstandige doen. Ik heb na zes jaar non stop gebruik ( wiet en hasj, ghb, coke, speed, XTC en mdma, ketamine en nog wat van dat) geen klachten ervaren. Ben toen cold turkey afgekickt van ghb met behulp van medicijnen als baclofen en pammetjes op doktersvoorschrift. En weinig aan de hand. Anderhalf jaar clean geweest op wat hasj jointjes per dag na, en toen weer gaan gebruiken zo'n anderhalf jaar lang. Toen klinisch afgebouwd en afgekickt, en toen heb ik wel degelijk dingen ondervonden. Voornamelijk psychisch. Maar dat is na zo'n 4 a 5 maanden weer hersteld gelukkig. Ik denk dat de tics blijvend zijn. Als ik kijk naar mensen in mijn omgeving die veel speed gebruikt hebben. Maar dat zijn wel mensen die erg optimistisch zijn en altijd blijven lachen, dus zij ondervinden daar weinig tot geen hinder van. Zolang je nog gebruikt, ook al is dat eens in de paar weken, is je lichaam gewend aan niet slapen, weinig slapen, of chemische stofjes in je neus. Zou je overal mee kappen, in ieder geval voor een jaar of langer, went je lichaam (met behulp van geest) daaraan. En maak je denk ik een goeie kans om weer te herstellen. Maar dat kost dus tijd.. Een mensen lichaam kan veel hebben !"
"Ghb is iets onmenselijks... Het maakt alles kapot. Het is een sluipmoordenaar. Mijn twee lieve vrienden zijn allebei dood door de GHB. Mijn lieve beste vriendinnetje is vorige week doodgegaan.. Ze zat volop in gebruik, speed, ghb, anti psychotica valium wiet. En als we een keer niet skraal waren ook nog heerlijk wat coke erbij. 5 weken naar de vrouwengevangenis, komt terug, weer volop gebruiken en afgelopen. die lieve yolanda.. en die vreselijke ghb die zelfs mij nog in zijn macht heeft.. wat moet er gebeuren zodat ik es van die meuk afblijf?"
"sjaaktrekhaak zei: Ik zeg het niet graag, maar het is niet de GHB die het allemaal doet he. Massa's mensen die hun gebruik wel onder controle hebben en weinig nadelen ondervinden. Klik om te vergroten... Zeg het dan gewoon niet, Sjaak. Ghb kan je leven verwoesten, en degenen die jij kende (dat neem ik tenminste aan?) die ghb onder controle hebben en gebruiken, daar ben ik zéér benieuwd naar! En nieuwsgierig naar hun verhaal, en hun super krachten. Want ja ik overdrijf wel eens, dat mag vind ik, en, gewoon omdat het kan. Maar over ghb zal ik nooit iets zeggen waar ik niet achter sta. En ik ben ook best wel nieuwsgierig geworden naar wie jij bent, en wat je weet, dát je het zo 'goed' weet. Fijn van de latere berichten, erkenning is altijd goed . Ik ben ondertussen na een lange strijd afgekickt."
"Hoi dude alink! Dat is mooi klote zeg! Ik herken het wel een beetje maar panisch zijn zit in mijn aard dus als ik iets in deze trend merk, hou ik meteen op met waar ik mee bezig was.. Speed is swzo nooit echt mijn ding geweest maar coke ging er altijd wel in.. Ook met het snuiven van andere 'dingen' kan je erg last krijgen.. Ik had een keer dat ik geen adem meer kon halen met water steeds een heel klein hapje lucht kunnen krijgen.. Nou je schrikt je kapot natuurlijk.. Iemand in mijn omgeving had ook wat troubles met z'n neus.. Dus ook wel 1,5 jaar naar dokters en specialisten geweest.. Uiteindelijk bleek dat hij een gat in z'n neus had gesnoven. Verder geen probleem, ergens wel komisch zelfs.. Mijn advies is; zoek een ander middel.. Je neus heeft echt even z'n tijd gehad. En het menselijk lichaam kan wonderbaarlijk veel hebben dus ik ga ervan uit dat je neus en keel weer hersteld.. Zolang je je rust pakt op dat gebied. Bommetjes zijn dan een optie, verpak ze goed en neem een klein slokje olijf olie voordat je m dropt! Voor de rest..... Blijf doorgaan! Val die dokters lastig! Er zál iemand zijn die je kan helpen! T is jouw probleem dus gewoon na jagen!! Laat es weten hoe het nu (na 4 jaar( gaat!"
"Al maanden was ik dwars en zweerde ik uit de kliniek weg te blijven. Ik ga later écht niet tegen mijn kinderen zeggen dat mama in een kliniek heeft gezeten. Toen mijn verslavingsarts mij twee weken terug vertelde dat mijn beste vriendin een overdose had gehad, was ik om. A;s het niet erger kan, geloof me, het kan áltijd erger. 'Jongens, mama heeft vroeger in een kliniek gezeten en daarom kan ze nu zo goed voor jullie zorgen! '"
"Ik zie dit dan weer voorbij komen en dan móet ik gewoon even reageren.. Mijn keuzes, gedrag en gebruik of misbruik wordt altijd afgekeurd. En dan zijn deze dingen altijd leuk! Kater; ja meehhh bah! Maar ook wel weer grappig want 1 van mijn beste vriendinnetjes komt dan altijd langs en dan hebben we de grootste lol! Nutteloos, kansloos maar vooral hersenloos.. En we zitten op 1 lijn; hersenloos dus. Én als ik een kater heb van alcohol dan mag ik van mezelf nutteloos zijn. En allesbehalve productief. In tegenstelling tot een 'kater' van drugs (lees; verrot zijn, min, zwáár depressief, 'hoe kom je hierdoorheen' en 'ga ik me óóit wel weer normaal voelen?!'. Nee.. Dan duizend maal liever een kater van alcohol. Het mag, het is legaal en er zijn meer die er last van hebben. Als ik verrot was door teveel drugs dan was ik onrustig, voelde ik me schuldig, was ik paniekerig en bang. De enige optie was dan eigenlijk; meer drugs. En dat brengt weinig goeds met zich mee.. Dusssssss"
"Njet Irezz zei: En alsjeblieft, begin nu niet gelijk dramatisch te reageren. Klik om te vergroten... Ach sublimo! Zolang je duidelijk blijft schrijven en geen 58758785 topics per dag opent met kortom enge gedichtjes zul je denk ik weinig kritiek qua gebruik oogsten Ikzelf pep en wiet. Had dit topic wat langer geleden bestaan, kon ik een hele poos ''njet'' antwoorden, waardoor ik wel een verzetje verdiende medunkt ;D Ik heb een maand vrijaf anyhow! Envy me! Klik om te vergroten..."
"Je moet alle verslavingsklinieken afgaan. Hoe verder weg hoe beter. En andere klinieken nemen hem wel aan."
"Irritant dat sarcasme van iedereen voor de mensen die wel graag serieus iets te weten willen komen. Ja wel grappig oke. Maar irritant."
"Ik had ook al 40 keer dood moeten zijn denk ik... Komt het dan nooit goed? Ik geloof nog altijd dat je dat zelf in de hand hebt.. Ook al ben ik zelf ook al jaren heerlijk bezig en ben nog maar achttien. Ik zit ga binnenkort zeer waarschijnlijk intern. Leuk.. Nou maar hopen dat het dán ooit nog goed komt.."