heb weer volledig down moment en trouwens nogmaals bedankt voor reactie, zijn paar zaken geweest wat enorm confronterend waren, daarom dat ik ook meestal niet reageer op reacties. Pfoe vind het allemaal zo moeilijk, word soms met neus op feiten geduwd wat ge diep vanbinnen ook zelf al weet maar onderdrukt en dan zeggen ze het je nog es soms los der op gelijk het is.
Ben nu week antidepressiva, helpt natuurlijk nog niet, heb eerste drie dagen enorme dip gehad. Had eerst gedacht dat ik niet feller dipper kon dat het al was maar voelde mij toch nog net dat ietsje meer levensmoe en moodswings dan normaal.
Ben dus volop bezig met die hulp waarover ik het al had, cad en therapie soort van bij huisdokter waar ik goed mee kan prate.... Praten helpt, maar op het einde van de rit vind ik dat het probleem of beter gezegd de problemen in mijn hoofd verre van oplost.
Ik weet nog niet meer hoe ik mij voel of hoe ik mij moet voelen, dit is nu ook wel waarschijnlijke moodswing, kan goed zijn dat als ik morgen of straks opsta als ik al bij al in slaap geraak dat ik zeg vandaag nieuwe dag nieuw begin komt wel goed....
Pfff ok ik neem geen vloei meer ik denk nu ondertusse een week en twee dage. Ok best goed ga je nu denken, vind ik ook wel. Maar het begint me stilaan duidelijk te worden, en geloof mij heb het tegenwoordig echt moeilijk met duidelijkheid en begrijpen van bepaalde zaken. Teveel in dat hoofd van mij, overbelast, op een bepaald moment houdt het op.
Ik weet niet meer waar ik nog met mijn gedachten naar toe moet, en wat ik van mijn eigen gedachten moet denken en dat is al vergaand vind ik persoonlijk.... Mijn hoofd zit vol, waarom bestaat er geen medicijn of zoiets gelijk prullenbak of programma antivirus gelijk pc. Gewoon knopje en alles leeg terug. Terug plaats voor er vanalles in te duwen wat ik eigenlijk niet moet en er echt net mee geholpen ben maar toch doe ik het mezelf keer op keer aan.
En toch is het me al eens gelukt voor een streepje licht te zien schijnen ergens heel in de verte van die tunnel, en dan hou je het ff vol. (paar keer, tweemaal ong halfjaar ook al heeft het nooit lang geduurd) Iedereen van buitenaf, geen ervaringsbegeleiders of eender wie wat weet wat het is zegt maar dat als ik lang genoeg volhou het wel allemaal goed komt.
Hoe kunnen zij dat nu weten???? Waarom herval ik dan iedere keer, en nie gewoon vallen maar serieus op je bek gaan. Na paar maanden nuchter voel ik me geen fuck beter , ok lichamelijk natuurlijk wel, en ok ik steek me minder of ik denk minder ver na in mijn hoofd en dat doet ook al heel wat maar toch het voelt aan alsof wat ik ook doe nuchter of niet jaren of niet het zal nooit net niet goed genoeg zijn precies dat ik eens gewoon kan zeggen, ok vandaag voel ik me goed. Gewoon simpel, goed. Geluk heb k al opgegeven, echt geen zelfmedelijden hoor als je dat nu moest denken maar ik leg mijn lat nog niet eens meer zo hoog. Gewoon goed in men vel zitten, beetje ritme en ja. In de mate van het mogelijke me gewoon eens goed voelen desondanks alles wat gebeurd is lichamelijk, mentaal, schulden.
Ik begin meer en meer ook in te zien dat het niet de vloei is wat het probleem is hoor, sommige zullen misschien denken van euh hehe ze heeft het ook door...
Ik ben het probleem gewoon. Ik zit niet goed met mezelf. Niet met dit leven. Ik heb mezelf gewoon niet graag, wil maar alleen vaak dat andere mij graag hebben dat ik dat op zen minst toch al heb maar zelfs dat is vaak niet. (sorry voor de constante negativiteit) maar het moet echt even van me af, zo voel ik me nu op DIT moment, dit gaat ER ONDER ANDERE door men hoofd uit. Tussen alle files en hindernissen en noem maar op maar niks goeds wat er in me omgaat.
Mijn conclusie is dus ook, stoot het niet langer op de vloei. Ik drink fles sterke drank iedere dag, niet dat ik bezopen ben want verdraag het ondertussen wel dan lijntje voor mij iets of wat schappelijk te voelen voor aan de dag te beginne, niet dat ik zo een uitgebreide planning heb ooit hoor. Laptop, tv en men eigen beetje slecht maken in het hoofd. en savonds dan weer hup die benzo en die wiet voor euh weet ik veel wat, die wiet daar word ik nog wat wazig van maar die benzo heeft heel geen nut. Zit ook maar allemaal in men hoofd, benzo is de grootste rotzooi op vloei na voor verslaafd aan te worden. Heb al zoveel soorten gehad en voorgeschreven gekregen, benzo voor stoppen met benzo en toestande en al bij al nu is het diazepam voor te stoppen met lexotan. Het haalt gewoon ALLEMAAL niks uit.
Ga het hierbij laten ik voel me echt super depri, ik besef en het is ook gewoon zo dat ik geen vloei probleem heb maar gewoon afhankelijk ben van alle soorte narcotica.
Grote confrontatie geloof mij, als ik nooit niet genoegen neem of me goed genoeg voel zonder ook maar iets waar eindigt dit dan??? Ik laat mij helpen en werk ook echt er aan mij (maar daar maak ik men eigen wss weer iets wijs... ik snuif zuip slik en rook en tegelijkertijd bouw ik af ZOGEZEGD en ben en WIL ik wel echt stoppen.
Dit is gewoon een gevecht tegen mezelf en vraag me meer en meer af of dit wel te winnen valt, want het word vermoeiend na jaren. Ben niet het type wat opgeeft absoluut niet maar ergens stopt het... En dan vraag ik mij af waar, hoe, gelukkig????
Heeft niemand ooit het gedacht gehad dat we nooit meer gelukkig zullen kunnen worden gewoon omdat we in een heel ander milieu zitten of komen of gewoon niet uitgeraken???
Ik weet niet beter dan leven in een milieu waar vrienden geen vrienden zijn, liefde niet bestaat en waar eigenlijk niks of niemand iets met je inzit. En toch ik weet dat maakte zeker niet gelukkig, maar waarom kan ik het dan ook niet zo zonder heel dat milieu en verleden worden?????
Zo ik ga mijn bed in, moest maar es lukken voor te slapen, lig soms uren in bed gewoon te liggen. Hoop dat ik niemand met deze tekst deprimerend heb gemaakt maar het moet gewoon van mij af.
Hoop dat dit gewoon een zware moodswing is en ook weer overgaat.
Slaaplekker, jullie misschien wel
![:)]()