Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAl jaren lang last van neus & keel

Al jaren lang last van neus & keel

5 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
d
dude-alinkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oké, ik zit al jaren met een probleem waar ik erg veel last en pijn van heb.... Docters kunnen niets vinden vandaar dat ik dit verhaal schrijf in de hoop iemand anders te vinden met hetzelfde probleem, of eigenlijk beter nog. Iemand die het probleem verholpen heeft.

Ik denk dat het in middels 4 jaar gelden is begonnen. Ik besloot voor een feest wat minder pep te snuiven en ging over op bommetjes. Dat ging prima eigenlijk. Was weer het hele weekend wakker en vermaakte me prima. Tot op het moment dat ik eindelijk op bed lag zondagnacht. Één van de bommetjes leek vast blijven te zitten achter in mijn neus/keel en knapte open. Ik was uiteraard in één klap weer wakker en knalde in paniek. Ik probeerde het weg te rochelen maar dat lukte niet. Het zat vast.
Ik was honds benauwd en heb de huisartsenpost gebeld. Ze vertelde me maar even langs te komen en dus ging ik die kant op. Daar konden ze niets zien en leek alles in orde, wel vonden ze het een vreemd incident en vertelden ze me dat het verstandig was om een bezoekje aan de huisarts te brengen.
Dit heb ik niet direct gedaan. Eerst heb ik het een weekje aangezien maar merkte dat nu ook eten achter in mijn neus/keel bleef hangen. Hierom heb ik toch een afspraak gemaakt met de huisarts.
De huisarts stuurde mij door naar een logopedist. Hier zijn enkele slik onderzoeken waaronder een röntgen onderzoek. Hierop was helaas niets te zien.
Daarna werd ik doorgestuurd naar de KNO. Hier is in mijn neus gekeken maar ook daar leek alles in orde te zijn.
Het leek dus allemaal tussen de oren te zitten en ik ging weer vrolijk door met waar ik mee bezig was. Wel stopte ik met het slikken van kleine dingen omdat ik bang was dat me hetzelfde weer zou overkomen.
Na een poosje leek het probleem erger te worden. Elke ochtend werd ik wakker met het gevoel dat ik een brok slijm achter in mijn neus/keel had. Na een paar keer slikken werd het gelukkig minder maar het bleef behoorlijk irritant.
Ik ging dus nog een keer naar de huisarts en kreeg het voor elkaar dezelfde onderzoeken nog eens af te laten nemen. Helaas was dit weer zonder succes. Ik begon in middels al tamelijk moedeloos te worden van dit alles.
De huisarts stuurde me hierna door naar een haptonoom. Hier heb ik een aantal sessies gehad maar dit leek ook allemaal niet te helpen. Mijn conclusie was hierdoor min of meer dat het niet echt tussen mijn oren zou zitten eigenlijk. Wel viel de haptonoom op dat ik niet helemaal happy was dus die stuurde me door naar pact (een diagnostisch centrum). Daaruit bleek dat ik ADD had.... Allemaal leuk en aardig maar ik weet niet eens of ik dat wel wou weten en ik mijn probleem werd er ook bepaald niet minder van.
Sterker nog naar mate tijd verstreek werd het alleen maar erger!
Op gegeven moment voelde ik namelijk dat er opgewaaid stof in mijn neus/keel bleef vastzitten. Ontzettend irritant en dit zorgde voor moeite met ademhalen. Helemaal festivals in het buitenland zijn hierdoor bijna onbegaanbaar geworden ivbm al het opvliegend zand.
Na een poosje bedacht ik mijzelf dat het wellicht mijn slijmvliezen konden wezen. Ze lopen immers langs neus en keel en hebben behoorlijk wat te verduren gehad door al dat snuiven van me. Ik vroeg de KNO arts of er een mogelijkheid was om mijn slijmvliezen na te kijken maar die was er niet... en zo gaat het drama gewoon rustig verder.
Nu voelt het elke dag als een drama in mijn keel/neus... Niet alleen heb ik last van stof en slikken maar het slijm wat elke ochtend vast zit lijkt ergens tegenaan te drukken en veroorzaakt veel pijn. Ik merk dat ik er meer last van heb als ik uitgedroogd ben (na een nachtje stappen of het roken van een jointje).

Ik heb hier dus elke dag pijn van en dat al minstens 2 jaar. De doctoren weten niets te vinden maar ik heb geen zin om hier 80 mee te worden. Ik hoop dus dat iemand ooit hetzelfde probleem heeft gehad en mij kan vertellen hoe het bij hem of haar is verholpen.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
dude-alink zei:
Oké, ik zit al jaren met een probleem waar ik erg veel last en pijn van heb.... Docters kunnen niets vinden vandaar dat ik dit verhaal schrijf in de hoop iemand anders te vinden met hetzelfde probleem, of eigenlijk beter nog. Iemand die het probleem verholpen heeft.

Ik denk dat het in middels 4 jaar gelden is begonnen. Ik besloot voor een feest wat minder pep te snuiven en ging over op bommetjes. Dat ging prima eigenlijk. Was weer het hele weekend wakker en vermaakte me prima. Tot op het moment dat ik eindelijk op bed lag zondagnacht. Één van de bommetjes leek vast blijven te zitten achter in mijn neus/keel en knapte open. Ik was uiteraard in één klap weer wakker en knalde in paniek. Ik probeerde het weg te rochelen maar dat lukte niet. Het zat vast.
Ik was honds benauwd en heb de huisartsenpost gebeld. Ze vertelde me maar even langs te komen en dus ging ik die kant op. Daar konden ze niets zien en leek alles in orde, wel vonden ze het een vreemd incident en vertelden ze me dat het verstandig was om een bezoekje aan de huisarts te brengen.
Dit heb ik niet direct gedaan. Eerst heb ik het een weekje aangezien maar merkte dat nu ook eten achter in mijn neus/keel bleef hangen. Hierom heb ik toch een afspraak gemaakt met de huisarts.
De huisarts stuurde mij door naar een logopedist. Hier zijn enkele slik onderzoeken waaronder een röntgen onderzoek. Hierop was helaas niets te zien.
Daarna werd ik doorgestuurd naar de KNO. Hier is in mijn neus gekeken maar ook daar leek alles in orde te zijn.
Het leek dus allemaal tussen de oren te zitten en ik ging weer vrolijk door met waar ik mee bezig was. Wel stopte ik met het slikken van kleine dingen omdat ik bang was dat me hetzelfde weer zou overkomen.
Na een poosje leek het probleem erger te worden. Elke ochtend werd ik wakker met het gevoel dat ik een brok slijm achter in mijn neus/keel had. Na een paar keer slikken werd het gelukkig minder maar het bleef behoorlijk irritant.
Ik ging dus nog een keer naar de huisarts en kreeg het voor elkaar dezelfde onderzoeken nog eens af te laten nemen. Helaas was dit weer zonder succes. Ik begon in middels al tamelijk moedeloos te worden van dit alles.
De huisarts stuurde me hierna door naar een haptonoom. Hier heb ik een aantal sessies gehad maar dit leek ook allemaal niet te helpen. Mijn conclusie was hierdoor min of meer dat het niet echt tussen mijn oren zou zitten eigenlijk. Wel viel de haptonoom op dat ik niet helemaal happy was dus die stuurde me door naar pact (een diagnostisch centrum). Daaruit bleek dat ik ADD had.... Allemaal leuk en aardig maar ik weet niet eens of ik dat wel wou weten en ik mijn probleem werd er ook bepaald niet minder van.
Sterker nog naar mate tijd verstreek werd het alleen maar erger!
Op gegeven moment voelde ik namelijk dat er opgewaaid stof in mijn neus/keel bleef vastzitten. Ontzettend irritant en dit zorgde voor moeite met ademhalen. Helemaal festivals in het buitenland zijn hierdoor bijna onbegaanbaar geworden ivbm al het opvliegend zand.
Na een poosje bedacht ik mijzelf dat het wellicht mijn slijmvliezen konden wezen. Ze lopen immers langs neus en keel en hebben behoorlijk wat te verduren gehad door al dat snuiven van me. Ik vroeg de KNO arts of er een mogelijkheid was om mijn slijmvliezen na te kijken maar die was er niet... en zo gaat het drama gewoon rustig verder.
Nu voelt het elke dag als een drama in mijn keel/neus... Niet alleen heb ik last van stof en slikken maar het slijm wat elke ochtend vast zit lijkt ergens tegenaan te drukken en veroorzaakt veel pijn. Ik merk dat ik er meer last van heb als ik uitgedroogd ben (na een nachtje stappen of het roken van een jointje).

Ik heb hier dus elke dag pijn van en dat al minstens 2 jaar. De doctoren weten niets te vinden maar ik heb geen zin om hier 80 mee te worden. Ik hoop dus dat iemand ooit hetzelfde probleem heeft gehad en mij kan vertellen hoe het bij hem of haar is verholpen.
Klik om te vergroten...

Beste dude-alink,

Wat een vervelend probleem. Het is lastig om vanaf hier een goed advies te geven. We raden je daarom ook aan om dit te bespreken bij het Medisch Spreekuur Partydrugs. Dit spreekuur is speciaal voor mensen die klachten hebben gekregen na het gebruik van partydrugs.

Je kunt bellen naar het medisch spreekuur partydrugs via: 088 - 358 38 00. Je klacht of vraag wordt doorgestuurd naar de verslavingsarts. De verslavingsarts neemt meestal op een later moment contact met je op. In veel gevallen kan hij telefonisch advies geven. Als het nodig is kan de verslavingsarts ook een afspraak met je maken in Haarlem.

Meer informatie kun je vinden in deze link: http://www.brijder.nl/Verslaving/zorgpr ... partydrugs

Heel veel succes!

Een medewerker van de Drugs Infolijn
P
Pluk61Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi. , misschien een late reactie op jouw vraag. Ik heb ook bijna anderhalf jaar gelopen met beginnende keel en neus pijn. Overgangsgebied achterin je keel etc Na heel veel onderzoeken bleek het bij mij te liggen aan de hoeveelheid water en thee die ik dronk. Tijdens sporten na sporten veel te veel waardoor mijn slijmvliezen als t ware telkens hun beschermende slijmlaagje verloren zodat virussen en ziektekiemen vrij hun gang konden gaan wat allerlei klachten gaf. En verkeerde prikkels. Door stom toeval kwam de k en o arts hier achter. Hij vertelde mij veel minder water te drinken en thee. En als ik dat dan wilde drinken. De schraalheid van deze dranken te verminderen door druppeltje ranja en wolkje melk aan de thee toe te voegen.
Vanaf dat moment waren binnen een week de klachten weg.
Misschien herken je iets van jezelf wat betreft het gebruik van water en of thee in grote hoeveelheden.

Grt en suc6
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugs Infolijn zei:
dude-alink zei:
Oké, ik zit al jaren met een probleem waar ik erg veel last en pijn van heb.... Docters kunnen niets vinden vandaar dat ik dit verhaal schrijf in de hoop iemand anders te vinden met hetzelfde probleem, of eigenlijk beter nog. Iemand die het probleem verholpen heeft.

Ik denk dat het in middels 4 jaar gelden is begonnen. Ik besloot voor een feest wat minder pep te snuiven en ging over op bommetjes. Dat ging prima eigenlijk. Was weer het hele weekend wakker en vermaakte me prima. Tot op het moment dat ik eindelijk op bed lag zondagnacht. Één van de bommetjes leek vast blijven te zitten achter in mijn neus/keel en knapte open. Ik was uiteraard in één klap weer wakker en knalde in paniek. Ik probeerde het weg te rochelen maar dat lukte niet. Het zat vast.
Ik was honds benauwd en heb de huisartsenpost gebeld. Ze vertelde me maar even langs te komen en dus ging ik die kant op. Daar konden ze niets zien en leek alles in orde, wel vonden ze het een vreemd incident en vertelden ze me dat het verstandig was om een bezoekje aan de huisarts te brengen.
Dit heb ik niet direct gedaan. Eerst heb ik het een weekje aangezien maar merkte dat nu ook eten achter in mijn neus/keel bleef hangen. Hierom heb ik toch een afspraak gemaakt met de huisarts.
De huisarts stuurde mij door naar een logopedist. Hier zijn enkele slik onderzoeken waaronder een röntgen onderzoek. Hierop was helaas niets te zien.
Daarna werd ik doorgestuurd naar de KNO. Hier is in mijn neus gekeken maar ook daar leek alles in orde te zijn.
Het leek dus allemaal tussen de oren te zitten en ik ging weer vrolijk door met waar ik mee bezig was. Wel stopte ik met het slikken van kleine dingen omdat ik bang was dat me hetzelfde weer zou overkomen.
Na een poosje leek het probleem erger te worden. Elke ochtend werd ik wakker met het gevoel dat ik een brok slijm achter in mijn neus/keel had. Na een paar keer slikken werd het gelukkig minder maar het bleef behoorlijk irritant.
Ik ging dus nog een keer naar de huisarts en kreeg het voor elkaar dezelfde onderzoeken nog eens af te laten nemen. Helaas was dit weer zonder succes. Ik begon in middels al tamelijk moedeloos te worden van dit alles.
De huisarts stuurde me hierna door naar een haptonoom. Hier heb ik een aantal sessies gehad maar dit leek ook allemaal niet te helpen. Mijn conclusie was hierdoor min of meer dat het niet echt tussen mijn oren zou zitten eigenlijk. Wel viel de haptonoom op dat ik niet helemaal happy was dus die stuurde me door naar pact (een diagnostisch centrum). Daaruit bleek dat ik ADD had.... Allemaal leuk en aardig maar ik weet niet eens of ik dat wel wou weten en ik mijn probleem werd er ook bepaald niet minder van.
Sterker nog naar mate tijd verstreek werd het alleen maar erger!
Op gegeven moment voelde ik namelijk dat er opgewaaid stof in mijn neus/keel bleef vastzitten. Ontzettend irritant en dit zorgde voor moeite met ademhalen. Helemaal festivals in het buitenland zijn hierdoor bijna onbegaanbaar geworden ivbm al het opvliegend zand.
Na een poosje bedacht ik mijzelf dat het wellicht mijn slijmvliezen konden wezen. Ze lopen immers langs neus en keel en hebben behoorlijk wat te verduren gehad door al dat snuiven van me. Ik vroeg de KNO arts of er een mogelijkheid was om mijn slijmvliezen na te kijken maar die was er niet... en zo gaat het drama gewoon rustig verder.
Nu voelt het elke dag als een drama in mijn keel/neus... Niet alleen heb ik last van stof en slikken maar het slijm wat elke ochtend vast zit lijkt ergens tegenaan te drukken en veroorzaakt veel pijn. Ik merk dat ik er meer last van heb als ik uitgedroogd ben (na een nachtje stappen of het roken van een jointje).

Ik heb hier dus elke dag pijn van en dat al minstens 2 jaar. De doctoren weten niets te vinden maar ik heb geen zin om hier 80 mee te worden. Ik hoop dus dat iemand ooit hetzelfde probleem heeft gehad en mij kan vertellen hoe het bij hem of haar is verholpen.
Klik om te vergroten...

Beste dude-alink,

Wat een vervelend probleem. Het is lastig om vanaf hier een goed advies te geven. We raden je daarom ook aan om dit te bespreken bij het Medisch Spreekuur Partydrugs. Dit spreekuur is speciaal voor mensen die klachten hebben gekregen na het gebruik van partydrugs.

Je kunt bellen naar het medisch spreekuur partydrugs via: 088 - 358 38 00. Je klacht of vraag wordt doorgestuurd naar de verslavingsarts. De verslavingsarts neemt meestal op een later moment contact met je op. In veel gevallen kan hij telefonisch advies geven. Als het nodig is kan de verslavingsarts ook een afspraak met je maken in Haarlem.

Meer informatie kun je vinden in deze link: http://www.brijder.nl/Verslaving/zorgpr ... partydrugs

Heel veel succes!

Een medewerker van de Drugs Infolijn
Klik om te vergroten...

jullie zijn echt cool van de drugs infolijn
q
qwsedfghjLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marcko zei:
Drugs Infolijn zei:
dude-alink zei:
Oké, ik zit al jaren met een probleem waar ik erg veel last en pijn van heb.... Docters kunnen niets vinden vandaar dat ik dit verhaal schrijf in de hoop iemand anders te vinden met hetzelfde probleem, of eigenlijk beter nog. Iemand die het probleem verholpen heeft.

Ik denk dat het in middels 4 jaar gelden is begonnen. Ik besloot voor een feest wat minder pep te snuiven en ging over op bommetjes. Dat ging prima eigenlijk. Was weer het hele weekend wakker en vermaakte me prima. Tot op het moment dat ik eindelijk op bed lag zondagnacht. Één van de bommetjes leek vast blijven te zitten achter in mijn neus/keel en knapte open. Ik was uiteraard in één klap weer wakker en knalde in paniek. Ik probeerde het weg te rochelen maar dat lukte niet. Het zat vast.
Ik was honds benauwd en heb de huisartsenpost gebeld. Ze vertelde me maar even langs te komen en dus ging ik die kant op. Daar konden ze niets zien en leek alles in orde, wel vonden ze het een vreemd incident en vertelden ze me dat het verstandig was om een bezoekje aan de huisarts te brengen.
Dit heb ik niet direct gedaan. Eerst heb ik het een weekje aangezien maar merkte dat nu ook eten achter in mijn neus/keel bleef hangen. Hierom heb ik toch een afspraak gemaakt met de huisarts.
De huisarts stuurde mij door naar een logopedist. Hier zijn enkele slik onderzoeken waaronder een röntgen onderzoek. Hierop was helaas niets te zien.
Daarna werd ik doorgestuurd naar de KNO. Hier is in mijn neus gekeken maar ook daar leek alles in orde te zijn.
Het leek dus allemaal tussen de oren te zitten en ik ging weer vrolijk door met waar ik mee bezig was. Wel stopte ik met het slikken van kleine dingen omdat ik bang was dat me hetzelfde weer zou overkomen.
Na een poosje leek het probleem erger te worden. Elke ochtend werd ik wakker met het gevoel dat ik een brok slijm achter in mijn neus/keel had. Na een paar keer slikken werd het gelukkig minder maar het bleef behoorlijk irritant.
Ik ging dus nog een keer naar de huisarts en kreeg het voor elkaar dezelfde onderzoeken nog eens af te laten nemen. Helaas was dit weer zonder succes. Ik begon in middels al tamelijk moedeloos te worden van dit alles.
De huisarts stuurde me hierna door naar een haptonoom. Hier heb ik een aantal sessies gehad maar dit leek ook allemaal niet te helpen. Mijn conclusie was hierdoor min of meer dat het niet echt tussen mijn oren zou zitten eigenlijk. Wel viel de haptonoom op dat ik niet helemaal happy was dus die stuurde me door naar pact (een diagnostisch centrum). Daaruit bleek dat ik ADD had.... Allemaal leuk en aardig maar ik weet niet eens of ik dat wel wou weten en ik mijn probleem werd er ook bepaald niet minder van.
Sterker nog naar mate tijd verstreek werd het alleen maar erger!
Op gegeven moment voelde ik namelijk dat er opgewaaid stof in mijn neus/keel bleef vastzitten. Ontzettend irritant en dit zorgde voor moeite met ademhalen. Helemaal festivals in het buitenland zijn hierdoor bijna onbegaanbaar geworden ivbm al het opvliegend zand.
Na een poosje bedacht ik mijzelf dat het wellicht mijn slijmvliezen konden wezen. Ze lopen immers langs neus en keel en hebben behoorlijk wat te verduren gehad door al dat snuiven van me. Ik vroeg de KNO arts of er een mogelijkheid was om mijn slijmvliezen na te kijken maar die was er niet... en zo gaat het drama gewoon rustig verder.
Nu voelt het elke dag als een drama in mijn keel/neus... Niet alleen heb ik last van stof en slikken maar het slijm wat elke ochtend vast zit lijkt ergens tegenaan te drukken en veroorzaakt veel pijn. Ik merk dat ik er meer last van heb als ik uitgedroogd ben (na een nachtje stappen of het roken van een jointje).

Ik heb hier dus elke dag pijn van en dat al minstens 2 jaar. De doctoren weten niets te vinden maar ik heb geen zin om hier 80 mee te worden. Ik hoop dus dat iemand ooit hetzelfde probleem heeft gehad en mij kan vertellen hoe het bij hem of haar is verholpen.
Klik om te vergroten...

Beste dude-alink,

Wat een vervelend probleem. Het is lastig om vanaf hier een goed advies te geven. We raden je daarom ook aan om dit te bespreken bij het Medisch Spreekuur Partydrugs. Dit spreekuur is speciaal voor mensen die klachten hebben gekregen na het gebruik van partydrugs.

Je kunt bellen naar het medisch spreekuur partydrugs via: 088 - 358 38 00. Je klacht of vraag wordt doorgestuurd naar de verslavingsarts. De verslavingsarts neemt meestal op een later moment contact met je op. In veel gevallen kan hij telefonisch advies geven. Als het nodig is kan de verslavingsarts ook een afspraak met je maken in Haarlem.

Meer informatie kun je vinden in deze link: http://www.brijder.nl/Verslaving/zorgpr ... partydrugs

Heel veel succes!

Een medewerker van de Drugs Infolijn
Klik om te vergroten...

jullie zijn echt cool van de drugs infolijn
Klik om te vergroten...
+1
k
karmashesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi dude alink!

Dat is mooi klote zeg!
Ik herken het wel een beetje maar panisch zijn zit in mijn aard dus als ik iets in deze trend merk, hou ik meteen op met waar ik mee bezig was..
Speed is swzo nooit echt mijn ding geweest maar coke ging er altijd wel in..
Ook met het snuiven van andere 'dingen' kan je erg last krijgen..
Ik had een keer dat ik geen adem meer kon halen met water steeds een heel klein hapje lucht kunnen krijgen.. Nou je schrikt je kapot natuurlijk.. Iemand in mijn omgeving had ook wat troubles met z'n neus.. Dus ook wel 1,5 jaar naar dokters en specialisten geweest.. Uiteindelijk bleek dat hij een gat in z'n neus had gesnoven. Verder geen probleem, ergens wel komisch zelfs..

Mijn advies is; zoek een ander middel.. Je neus heeft echt even z'n tijd gehad. En het menselijk lichaam kan wonderbaarlijk veel hebben dus ik ga ervan uit dat je neus en keel weer hersteld.. Zolang je je rust pakt op dat gebied. Bommetjes zijn dan een optie, verpak ze goed en neem een klein slokje olijf olie voordat je m dropt!
Voor de rest..... Blijf doorgaan! Val die dokters lastig! Er zál iemand zijn die je kan helpen!
T is jouw probleem dus gewoon na jagen!!

Laat es weten hoe het nu (na 4 jaar(:) gaat!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."