Dat kan zeker Dokka!
Maar het hoeft niet permanent te zijn.
Ik merk op dat je hoe dan ook altijd wel in gebruik zit, en ook al gebruik je een paar dagen, weken of zelfs maanden niet, je drugsgebruik is wel vrij structureel..
Ik kan je geen ongelijk geven want het leven is nou eenmaal leuker zo.
Ik zou eens nagaan in hoeverre de klachten die je ervaart hinderlijk zijn in je dagelijks leven; werk je? Heb je kinderen? Dat soort verantwoordelijkheden..
Als dat zo is, en de klachten hinderen deze dingen dan zou ik stappen ondernemen..
Helaas is drugs gebruiken gewoon niet realistisch en moet je dan het verstandige doen.
Ik heb na zes jaar non stop gebruik ( wiet en hasj, ghb, coke, speed, XTC en mdma, ketamine en nog wat van dat
![:)]()
) geen klachten ervaren. Ben toen cold turkey afgekickt van ghb met behulp van medicijnen als baclofen en pammetjes op doktersvoorschrift. En weinig aan de hand.
Anderhalf jaar clean geweest op wat hasj jointjes per dag na, en toen weer gaan gebruiken zo'n anderhalf jaar lang. Toen klinisch afgebouwd en afgekickt, en toen heb ik wel degelijk dingen ondervonden. Voornamelijk psychisch. Maar dat is na zo'n 4 a 5 maanden weer hersteld gelukkig.
Ik denk dat de tics blijvend zijn. Als ik kijk naar mensen in mijn omgeving die veel speed gebruikt hebben. Maar dat zijn wel mensen die erg optimistisch zijn en altijd blijven lachen, dus zij ondervinden daar weinig tot geen hinder van.
Zolang je nog gebruikt, ook al is dat eens in de paar weken, is je lichaam gewend aan niet slapen, weinig slapen, of chemische stofjes in je neus.
Zou je overal mee kappen, in ieder geval voor een jaar of langer, went je lichaam (met behulp van geest) daaraan. En maak je denk ik een goeie kans om weer te herstellen. Maar dat kost dus tijd..
Een mensen lichaam kan veel hebben !