Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na een periode van 7 jaar moeten je gevoelens eigenlijk wel weer terug zijn. Bij mij kwamen die eigenlijk al terug na het stoppen met methadon, want dat is het zelfde en ja heroine is een leven zonder gevoel dat wordt onderdrunkt en komt meestal wel snel terug na het stoppen. Je gevoelens te laten zien, dat is het denk ik meer, dat hij zijn gevoelens voor zich houdt en durft hij zijn eigen kwetsbaar op te stellen? Mijn ervaring na het stoppen in 2005 en net een terugval gehad van bijna 3 maanden, moet je weer leren omgaan met je gevoelens ik vindt het ook erg moeilijk om met mijn gevoelens te uiten, naar mijn vriendin en kindje van 1jaar Ik denk dat je het wel kan trainen. Eigenlijk kan ik je maar alleen maar aanbevelen veel met elkaar te praten, ook als dat even niet uitkomt.(voor hem) Alchohol of andere medcatie kan naar mijn inzien ook een grote rol spelen als dat het geval. veel sterkte en ik lees het evt wel"
"1 trekje 1 keer 1 keer 1 keer en ja feest, terugval!!!! zo gaat het en als je eerlijk bent naar jezelf weet je dat het zo gaat maar eerlijk zijn naar je zelf dat is moeilijk. dat kan niet iedereen ook als je geen verslaving hebt, ga het maar eens proberen!! evalueer eens alles van de afgelopen 3 maanden en ik denk dat je precies weet wat ik bedoel zo niet heb je toch een groot probleem. SUCCES"
"accepteer dat maar gewoon, het hoort bij het hele proces en het kunnen levens echte dromen zijn en zijn erg frustrerend, heb het zelf meegemaakt zat gedetineerd maar was thuis aan het gebruiken wit bruin en was net echt tot het moment van wakker worden,lag ik in men cel helemaal ontdaan want het was een droom maar dat leek het niet. het gaat wel over, het is meestal ook alleen als je stopt na jaren achter elkaar gebruiken. komt helemaal goed sterkte"
"ik heb al een paar dagen zitten lezen en lees veel hoe moeilijk het is voor de meeste om lichaamelijk af te kicken. ik weet zelf heel goed wat het is en wat je doormaakt als je besloten hebt te stoppen na een verslaving van 8 jaar aan alchohol coke en heroine.in 2005 heb ik een keuze gemaakt ben tot deze keuze gekomen omdat ik letterlijk en figuurlijk met mijn neus op de straat lag. toen is het feest begonnen en ben er achter gekomen dat het geen kinderspel is. het lichaamlijk afkicken vind ik dat dat wel te doen is met de juiste medicijnen en ondersteuning die je meestal wel zelf moet zoeken, bij mij terugkijkend en denk zelf dat dat voor iedere gebruiker geldt zijn we dan na het stoppen van meet en medicatie voor een periode van 8 tot 12 maanden verder. dan ben je na mijn inzien en mijn ervaring pas echt lichaamlijk hersterlt. maar dan......alles wat je doet is niet nieuw maar wel vreemd. ik geef je een voorbeeld; boodschappen doen bij de appie met mijn zus, ben de winkel uitgevlucht zo druk zo een onpasselijk gevoel een gevoel wat je niet meteen kan plaatsen en je erg onrustig maakt je voelt je niet zeker, zien de mensen nog dat je een gebruiker (ex-gebruiker) bent. vooral dit stuk in het afkickproces is het moeilijkste voor mij althans.. ik moest alles overnieuw gaan trainen, je nieuwe gevoelens die zo lang onderdrukt zijn geweest een plaatsje gaan geven in dit nieuwe leven. dat is me redelijk goed gelukt dacht ik....... heb een nieuw leven opgebouwd een vriendin een dochtertje van nu 11 maanden en werk en had voor mijn gevoel het verleden afgesloten........ zie volgende bericht"
"MAAR JA WAS HET MAAR ZOOO SIMPEL nee zo simpel is het dus niet...na zo een lange tijd clean zijn en daar bedoel ik mee echt clean geen drugs medicijnen of alchohol op een jointje na, is het me een paar maanden geleleden toch gebeurd een terugval....van 3 maanden, en dan ook een ECHTE TERUGVAL, in het gebruik van wit bruin meet en dat in grote hoeveelheden . was bijna alles kwijtgeraakt mijn vriendin kind werk familie etc...waar je dan jaren voor hebt geknokt kan zo maar van je afgenomen worden doordat iets anders de baas word over je bestaan en niets of niemand er meer toe doet behalve dan dat ene......een leven zonder gevoel. nu ben ik inmiddels weer 5 weken clean zonder meet of medicatie. lichaamlijk ben ik nu pas weer herstelt, maar geestelijk nog niet helemaal. ben door deze terugval nog nooit zo hard geconfronteerd geweest met mezelf en met mijn gevoelens. ja hoe kan dat gebeuren ,had ik het eerder op moeten merken , waren er signalen. of was ik overmoedig, kon ik het allemaal wel terugkijkend zat ik toen in een moeilijke periode, begine van het jaar werd er hep c geconstateerd en moest ik beginnen met interferon en ribavarin oo wat werd ik daar ziek van dag in dag uit eenmaal per week injectie pakken wetende dat je de dag erna doodziek wordt.waarschijnlijk heeft me dat over de drempel gehaald om toch weer te gebruiken..want na 1 chineesje was ik niet meer ziek alles weer verdoofd. waarom hoor ik hier zo weinig over op deze site,GEVOEL. daarmee omgaan is moeilijker dan lichaamlijk afkicken.(lang proces)."
"ERVARING MET NALOREX Een vraag voor nalorex gebruikers of iemand die er ervaring mee heeft. Ik gebruik zelf nalorex nu 6weken en zit niet lekker in men vel vooral s morgens, ben net een oude diesel kan maar niet op gang komen en ben niet opgewekt, nee meer te neer geslagen . of dit met de nalorex te maken heeft of omdat ik na jaren clean zijn een terugval heb gehad van ongveer 2,5 maand en weer clean met de nodige problemen die een terugval met zich mee brengt. Wat is wijsheid??? BVD"
"bedankt voor jullie reacties, Waar ik nu mee worstel is het feit dat ik met mijn 40 jaar nog nooit zo hard geconfronteerd ben met mijn gevoel als nu. natuurlijk is er in 4,5 jaar wel eerder een terugval geweest waarna het stoppen met hero en meet je gevoelens plankgas terugkomen, maar niet zoals nu. Nu zeg ik tegen mijn vriendin met tranen in men ogen hoe gelukkig ik ben, hoe schuldig ik mij voel maar ook hoe boos ik ineens kan zijn. (zo vreemd) Maar daarin tegen voelt het zo goed. Moet ik deze ontwikkeling gewoon zijn gang laten gaan of wat, ja ik praat hier wel over en heb therapie samen met mijn vriendin. Alles komt goed heeft ooit iemand gezegd! wie: weet ik niet meer"