Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheroine een leven zonder gevoel

heroine een leven zonder gevoel

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Elke verslaafde die de weg van het afkicken bewandeld zal een vorm van depressie ervaren, lijkt mij. Daarom raadt ik iedereen therapie aan. 'Praten kan geen kwaad', zeg ik maar!
j
jantjuhLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb al een paar dagen zitten lezen en lees veel hoe moeilijk het is voor de meeste om lichaamelijk af te kicken. :kots:
ik weet zelf heel goed wat het is en wat je doormaakt als je besloten hebt te stoppen na een verslaving van 8 jaar aan alchohol coke en heroine.in 2005 heb ik een keuze gemaakt ben tot deze keuze gekomen omdat ik letterlijk en figuurlijk met mijn neus op de straat lag.
toen is het feest begonnen en ben er achter gekomen dat het geen kinderspel is.
het lichaamlijk afkicken vind ik dat dat wel te doen is met de juiste medicijnen en ondersteuning die je meestal wel zelf moet zoeken, bij mij terugkijkend en denk zelf dat dat voor iedere gebruiker geldt zijn we dan na het stoppen van meet en medicatie voor een periode van 8 tot 12 maanden verder.
dan ben je na mijn inzien en mijn ervaring pas echt lichaamlijk hersterlt.
maar dan......alles wat je doet is niet nieuw maar wel vreemd. ik geef je een voorbeeld; boodschappen doen bij de appie met mijn zus, ben de winkel uitgevlucht zo druk zo een onpasselijk gevoel een gevoel wat je niet meteen kan plaatsen en je erg onrustig maakt je voelt je niet zeker, zien de mensen nog dat je een gebruiker (ex-gebruiker) bent. :confused:
vooral dit stuk in het afkickproces is het moeilijkste voor mij althans..
ik moest alles overnieuw gaan trainen, je nieuwe gevoelens die zo lang onderdrukt zijn geweest een plaatsje gaan geven in dit nieuwe leven.
dat is me redelijk goed gelukt dacht ik.......
heb een nieuw leven opgebouwd een vriendin een dochtertje van nu 11 maanden en werk en had voor mijn gevoel het verleden afgesloten........ zie volgende bericht
j
jantjuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
MAAR JA WAS HET MAAR ZOOO SIMPEL
nee zo simpel is het dus niet...na zo een lange tijd clean zijn en daar bedoel ik mee echt clean geen drugs medicijnen of alchohol op een jointje :stoned: na, is het me een paar maanden geleleden toch gebeurd een terugval....van 3 maanden, en dan ook een ECHTE TERUGVAL, in het gebruik van wit bruin meet en dat in grote hoeveelheden :rolleyes: .
was bijna alles kwijtgeraakt mijn vriendin kind werk familie etc...waar je dan jaren voor hebt geknokt kan zo maar van je afgenomen worden doordat iets anders de baas word over je bestaan en niets of niemand er meer toe doet behalve dan dat ene......een leven zonder gevoel.
nu ben ik inmiddels weer 5 weken clean zonder meet of medicatie.
lichaamlijk ben ik nu pas weer herstelt, maar geestelijk nog niet helemaal.
ben door deze terugval nog nooit zo hard geconfronteerd geweest met mezelf en met mijn gevoelens. ja hoe kan dat gebeuren ,had ik het eerder op moeten merken , waren er signalen.
of was ik overmoedig, kon ik het allemaal wel :confused:
terugkijkend zat ik toen in een moeilijke periode, begine van het jaar werd er hep c geconstateerd en moest ik beginnen met interferon en ribavarin oo wat werd ik daar ziek van dag in dag uit eenmaal per week injectie pakken wetende dat je de dag erna doodziek wordt.waarschijnlijk heeft me dat over de drempel gehaald om toch weer te gebruiken..want na 1 chineesje was ik niet meer ziek alles weer verdoofd. waarom hoor ik hier zo weinig over op deze site,GEVOEL. :confused: daarmee omgaan is moeilijker dan lichaamlijk afkicken.(lang proces).
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja, het klinkt klote, om zo terug te vallen en dan het feit aanvaarden dat je een loser en een zwakkeling bent. Daar past maar één gevoel bij; onzeker!

Waarschijnlijk heb ik het geluk van een nog relatief gezond lichaam, op een paar lamme gewrichten na, zonder al teveel klachten. Ik slaap als een blok, kan maat houden met alcohol en heb totaal geen hunkering naar Hero meer. Misschien ben ik gewoon gezegend :)

Helaas is elk geval uniek, en maar goed ook.
Sterkte maat!

n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien zou je eens moeten gaan kijken of je niet een bep. vorm hebt van AD(H)D of depressie. Vaak komen verslaafden daar pas achter als ze clean zijn, denken eerst dat het door de lange onderdrukking van de dope komt(wat ook zeker een rol zal spelen) en dan blijkt dat er al een psychisch probleem onder lag omdat het, na soms jaren, nog steeds niet beter gaat. Blijkbaar was dat ook de reden van je gebruik. En dat komt dan extra hard terug als je het niet meer kan verdoven.
Ik geloof zeker dat mensen niet zomaar verslaafd raken, vaak heeft de dope wel degelijk een functie gehad. Alleen valt er uiteindelijk niet meer mee te leven. Maar ja, dan moet je gaan leren leven met je oude patroon van voor de dope en dat kan vaak knap lastig zijn.
sterkte!
j
jantjuhLid
01-01-2024, 00:00
#6
bedankt voor jullie reacties,

Waar ik nu mee worstel is het feit dat ik met mijn 40 jaar nog nooit zo hard geconfronteerd ben met mijn gevoel als nu. natuurlijk is er in 4,5 jaar wel eerder een terugval geweest waarna het stoppen met hero en meet je gevoelens plankgas terugkomen, maar niet zoals nu.
Nu zeg ik tegen mijn vriendin met tranen in men ogen hoe gelukkig ik ben, hoe schuldig ik mij voel maar ook hoe boos ik ineens kan zijn. (zo vreemd) :confused: Maar daarin tegen voelt het zo goed.
Moet ik deze ontwikkeling gewoon zijn gang laten gaan of wat, ja ik praat hier wel over en heb therapie samen met mijn vriendin.

Alles komt goed heeft ooit iemand gezegd! wie: weet ik niet meer :)
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
Elke verslaafde die de weg van het afkicken bewandeld zal een vorm van depressie ervaren, lijkt mij. Daarom raadt ik iedereen therapie aan. 'Praten kan geen kwaad', zeg ik maar!
Klik om te vergroten...


oi

klopt

Ik RET oke ( rationeel emotieve therapie)

grtz Mars
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
labradoor zei:
als ik afkick van meet dan voel ik alles zo heftig.ik voel bv de stofmijten in mijn bed lopen.
ik ben overgevoelig voor alles.hebben jullie dat ook?
Klik om te vergroten...

Ja, al mijn zintuigen staan op scherp; meestal heel lekker, soms een ramp. Ik ruik het gelijk als iemand stinkt naar oud zweet, maar als er fruit aan het rotten is ruik ik het ook.
Heel herkenbaar :wink:

Maar eigenlijk is dat nu nog steeds zo, terwijl ik al tatatatataaaaaaa... bijna 6 maanden clean ben :rock: (op 1 trekje na :flushed: )
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar dat kan ook net heel leuk zijn!! :tearsofjoy:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ninanina zei:
Maar dat kan ook net heel leuk zijn!! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Wat je leuk noemt; jij bent vast heel lang... :wink:

Ik ben maar 1.52 lang en ik de tram sta ik altijd precies met m'n neus in de oksels van al die zweterige, stinkende mensen die zo'n stang vasthouden. Dan sta ik dus echt te kokhalzen :kots:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo lang nu ook weer niet! Een 10 cm. dan jij!! Kan me anders wel voorstellen dat je als je naar je werk of zo gaat die verschrikkelijke oksels kan missen :angry:
Maar denk es aan een lekker bad met sandelwood, lavendel ...
En natuurlijk terug lekkere gevoelige seks :wink:
Liefs
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#12
als ik afkick van meet dan voel ik alles zo heftig.ik voel bv de stofmijten in mijn bed lopen.
ik ben overgevoelig voor alles.hebben jullie dat ook?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."