Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"[quote="Spor]Sedatief = sedatief, niet hypnotisch, dat is wat heel anders. Op deze chart staan geen hypnotica (temazepam, nitrazepam, flutrazepam, lormetazepam, etc) [/quote] "Hypnotisch" wil niets anders zeggen dan: sterk sedatief. B.v. de slaapmiddelen die jij noemt, zouden in bovenstaande chart in verhouding een lange gele lijn hebben. Google maar eens op "sedative-hypnotic"."
"Een discussie die in andere topics wel voorkomt, maar die ik hier eens op de voorgrond wil brengen... Ik gebruik al enkele jaren alprazolam (xanax), van verschillende producenten (smb, EG, ratiopharm). Het effect is NIET hetzelfde. B.v. de ratiopharm werkt beduidend langzamer. Zie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12860486. Merk op dat diazepam wordt genoemd (omdat op dit forum wel vaker wordt gezegd dat de Roche-valium "beter" is). De hoeveelheid werkzame stof is wel hetzelfde (wordt gecontroleerd), maar de "verpakking" (lactose, enz.) verschilt vaak wel. Een vriend van mij heeft zo'n ding gekocht waarin je kruiden fijnstampt; daarin verpulvert hij zijn generieke pil, doet er een beetje water bij en drinkt het dan uit. Nuttige tip,misschien... Heb het zelf nog niet geprobeerd."
"Wie heeft ervaring met deze combinatie? Mijn tolerantie voor alcohol ligt nogal hoog... Als ik na een avondje uit (pakweg twintig à dertig "eenheden" alcohol) thuiskom, ben ik meestal nog klaarwakker, tegen mijn zin. Zou een nitrazepammetje van 10 mg dan gevaarlijk zijn?"
"Na vier uur was ik wakker (maar niet uitgerust), voor de rest van de dag... Ook zonder alcohol levert nitrazepam (10 mg) me maar vier uur slaap op... Is voor mij dus geen "doorslaper"."
"Recreatief stelt Xanax/alprazolam volgens mij niks voor, maar het is boven alle andere benzo's de beste paniekremmer -- niet gewoon angst, maar paniek. Als je b.v. vliegangst hebt of ergens lang moet wachten of op een volle trein denkt dat je in broek gaat pissen 1 mg is dan zowat een garantie dat je absoluut niet zal panikeren. En je wordt er niet suf van; een wonderdrug om "ad hoc" te nemen, dus af en toe. Het werkt ook maar een uur of 4."
"Xanax is in elk geval niet recreatief, voor mij, omdat ik het niet voor je plezier neem. Toen ik het jaren geleden voor de eerste keer nam -- 1 mg, incheckend voor een vliegreis -- dacht ik: shit, het werkt niet, ik voel niks. Pas op het vliegtuig voelde ik dat ik geen enkele neiging tot panikeren had, dus het werkte. Nu ja, ik had dus een ontspannen gevoel, of eerder een "niet-nerveus"-gevoel, maar geen roes, dus niet "recreatief", wel? De hypnotische benzo's zou ik ook niet recreatief noemen omdat ik ze neem in poging te kunnen slapen... Misschien vond ik tetrazepam dan nog het meest recreatief, omdat dat een uitgesproken relaxed gevoel gaf, lichamelijk, want het is een spierontspanner met nauwelijk anxiolytische of anderszins (psychische) sedatieve eigenschappen. Ik zal mijn vrije avonden in elk geval niet voor de lol met een Xanaxje beginnen (tenzij ze op een (vliegend) vliegtuig plaatsvinden )"
"En hoe bevalt de temazepam? Ik heb ook zolpidem maar haal er maar vier uur slaap uit..."
"Een vraag voor de vele benzo-kenners in de topic... Ik kreeg alprazolam voorgeschreven en op mijn vraag of dat niet verslavend is, antwoordde mijn dokter: niet meer dan drie keer per week iets nemen (0,5 of 2 mg, maakt niet uit) en nooit twee dagen na elkaar. Hangt af van welke benzo, neem ik aan. Ik heb het nu vooral over mensen die gewoon elke dag gaan werken en zich zoals de gemiddelde kantoorwerker toch wel een half uur per dag moeten concentreren en misschien ook nog met de auto moeten rijden... Lijkt jullie dat een verstandig advies? (Ik zie hier en daar waarschuwingen die dat tegenspreken, en evenzeer posters die dit soort "veilige" grenzen lijken op te zoeken.)"
"Voor die vliegreis: Xanax. 1 mg een uur van tevoren en nog eens na een uur of vijf. Maar geen retard."
"Tetrazepam wordt hier onderschat! Ik heb eens een doosje van twintig voorgeschreven gekregen; moest er eentje nemen voor het slapengaan en kon er twintig nachten goed van inslapen--en ik ben een levenslange insomniac. Je wordt er zo zalig slap van, maar 't is dan ook een spierontspanner... Toen de voorraad op was deed ik weer geen oog dicht. Zo licht is die benzo trouwens niet. Halveringstijd van ca. 15 uur... Was voor mij beter dan Zolpidem, waar ik na 4 uur altijd weer van wakker wordt (en dan niet meer kan slapen)."