Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverschil generieke benzo's onderling en merk-spul

verschil generieke benzo's onderling en merk-spul

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
i
imaesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een discussie die in andere topics wel voorkomt, maar die ik hier eens op de voorgrond wil brengen...
Ik gebruik al enkele jaren alprazolam (xanax), van verschillende producenten (smb, EG, ratiopharm). Het effect is NIET hetzelfde. B.v. de ratiopharm werkt beduidend langzamer. Zie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12860486. Merk op dat diazepam wordt genoemd (omdat op dit forum wel vaker wordt gezegd dat de Roche-valium "beter" is).
De hoeveelheid werkzame stof is wel hetzelfde (wordt gecontroleerd), maar de "verpakking" (lactose, enz.) verschilt vaak wel. Een vriend van mij heeft zo'n ding gekocht waarin je kruiden fijnstampt; daarin verpulvert hij zijn generieke pil, doet er een beetje water bij en drinkt het dan uit. Nuttige tip,misschien... Heb het zelf nog niet geprobeerd.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voila, oom klaas, dat zeg ik :)
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mmm dat ze minder goed zouden werken of langzamer, is een moeilijke discussie. Want grote merken als Roche en Pfizer willen natuurlijk dat je hun producten koopt en geen generische, de marketing truuk zit hem erin zoveel mogelijk valse of slechte informatie te geven over generische middelen. Medicatie kan alleen maar generisch op de markt komen als bv Roche en Pfizer etc. hun patent vervalt, ondertussen is er wel vooraf door hun heel veel research en geld in gestoken, dus eigelijk wel een beetje begrijpelijk van al die verschillende en soms valse info.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
't Werkt gewoon allemaal hetzelfde.

Oxazepam is oxazepam, dat het bindmiddel verschilt en daardoor langzamer verteerd ofzo zou nog kunnen maar de kwaliteit is gewoon het zelfde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."