#1
Een discussie die in andere topics wel voorkomt, maar die ik hier eens op de voorgrond wil brengen...
Ik gebruik al enkele jaren alprazolam (xanax), van verschillende producenten (smb, EG, ratiopharm). Het effect is NIET hetzelfde. B.v. de ratiopharm werkt beduidend langzamer. Zie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12860486. Merk op dat diazepam wordt genoemd (omdat op dit forum wel vaker wordt gezegd dat de Roche-valium "beter" is).
De hoeveelheid werkzame stof is wel hetzelfde (wordt gecontroleerd), maar de "verpakking" (lactose, enz.) verschilt vaak wel. Een vriend van mij heeft zo'n ding gekocht waarin je kruiden fijnstampt; daarin verpulvert hij zijn generieke pil, doet er een beetje water bij en drinkt het dan uit. Nuttige tip,misschien... Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik gebruik al enkele jaren alprazolam (xanax), van verschillende producenten (smb, EG, ratiopharm). Het effect is NIET hetzelfde. B.v. de ratiopharm werkt beduidend langzamer. Zie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12860486. Merk op dat diazepam wordt genoemd (omdat op dit forum wel vaker wordt gezegd dat de Roche-valium "beter" is).
De hoeveelheid werkzame stof is wel hetzelfde (wordt gecontroleerd), maar de "verpakking" (lactose, enz.) verschilt vaak wel. Een vriend van mij heeft zo'n ding gekocht waarin je kruiden fijnstampt; daarin verpulvert hij zijn generieke pil, doet er een beetje water bij en drinkt het dan uit. Nuttige tip,misschien... Heb het zelf nog niet geprobeerd.