Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoe gaat het nu? Ik ben ook gestopt sinds maandag. De drang kan ik wel hebben alleen slapen is wat moeilijk, savonds naar bed gaan vooral bedoel ik dan. De eerste avond heb ik wat biertje gedronken zodat ik goed sliep. gister nuchter gaan slaapen ging eigenlijk ook goed. Wordt je ook wat vaker wakker snachts? Het enige wat ik merk is dat ik frisser wakker wordt ook al slaap ik minder. Verder zweet ik wel redelijk wat"
"Ik weet niet hoe juridisch zit, maar zei MOET stoppen met blowen. Volgens mij is het erg schadelijk voor een kind als de ouder rookt, laat staan blowt. Helaas kan ik je niet meer informatie geven, ik raad je aan contact op te nemen met haar huisarts en jeugdzorg. http://www.bureaujeugdzorg.info/"
"Hey, Ik begrijp niet helemaal wat je zoekt. Zelf vind ik wiet en hasj erg prettig als natuurlijk middel om te relaxen. Wiet maakt mij vaak wat rustiger en dan kan ik wat beter relaxen of de alledaagse zorgen vergeten. Dat zou je kunnen proberen als je dat nog niet gedaan hebt. Je hebt inderdaad allerlei andere kruiden en thee soorten maar daar weet ik eerlijk gezegd niet zo veel van. Gelukkig zijn hier andere mensen actief die dat wel weten."
"Ik ben ooit met 3 chicks opstap geweest als waker. Die hadden het in gedestilleerd water gedaan, 1tje heeft lopen kotsen, 3x en was flauwgevallen. de andere 2 hadden niets en hadden het prima naar hun zin!"
"Chille muziek! Het eerste nummer herkende ik gelijk dat is een cover van portishead. Dat kan ik iedereen aanraden! http://www.youtube.com/watch?v=xrATiYOA7aY"
"Goed bezig man, vol houden!"
"risperidon, is dat niet voor schizofrenie? Ik weet niet waar je last van hebt maar dat lijkt me in dat geval in ieder geval geen goed idee."
"jackherrer heerlijk"
"yo, ik ben een fan van shotjes maar hoe stoned wordt je er nou van? want het kan ook gewoon komen door een harde nicotine shot of zo... bij shop joints zit bijna niets achterin heb ik wel eens gehoord, hebben shotjes dan ook geen zin? want ooit gehoord dat de thc ook aan de shag gaat hechten als je het rookt of zo. tnx"
"Dit topic maar eens bumpen na 3 jaar. In die 3 jaar is het niet erg goed met mij gegaan (qua blowen dan), ongeveer een maand of 3 geleden besefte ik me dat het niet langer zo door kan gaan. Mijn sociale leven was minder en ik sprak alleen nog maar met stoners af. Sinds dien ben ik minder gaan blowen en meer met mensen gaan afspreken, het minder blowen voelde niet als een verplichting maar ik wilde gewoon wat meer in mijn leven dan stoned op de bank zitten(met of zonder vrienden). Het minder blowen ging met tegenslagen maar ik had ook dagen dat ik laat op de avonds dacht, 'hey ik heb nog helemaal niet geblowd vandaag' om vervolgens de enige joint van die dag te roken maar dit vond ik ook niet erg dan. Maar het moest beter, ik wilde helemaal stoppen, ik besefte me dat ik de afgelopen 3 jaar meer verslaafd ben geweest dan ik dacht en met name in 2013 heel erg. Hiermee doel ik op de gevolgen van blowen in mijn leven, sociaal, school, fincancieel etc. Nu gaat het een stuk beter, woensdag ben ik precies een 4 weken gestopt en ik blijf zo door gaan tot op zijn minst 2 december. De eerste dag was erg lastig en de eerste dag was ook een paar keer gefaald. Nu voel ik mij energieker, socialer en meer mijzelf. Hoewel dit allemaal positieve dingen zijn heb ik niet echt het gevoel dat heel mijn leven is veranderd ofzo. Ik denk dat dit ook komt doordat ik eerst geleidelijk ben gaan afbouwen, vandaag en vandaag en jaar geleden is wel een wereld van verschil. Ik wil stoppen tot minimaal 2 december omdat ik uit verschillende bronnen heb vernomen dat je na 2 maanden niet meer verslaafd bent. Dit neem ik met een korrel zout omdat het volgens mij per persoon verschilt. na 2 a 3 dagen viel mij het stoppen erg mee, ik sliep slecht, droomde raar en had de andere bekende afkick verschijnselen maar de drang om te blowen kon en kan ik nog steeds erg makkelijk weg drukken. Het onderhandelen in je hoofd "ja maar nu is het 2 weken dan mag ik best 1 joint en dan weer 2 weken niet" bandwoord ik met "NEE" en ik ga verder met mijn dag zonder er weer aan te denken. Nu is mijn verwachting dat ik dit na 2 december wel ga krijgen en ik vraag mij af hoe ik hier het beste mee om kan gaan.Het wil niet zeggen dat ik op 2 december volle gas ga blowen maar ik wil dan gaan proberen om een manier te vinden om normaal met wiet om te gaan. De beste oplossing is permanent stoppen maar dit gaat me denk ik niet lukken en dit wil ik eigenlijk ook niet. Dat het stoppen nu zo goed gaat is juist omdat ik weet dat ik werk naar een manier waarop ik wel af en toe kan blowen. Wat ik aan jullie wil vragen zijn eigenlijk tips hoe je een terugval naar dagelijks blowen kan voorkomen en hoe je dit aan moet pakken. Ik ben bang dat het gaat gebeuren, dat ik na een week denk "fuck man ik heb elke dag geblowd" en dit wil ik voorkomen. Daarom wil ik duidelijke afspraken met mijzelf maken, waar ik graag jullie kritiek op wil. - max 1x per week één voorgedraaide joint halen ( of kan ik beter beginnen met 1x per 2 weken?) of - max 1x per week mee blowen met vrienden/collegas (in tegenstelling wat ik hier veel lees ga ik nog steeds veel om met blowers en heb ik al meerdere joints afgewezen) . - Wanneer ik deze regels overtreed stop ik direct 2 weken met blowen. (of langer?) Ik heb veel topics hiervoor gelezen vandaag en eigenlijk moet ik gewoon permanent stopppen, echter heb ik hier simpelweg de wilskracht niet voor en vind ik af en toe blowen eigenlijk veel te fijn. Ik las ergens de terecht opmerking "eigenlijk wil elke verslaafde gecontroleerd worden in zijn gebruik" dit is natuurlijk helemaal waar maar ik wil die controle zelf gaan doen, daarom wil ik duidelijke regels opstellen. TLDR: bijna 4 weken gestopt ik ga voor 8, na 8 weken (indien zonder terugval) wil ik af en toe blowen, welke regels kan ik het beste hanteren om een terugval te voorkomen. Alvast bedankt!"