Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRisperdal en amfetamine gebruik

Risperdal en amfetamine gebruik

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hardheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben sinds gister gestopt met het snuiven van amfetamine. Ik had een heel verhaal gepost in de verslaving sectie. Maar zie die nu niet gepost zijn? Weird.....

Gister mijn laatste lijn gehad. En nu afkicken. Heb volgende week een afpraak bij tactus met deskundigen. :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom!

Zoals Fool al aangeeft is het niet slim of goed dit samen te combineren.

Heb even de Trimbos interactie tabel geraadpleegd. Dit is er over bekent:

Speed & Antipsychotica

De combinatie antipsychotica en speed wordt afgeraden. Hoge doseringen speed kunnen namelijk een psychose of psychotische verschijnselen uitlokken. Ook zorgt speed ervoor dat de antipsychotica minder goed werkt.

Verder kan het geneesmiddel haloperidol (Haldol®) in combinatie met speed leiden tot ernstige dystonie, dit is een zeldzame aandoening aan de hersenen die zich kenmerkt door bewegingsstoornissen en samentrekkingen van spieren.
Klik om te vergroten...
Bron: Trimbos

Verstandig is het niet, als je kan minderen of stoppen met speed zou ik dat zeker doen.
Het gaat (deels) de werking van risperdal tegen wanneer je speed neemt.

Vraag me hierbij ook af of de Risperdal 'goed' werkt nu? (Minder last van psychoses?)

In zekere zin dweil je nu met de kranen open namelijk.
h
hardheadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb vorig jaar in een psychose rond gelopen. De symptomen had ik al jaren en werden door mij ontkent. Door de psychiater is mij Risperdal voor geschreven. Ik krijg dit sinds een jaar, iedere 2 weken enkele injecties. Gedurende afgelopen jaar ben ik amfetamine blijven gebruiken.

Ik gebruikte zoveel amfetamine dat ik totaal strak stond. Dit gedurende de hele week. Na gebruik van het medicijn is de uitwerking van de amfetamine iets afgenomen. Je wordt als het ware een beetje geremd. En gaat minder lekker dan voorheen.

Mijn vraag. Is er iets bekend over gecombineerd gebruik van beide stoffen? En hebben ze een wisselwerking? OF is de combi schadelijk of zelfs dodelijk?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Risperidal gaat psychotische kenmerken tegen door (o.a.) je dopamine niveau te verlagen, dit wordt omhoog gegooid door de amfetamine en daardoor zal zowel je risperidal als je amfetamine niet werken zoals het hoort. Of het schadelijker is dan gewoon gebruik durf ik niet te zeggen, het zal in ieder geval wél je behandeling in de weg staan!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
hardhead zei:
Ik ben sinds gister gestopt met het snuiven van amfetamine. Ik had een heel verhaal gepost in de verslaving sectie. Maar zie die nu niet gepost zijn? Weird.....
Klik om te vergroten...

Nieuwe gebruikers kunnen niet direct openbaar posten, de eerste drie berichten moeten worden goedgekeurd. Daarom was je post nog niet zichtbaar. Ik heb hem zojuist goedgekeurd.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#6
In het geval van Zyprexa (Olanzapine) weet ik dat het de effecten van amfetamine grotendeels onderdrukt. Dit weet ik uit ervaring.

Ik gebruikte lang Zyprexa om verscheidene redenen en had hier nog een hele voorraad van liggen een jaartje of 2 later. En als ik dan amfetaminepsychoseachtig begon te worden slikte ik zyprexa en nam ik toch ook mijn pep om naar school te kunnen gaan.
En merkte heel erg fel dat mijn amfetamine niet werkte ondanks dat ik best wel heel hoge doseringen nam.

Risperdal (Risperdone) is familie van Zyprexa (Olanzapine), de werking lijkt heel fel op elkaar.
Dus het lijkt mij ook dat dit middel de effecten van de amfetamine zullen tegenwerken.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar hoe kom je aan die psychose hardhead? Ben je schizofreen of is deze drugsgebaseerd? Want als die drugsgerelateerd is werkt het nemen van amfetamine natuurlijk contra-productief dan...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
leipebaviaan zei:
Maar hoe kom je aan die psychose hardhead? Ben je schizofreen of is deze drugsgebaseerd? Want als die drugsgerelateerd is werkt het nemen van amfetamine natuurlijk contra-productief dan...
Klik om te vergroten...

In alle situaties stimuleert amfetaminegebruik de psychose. Maakt niet uit wat de reden was dat je in een psychose komt, amfetamine staat er om bekend psychoses te triggeren/verergeren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."