#1
Dat is zeker waar, maar ik bedoel meer dat je misschien niet op losse symptomen moet richten maar de oorzaak moet aanpakken. Ik denk als je wat rust neemt met alle middelen, het een stuk beter zal gaan...

leipebaviaan zei:Alcohol en speed is echt een vreselijke kater inderdaad. Ik voel me misselijk van de alcohol, er tegen eten werkt niet omdat mijn hongergevoel zwaar onderdrukt is. Hierdoor breekt je lichaam minder snel die gifstoffen af. Ik kan na gebruik ook nooit slapen, wat de kater nog intensiever maakt. De tips van dubbel0seven zijn niet verkeerd, maar in de praktijk heb ik er niets aan. Ik gebruik voornamelijk met uitgaan en festivals, dan bestel je niet snel even een broodje met soep.
Speed en alcohol werken beide waterafstotend in het lichaam. Gecombineerd gebruik resulteert in een ernstige zware kater. Zowel geestelijk en lichamelijk.
Om gifstoffen af te breken heb je een hoge mate antioxidanten nodig. Zit in veel fruit, groenten en verschillende noten. Ook vitamine C en E werken als antioxidant. Je kunt toch rustig s'middags/s'avonds voordat je vertrekt extra vitaminen slikken. Die blijven vrij lang aanwezig in je lichaam. En s'morgens na het thuiskomen nog eens een dosis. Die pillen zijn dan wel lastig weg te krijgen. Maar het werkt echt tegen een kater en radicalen/gifstoffen.
Wanneer je niet kunt slapen heb je gewoon teveel speed gehad of te laat bijgepakt. Speed werkt erg lang door. Hoe lang ligt aan veel factoren en verschilt ook per persoon.
Krijg je ook geen pizza punt weg op een festival? Ik heb op Ground Zero heerlijk pizza gegeten. Moest wel bij iedere hap een klein slokje water nemen. Anders is het al snel te droog.
De allereerste vraag die je moet stellen is, hoe vaak gebruik je? Elke week? In dat geval zit daar natuurlijk de oorzaak. Je lichaam kan best af en toe eens een nachtje zonder slaap, maar 6 nachten per week is te kort als dit elke week gebeurt.
Sowieso met deze klachten is het misschien verstandig om even een maandje helemaal niets te gebruiken.
Verder zorgt niet eten er ook absoluut voor dat je kater erger wordt. Natuurlijk is eten niet fijn, maar het kost je misschien een kwartiertje per maaltijd (oké laten we negatief blijven, een half uur) en daarna voel je je wel beter. Je moet het leren, zo lang je niet eet tijdens gebruik zul je je altijd slechter voelen.
leipebaviaan zei:Ik ga het eens proberen om een banaan ofzo te eten, hopelijk lukt dat. Maar vaak word ik alleen al misselijk door er aan te denken.
leipebaviaan zei:Zou heel goed wel eens kunnen. De laatste maanden is het gebruik van pep redelijk geïntensiveerd. Ik had mezelf voorgenomen om eigenlijk alleen nog op festivals te gebruiken, maar afgelopen zaterdag was het helaas weer raak. Nachtje overslaan is eigenlijk de afgelopen maanden ''normaler'' geworden. Niet dat het de norm is geworden, maar valt me wel op dat ik redelijk vaak van zaterdag ochtend tot zondag nacht wakker ben.
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat er naar mijn inzicht een link lijkt te liggen tussen al jouw actieve topics momenteel. Alles hangt aan elkaar. Het klinkt vrij herkenbaar, ik heb ook periodes dat ik elk weekend een nacht (en soms zelfs twee) mis en uiteindelijk krijg je allerlei klachten zoals slapeloosheid en onrust/concentratieproblemen overdag. Probeer al je klachten als geheel te bekijken en niet als losstaande problemen, er zou wel eens meer verbinding tussen kunnen liggen dan je denkt!

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."