Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"het viel mij niet tegen, maar ik denk niet dat dit iets is voor de gemiddelde xtc-gebruiker die daar tevreden mee is. Je moet toch wel wat ervaring hebben of experimenteel zijn ingesteld imo. Daarbij qua doseringen was bij mij zo dat het niet begrijpen en vaagheid eerder bij de wat lagere doseringen kwam, ga je dan nog verder kom je in de K-hole. Ik vermoed dat je ook nog daar wel wat gradaties in hebt, zo van er net in, heel even erin, of diep erin en vrij lang. Ik ben wat dat betreft gelijk voortvarend begonnen"
"Ten eerste concludeer ik dat de TS een prima spelling en zinsbouw hanteert, je ziet dat wel eens anders. Ik heb het idee dat met xtc-gebruik dit op korte termijn wel degelijk wordt beinvloed. Maar de zware hersenschade zoals het vroeger of voorheen werd gesteld in allerlei onderzoek, blijkt toch niet op te treden. Onlangs is men zelfs tot de conclusie gekomen dat die onderzoeken onjuist bleken te zijn uitgevoerd en dat er een kleine hersenbeschadiging/ verandering optreedt, iets van 3 tot 5 % meen ik me te herinneren. Ik denk dat dit vrij lastig is om te bewijzen; persoonlijk geloof ik dat xtc gebruik wel degelijk effecten heeft op de hersenen, ook op de langere termijn (alleen al het feit dat de eerste paar keren magical zijn en later niet duidt al op een 'brain-change'). Maar bij verstandig gebruik, een keer of 4-6 per jaar en niet vaker zou er niet veel aan de hand zijn en kan men nog steeds een carriere opbouwen, gelukkig zijn etc. Maar ik zie wel dat er ook tegenwoordig door vrij jonge mensen (tieners) wel veel onverantwoord wordt gebruikt. Dit misbruik is dus van alle tijden. Mijn stelling is trouwens dat xtc wel degelijk uitnodigt tot misbruik, de meeste mensen die het voor het eerst nemen vinden het zo geweldig dat er een periode van frequent gebruik ontstaat. Bijna iedereen die ik ken die xtc heeft gebruikt heeft zo'n 'xtc-periode' gehad van een jaar of soms langer. Daarna lijkt het gebruik bij veel mensen te stabiliseren of zelfs te stoppen (loss of magic, niet spannend meer , etc.)."
"Tufnut zei: Ik kan me aardig vinden in je verhaal, maar dit stukje is wel onzin: geemiesch-goedje zei: Ten eerste concludeer ik dat de TS een prima spelling en zinsbouw hanteert, je ziet dat wel eens anders. Ik heb het idee dat met xtc-gebruik dit op korte termijn wel degelijk wordt beinvloed. Klik om te vergroten... Mensen die taalfouten maken zijn simpelweg daar niet zo goed in of vinden het niet zo belangrijk en zijn daarom niet zo zorgvuldig. Dat ligt echt niet aan de XTC. Klik om te vergroten... heheh, bedankt dat je me wijst op mijn te-kort-door-de-bocht conclusie."
"http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc ... brein.html"
"Tufnut zei: Ik hoop dat je weet dat er bij dat onderzoek nogal wat nuances te maken zijn?! Klik om te vergroten... zeker, dat klopt. Ik zie het dan ook meer als een nuance op eerdere amerikaanse onderzoeken die behoorlijk ongenuanceerd waren (gaten in de hersens , dat soort onderzoekjes die naderhand verkeerd bleken te zijn uitgevoerd/geïnterpreteerd)."
"Losse prijs sterke pil 175 mg (confirmed ) rond de 4,5-5 euro per stuk. Bij 100 gaat diezelfde sterke pil (blauw boompjes) al naar 2,75 p/s En lichtere pillen zoals rode dollars (110-120 mg) zit op 3 p/s en 2 per 100 st. Dat zie ik hier in mijn regio in elk geval."
"Re: [XTC] Kunnen mensen/politie zien dat ik onder invloed be dr0gz zei: Kunnen mensen zien dat ik onder invloed ben van XTC? Maar ik had zaterdag dus 3 a 4 pilletjes op en een leuke chick gescoort, uren mee gepraat... alleen toen ging opeens een vriend van haar met mij praten, en toen heb ik opeens niks meer van haar gehoort... :P Gr Klik om te vergroten... Das een typisch gevalletje van Balen....en wellicht overbeschermende vrienden."
"Een gram mdma van goede kwaliteit mag je max ts de 30 en 40 euro kosten... Klik om te vergroten... Ja en dat vind ik dan nog idd duur Hiero gram M kristal boven de 80% zit op zo'n 20 a 25 euro de gram. 10 gram al gezien voor 140 euro min. tot meestal 200 euri."
"Tja dit hangt heel erg van je eigen houding af. Ik kan wel zeggen vergeleken met blowen dat je met xtc meer controle houdt maar het is wel belangrijk dat je het over je heen kan laten komen. Ik ken iemand die het net zoals jij had, ook paniekaanvallen met blowen gehad. Die ging toen eens een pilletje nemen, was dus voor die persoon een heel spannend iets. Na het innemen kreeg die persoon het ineens spaans benauwd, stel dat het weer zo zou worden als met het blowen! Dit was echter alleen ingebeeld. In elk geval viel het die persoon wel heel erg mee, ze vond het lekker die warmte door het lichaam. Maar uiteindelijk was ze blij toen het over was en durfde ze niet meer dan een halfje te nemen (dit was de helft van 110mg dus 55 mg). Als je dus echt paniekaanvallen hebt gehad met drugs of moeite hebt om de controle te verliezen dan raad ik je aan om de eerste keer een hele lage dosis te nemen, rond de 50 mg. Dan ga je kijken of het bevalt en vind je het eerst wel genoeg laat je het zo. Is het te gek kan je het 2e halfje ook nemen. Zo niet zou ik het een andere keer weer proberen, eerst een halfje en daarna wellicht die andere helft. Ik zou echt niet te snel willen als ik jou was."
"Ik hou niet zo erg van snuiven, kan toch ook wel in een bommetje of niet?"