Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"BoNG zei: Ik vind persoonlijk niet dat speed (amfetamine) een verslavend middel is.[ ... ] Voor de jongeren hier : Ik vind speed eerder gewennig zoals heel de dag gamen en niet buitenkomen. Maar als je even doorbijt, geraak je er vanzelf van af. Klik om te vergroten... Vrijheid van meningsuiting is een mooi goed maar hier hebben jongeren echt niets aan imho. Het zal vast goed bedoeld zijn maar laten we het met serieuze zaken als speedverslaving gewoon bij juiste informatie en feiten houden."
"074peptrip zei: gelukkig had ik nog 20mg valium, en een temazepam kunnen regelen. die heb ik in genomen maar ik voel me nog zeer vreemd Klik om te vergroten... Schrok al maar je weet precies wat goed voor je is als je de grip op de realiteit verliest en trillende beelden ziet blijkbaar dus not to worry. Sorry beetje cynisch maar snap 'm ff niet dat je nog benzo's erbij neemt maar heb zelf ook geen ervaring met zulk spul eerlijk gezegd dus... Anyhow zal ook wat inhoudelijks melden dan, weet niet hoe puur jouw pep is dus hoeveelheid zegt ook niet per se alles. Heb je regelmatig en voldoende gedronken? Andere drugs als GHB erbij gebruikt eventueel? Vage mindfucking en out of control xp als deze lijkt in ieder geval op een behoorlijke OD. Goede pep kan erg verradelijk zijn als je het met de sneeuwschuiver naar binnen schuift zeg maar, je gaat gelukkig normaal gesproken niet de pijp uit als je OD'd met speed/amfetamine maar je voelt je gewoon retevaag, blurry en misschien para maar dat is erg persoonlijk hoe para iemand kan worden. Heb ook verhalen gelezen, niet hier maar geloof ergens hiero als ik me niet vergis, http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/amphetamines.shtml (interessante site by the way) van personen die na 2 of 3 dagen compleet psychotische zijn geworden, in onderbroek 's nachts door buurt sjouwen, camera's in de stopcontacten zien etc. zulk soort waanzin. Ligt er maar net aan hoeveel erfelijke aanleg iemand heeft om psychotisch te worden. Jouw verhaal klinkt toch wel als een teken dat je voorzichtig aan en niet te gek moet doen met speed, beetje para is iedereen wel 's maar een psychose wil je echt niet mate. bendb4ubreakk zei: Voor wat het nog waard is kan ik je zeggen dat de gemiddelde mens maximum 3 dagen zonder slaap kan, hierna stort hij in Klik om te vergroten... Heb je er verdere info over, bijvoorbeeld als het gebaseerd is op een onderzoek of iets dergelijks? Gaat me niet om betweterige bedoelingen maar meer interesse."
"Je zou je neus inderdaad kunnen spoelen en schoonmaken met een fysiologische zoutoplossing. Apothekers en drogisten verkopen het ook maar je kunt het vrijwel gratis makkelijk zelf maken. De verhouding is 9 gram keukenzout zonder jodium per 1 liter water wat bij voorkeur eerst gekookt is. Er zijn webwinkels die lege navulbare neusspray flesjes verkopen, dat is wel erg handig. (oh zie net dat de berichten al heel wat maanden oud zijn)"
"Je bent verslaafd als je niet of moeilijk zonder kunt lijkt me. Maar dan heb je ook nog zoiets als het goed kunnen blijven functioneren of 'gecontroleerd' gebruiken. Ik denk dat de grote valkuil is als je doordeweeks ook 's gaat gebruiken, "ff een klein nifje kan toch geen kwaad?" Ja dat kan zeker wel kwaad want een klein nifje word een groot nifje enz. enz. dan ben je fout bezig denk ik."
"Het stimulerende effect komt overeen met speed maar daarnaast hebben gebruikers veel meer last van paranoia en halicunaties. En daar in zit ook een extra gevaar t.o.v. speed want door paranoia en halicunatie kunnen mensen wel 's gekke en gevaarlijke dingen gaan doen. Meth is vooral populair in Amerika en Thailand en in Nederland gelukkig niet echt. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar persoonlijk zou ik zeggen, niet aan beginnen. Je moet drugs in het algemeen en methamfetamine in het bijzonder zeker niet gaan bagatelliseren want dan snap je de potentiële (neven)effecten duidelijk niet."
"Popper zei: Toch snap ik niet dat mensen het proberen. Klik om te vergroten... Tja, door de gedachte 'één keer kan toch geen kwaad?' zijn al heel wat mensen kapot gegaan, en dat bevestigd des te meer hoe verslavend sommige drugs zijn."
"Ik ben het met je eens dat er wel een soort van grens ligt bij spuiten. Ik ben niet vies van een lijntje, basen of een blowtje maar een spuit in m'n arm zetten gaat mij (en velen) toch echt te ver."
"leipebaviaan zei: Die gedachten over zelfmoord waren alleen heel sterk toen ik zo keihard tripte. Ik heb er in het dagelijkse leven niet zoveel last van, afgezien van het feit dat ik me soms slecht voel en dan wel eens denk: als het allemaal zo moet kan ik er net zo goed een einde aan maken. Maar gelukkig realiseer ik me daarna altijd wat ik allemaal nog heb dus dat is nooit een uitweg. Klik om te vergroten... Bedoelde ook niet zozeer dat je echt suïcidaal bent (geweest) maar agreed snap je reactie daarop. Bij een standaard consult word ca. 10 minuten ingepland as you know right, bij mijn huisarts in ieder geval en als je een lang consult wilt 20 minuten geloof ik. Maar in ieder geval, mijn eigen ervaring is dat hij/zij veels te weinig tijd en expertise heeft om zelf iets te doen met drugsgebruik of verslaving en iemand daarom eigenlijk standaard gewoon word doorverwezen. Met drugsgerelateerde en psychische issues, is het meestal basically een snelle analyse en doorverwijzen die handel want de volgende patient staat te wachten. Vandaar dat ik dat ff zo benadrukte. leipebaviaan zei: Met blowen inmiddels al drie maanden gestopt na twee jaar hardcore gebruik, ben wel klaar met dat goedje. Doe jij nog wel eens jointje dude, of niet? Klik om te vergroten... Nope, ik ben overgevoelig of intollerant geworden voor THC. Was in eerste instantie ongeveer een half jaar echt compleet gestopt. Daarna wilde ik bij een filmpie of zoiets wel 's af en toe blowen of een paar hijsen nemen maar ik kreeg na 2-3 trekken van een jointje met zeg maar 3 euro wiet erin een extreem sterke onprettige roes/effect, eerste 10-15 minuten stevig hartbonken. Een rotgevoel maar verder niet specifiek last gehad van hallucinaties of mind fucking dingen e.d. In die periode veel informatie op internet gelezen en je kan schijnbaar intollerant worden voor stoffen die je daarvoor jarenlang gebruikt hebt met een hele hoge tollerantiegrens. Op zich wel weird maar goed, daarom blow ik dus al jarenlang niet meer, ook geen klein hijsie."
"leipebaviaan zei: Huh? Heb je het nou over de dokter? Dat stadium ben ik reeds gepasseerd. Ik snap je antwoordt niet echt... Klik om te vergroten... Mijn opmerking was inderdaad in het geval jij of een ander persoon naar een huisarts zou gaan met een dergelijk verhaal en dat sluit weer aan bij het gedeelte dat een psychiater zulke diagnoses normaal gesproken vaststelt. Maar goed in jouw geval is een angststoornis misschien ook wel een rode draad qua datgene je hebt ervaren. Persoonlijk kan en ga ik er verder niet teveel over speculeren omdat ik simpelweg daar niet deskundig genoeg voor ben en dat sowieso ook lastig is om via een forum te beoordelen. leipebaviaan zei: Ben nu al drie maanden ''clean'' maar elke nacht zitten mijn dromen nog vol met geweld waarin de één na de ander wordt afgemaakt. Ik ben zelf ook echt al tientallen keren helemaal in elkaar gebeukt of neergestoken, erg vaag allemaal. Ik heb zelfs deze dromen na een avond zuipen, wat volgens mij echt ongewoon is. Herken jij hier wat in? Klik om te vergroten... Dromen niet bewust meemaken of onthouden tijdens stevig (dagelijks) cannabis gebruik is een bekend verhaal. Na het stoppen intensiveren de dromen wel vaker en je onthoudt ze weer beter, dat gold absoluut ook voor mij en sommige andere mensen uit mijn blowkring weet ik nog. Heb zelf niet specifiek geweldadige dromen gehad en kan weinig zeggen over jouw dromen maar (eventuele) bepaalde medicatie daar ook dacht ik ook wel behoorlijk invloed op hebben."
"@snelgemsurfd, weet je ook wat ongeveer gemiddeld de zuiverheid van je pep is?"