Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben sinds enkele jaren ook voornamelijk op vaporizen overgestapt. enkel met vrienden zal ik een joint roken (zij vinden vapen niets en het mist een stuk van het sociale aspect). Zelf ben ik echt meer fan van het effect van vapen.... Ja, er is echt een groot verschil in effect: als je vaped weet je wat high zijn is. Het komt wat overeen met spacecake (helder, energiek) maar natuurlijk beter te doseren dan bij spacecake. Ik heb zelf 10 jaar geleden de Volcano Digit gekocht! Dat ding is een tank! Duitse degelijkheid, super eenvoudig in gebruik en kwaliteit. De Digit is niet meer te koop maar de "Classic" wel voor iets boven de 300 euro. Klinkt als heel duur maar het is de investering dubbel en dwars waard: Veel gezonder, echt high, veel minder wiet nodig, geen geur overlast, geen tabaksverslaving.... Ik kan nog wel even door gaan met punten benoemen.... Ik ben nu op zoek naar een goede draagbare vaporizer. Had er vroeger een van Arizer maar die werkt niet meer. Dus alle tips zijn welkom. Ik overweeg deze: Healthy Rips FURY EDGE SE - Portable Vaporizer ✅FURY EDGE SE offers clouds of dense vapor of excellent quality and a range of improvements, including a 40% stronger battery, vibration notifications, and a special module allowing convenient use of additional accessories. 💨 take advantage of the VapeFully vaporizer shop offer 💨 vapefully.com"
"Hallo, Ik lees op internet dat decarboxyleren (wiet gedurende 30-45 minuten op bakpapier in de oven op 105-150 graden) een belangrijke stap is om het te verwerken in eetbare producten. Nu is de volgende stap minder overeenstemmend op internet: Moet je het dan nog eens apart tot wietboter verwerken of kan je het gewoon als gedecarboxyleerde wiet in een recept verwerken (lees: gewoon door het beslag mengen, over je eten strooien, in warme chocomelk gooien?) Ik wil natuurlijk dat ik effect heb Roken wil ik echt mee stoppen en dit leek me een van de makkelijkste manieren om het in voedsel te verwerken..... tenzij die wietboterstap roet in het eten gooit Mocht die tweede stap toch nodig zijn? Kan een slowcooker ook een manier zijn om de boter te maken? zoja enige suggesties hoe? Merci!"
"Misschien een rare vraag maar kan ik de twee combineren? Boter in oven op 110 graden (boter kookt pas vanaf 160 graden) wachten tot het helemaal gesmolten is en dan de wiet er in doen en dit 45 minuten in de oven laten staan?"
"Kan dit ook in de oven of met theezakje bv: Je kan je weed ook in een panty doen en dat in je water/boter doen."
"Ik vond dit ergens op internet… Ik ga deze manier toch eens proberen. Ik vraag me wel af waarom je niet direct de cannabis in de boter kan toevoegen in plaats van het eerst op 107 graden in de oven te zetten Als je het daarna toch op dezelfde temperatuur met de boter in de oven gaat plaatsen voor vier uur: How to Make Cannabis Butter in the Oven – Lauren Gaw laurengaw.com"
"Hier heb ik toch twee vraagjes bij: "Bij het oplossen van je gemalen cannabis in boter/olie, houd je een lage temperatuur aan (ergens tussen de 160-200°C). Gebruik een thermometer om de temperatuur te meten." Dit komt niet overeen met de uitleg in de link die ik hierboven had gepost. Daar spreken ze over 225 F = 107 C. Daarnaast kookt boter vanaf 160C en ik heb nog nergens gelezen dat je moet werken met kokende boter bij het maken van wietboter. Natuurlijk snap ik daarnaast dat de juiste temperatuur belangrijk is..... maar als je wietboter maakt au bain marie kan je de temperatuur toch nog minder exact regelen dan in en oven en ik lees zat recepten die wietboter via de au bain marie methode gebruiken. Ik ben natuurlijk een betje in de war/nieuwsgierig naar hoe ik het beste werk met een oven. Mijn plan was als volgt: - 250 gram roomboter in en ovenschaal in een voorverwarmde oven met een temperatuur tussen de 105 graden en 120 graden. - Na 30 minuten (als de boter volledig vloeibaar is) verkuimelde cannabis er bij doen. - Om de 30 minuten (weet niet misschien is dit te weinig) de boter doorroeren. - Na 3 uur boter uit de oven halen; - Boter zeven. - Laten afkoelen (mag dit rechtstreeks in de koelkast of beter op kamertemperatuur?) - N enkele uren is de boter bruikbaar voor elk recept."
"Hoi Allemaal, Ik heb 1,5 jaar geleden lsd zegels gekocht. Deze heb ik nog niet allemaal gebruikt. Ik vroeg me af of ze nog werken. Bewaringswijze: - In plastic verpakking - In tuppreware potje - In de koellkast. Zouden deze veel ingeboet hebben qua werking?"
"Hoi, Ik heb er een half jaar geleden nog een halve zegel van genomen en die werkte toch nog heel goed. Ik begrijp inderdaad dat vocht een probleem kan zijn. ze zitten niet luchtdicht verpakt maar wel in een afgesloten doos in een plastic zakje in de groentenbak onder aan de koelkast. Maar ik ga er binnenkort nog eens eentje van proberen. Ik laat wel weten in hoeverre ze nog werkzaam waren."
"Dit topic geeft me hoop https://drugsforum.nl/threads/zijn-mijn-zegels-nog-goed.25271/"
"Ik zou graag hier mijn verhhaal plaatsen over hoe cannabis in de voorbije 10 jaar steeds aanwezig is geweest in mijn leven. Eerst zou ik graag omschrijven hoe de plant gegroeid is in mijn leven. Het begon allemaal onschuldig toen ik zo'n 20 jaar was. Ik weet mijn eerste joint nog heel goed. Ik kan me nog herinneren hoe het voelde. Het gelukzalige zorgeloze gevoel. Gedurende de volgende jaren groeide het gebruik van maandelijks naar wekelijks tot dagelijks gebruik. Tijdens mijn universitaire studies kon ik de disipline opbrengen om mijn gebruik tijdens examenperiodes terug te schroeven. Daardoor heb ik mijn diploma kunnen behalen. Ik begon toen een relatie. Naast het vinden van mijn eerste baan, betekende dit een positieve invloed op mijn verslaving. Het klinkt misschien raar, maar ik ging meer uitkijken naar blowen. Het werd terug iets om echt van te genieten. Toen begon het echter fout te lopen. Mijn vriendenkring begon meer en meer te bestaan uit mensen die ook cannabis gebruikten. Ook moest ik voor mijn partner een groot deel van mijn gebruik verborgen houden. Toen begon de plant in mijn leven te woekeren. Vriendschappen draaiden meer en meer om het gezamelijk gebruiken van cannabis, of het praten over het gebruik, het samen aankopen er van. Toen ik merkte dat ik ook wel in de week kon gebruiken en de volgende dag nog kon werken, verdween die zelfopgelegde regel van niet blowen in de week als sneeuw voor de zon. Mijn job zorgde er ook niet voor dat ik, als tijdens mijn studies, ergens moest naartoe werken. Er was geen extra factor om mijn gebruik terug te dringen. Mijn relatie liep op termijn ook fout. De daarop volgende jaren heb ik mezelf echt niets qua grens meer opgelegd. ik rookte bijna dagelijks. Andere drugs heb ik in de voorbije 10 jaar ook wel sporadisch gebruikt maar nooit meer dan een keer per maand. Nu op mijn 30 lijkt het me wel tijd om het probleem bij de wortel aan te pakken. Kijk ik naar hoe ik cannabis heb ervaren dan is er toch heel veel veranderd tussen die eerste lachbui en vandaag. Aanvankelijk werd ik high en moest ik lachen, voelde een niet werkend korte termijn geheugen als grappig aan en was een boek lezen stoned een reis in mijn fantasy. Gelijdelijk aan is het meer een deken geworden waar alle problemen, uitdagingen, ik daagde me zelf niet meer uit en de uitdagingen van het leven ging ik uit de weg, worden verstopt. Er zijn een aantal aanleidingen die me er toe gebracht hebben om dit neer te schrijven en voor mezelf in te zien dat cannabis voor veel negatieve effecten heeft gezorgd in mijn leven in de voorbije 10 jaar. Ten eerste zie ik in dat het aantal vrienden dat nooit cannabis gebruikt quasi nul is. Als ik nieuwe mensen ontmoet zijn dit meestal ook mensen die blowen. Ten tweede zie ik via sociale media (ik weet ook dat het een wat vertekend beeld geeft) dat ik op veel vlakken bij wijze van spreken 10 jaar achter hobbel. Mensen zijn getrouwd, hebben kinderen een eigen huis, een carriëre. Ten derde is er het feit dat ik over 1 maand met een nieuwe baan begin. Ik voel terug de extra factor om mijn gebruik te verminderen en dus te analyseren. Bij het in kaart brengen merk ik natuurlijk hoe vaak ik gebruik en op welke manier het in mijn leven een rol is gaan spelen. Ten vierde las ik een artikel over hoe cannabis je slaapritme beïnvloed. Ik wist zelf niet dat het je slaappatroon zo wijzigde. Ik heb onlangs 4 dagen niet geblowd en kreeg inderdaad superrealistische dromen. Dat was langs de ene kant wel vreemd maar ook wel leuk. Ik kon echter wel heel moeilijk in slaap geraken. Die 4 dagen stoppen resulteerde daarnaast ook in veel depressieve gedachten: Wat heb ik met mijn leven al gedaan?, waar had ik gestaan had ik niet zo veel geblowd?, hoe kan ik dingen nuchter terug leuk vinden?, gevoelens van eenzaamheid…. Ik schrijf dit alles voornamelijk voor mezelf neer, maar ik hoop dat iemand dit leest en zich in mijn verhaal herkent en me tips kan geven..."