Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Roze Olifant zei: Daarbij ook een best intense existentiĂ«le angst. Klik om te vergroten... hmm ja. Roze Olifant zei: Bijzonder fascinerend hĂš? Die âoh ja!â is erg herkenbaar. Daarbij ook een best intense existentiĂ«le angst. Het is zĂł overweldigend. Ook al was het waarschijnlijk inderdaad âmaarâ de wachtkamer en komt er nog veel meer aan in de toekomst. Pfoeh. Klik om te vergroten... Ja. Ik ga deze keer ook zeker weer op m'n 'gemakkie' eerst weer in de wachtkamer terug op bezoek. Wel een aardig verhaal over mijn laatste 'echte' trip. Was al diverse keren op visite geweest in de wachtkamer die iedere keer weer zo super bijzonder waren en altijd heel positief als ik eenmaal van de overdondering hersteld was haha. De breakthrough die ik daarna heb gehad was van een geheel andere orde. Ik kon me, op m'n rug liggend, in een laatste reflex nog net met m'n armen vastgrijpen aan m'n matras voordat m'n mind uit elkaar gerukt werd en als een glasplaat op een betonplaat uit elkaar spatte. Maar dat mocht uiteraard niet baten. Resistance is futile zullen we maar zeggen. Daar gelanceerd, geheel weg uit m'n lichaam en ego, met nog wel een lijntje ,kwam ik in gesprek met een prachtig wezen van onmetelijke intelligentie. En vol liefde. Ik voerde een gesprek, gedeeltelijk met mezelf, want tegelijk was ik ook 'het' op hetzelfde moment. Hier en daar en overal. De visuele ervaring was hier aan onderhevig ofzo tijdens die trip. Het ging om de communicatie rondom die blokkade van alcohol die mijn geest gedeeltelijk verdoofde. edit: Ik herrinner me nu dat ik in feite in een tweede wachtkamer werd opgevangen, al was ik gedeeltelijk gefuseerd met deze intelligentie die me opving en hielp. Het voelde als een beloning die me in het vooruitzicht werd gesteld met verdere toegang tot de dimensie om doorheen te reizen wanneer ik daar klaar voor was. Ik had die dag gedronken, en alhoewel ik zonder die Dutch courage wellicht niet in dat moment voor nog een extra grote hijs was durven gaan uit de zak, was de boodschap duidelijk. Ik moest daar mee breken. Dat en dat ik hier was om te leren. En met een openstaande invitation onder de arm om terug te keren wanneer ik los was van die verslaving daalde ik weer terug in mijn lichaam. Los van die persoonlijke missie heb ik ondertussen ook wel veel meer ervaring opgedaan met trippen , communicatie, verbinden en ook nog een paar andere losse eindjes kunnen afsluiten in m'n mentale ontwikkeling. En op vele momenten werd ik herrinnerd aan deze uitnodiging, onder andere ook via mijn ketamine experimentjes Wel ook nog een keer een korte proof of concept gedaan met een extractie die ik eerder niet zelf deed. Maar geen echte DMT trips meer sinds die tijd. Anno nu breekt het moment zo ongeveer dus aan, om, met al dit nieuwe, bovenop de heuvel van m'n persoonlijke groei, terug te keren. En mission alcohol en andere bedwelmende middelen accomplished I'm so very excited. En ook ergens scared shitless tegelijk, ja haha. Maar het gevoel dat ik daar zo welkom ben is mijn ankerpunt, samen met dat het bij mij binnen goed is. I have something to show for (edit: en klaar om verder te leren) Roze Olifant zei: Ik heb ongeveer hetzelfde als jij: nu al heel lang niet meer gedaan (wel na die eerste keer nog een tweede ervaring gehad zoân twee jaar later, wederom overweldigend en daarbij had ik dus die oh ja-ervaring), maar mân hoofd begint er nu al een hele tijd weer meer en meer mee bezig te zijn! Klik om te vergroten... Ja mooi is dat. Het is altijd bij me gebleven. Het is er altijd. Dat gevoel heb ik altijd gehouden. Je hebt het altijd geweten in een ander register van je brein waar je hier niet (altijd) bij kunt. Alles gebeurt tegelijkertijd in a way ofzo. Maar nu zit je in dit schouwspel, dit kostuumdrama zullen we maar zeggen, een (ogenschijnlijk) stukje lineair verloop, wat niet wil zeggen dat je er dan los van bent. Dat 'Strangely familiar' gevoel als je er bent geweest. Hoe is dat bij jou geweest sinds die eerste keer? Roze Olifant zei: Ik ben heeeeeel benieuwd naar je ervaring. Laat het ons zeker weten! Klik om te vergroten... Ga ik doen."
"Net als met veel verslavingen is tijd een heel belangrijk of wellicht het belangrijkste sleutelwoord hiervoor. Je beloningssysteem heeft tijd nodig om weer te gaan reageren op andere, natuurlijke stimulansen. Wees geduldig, het wordt beter. Beschouw ook eens het vinden van nieuwe cirkels, nieuwe activititeiten, een nieuwe hobby wellicht. Nieuwe impulsen die niet direct verbonden zijn aan je 'oude' patronen en waar je beloningssysteem nog erg sterk op 'gefixeerd' is, dat zou mijn tip zijn. Succes, je hebt de belangrijkste stap genomen, en het wordt beter over tijd!"
"Paddestoel zei: maar niet bij iedereen gaat dit zo vanzelf of zo snel als ze willen. Klik om te vergroten... In het geval van bijvoorbeeld mijn alcohol verslaving heeft het letterlijk jaren geduurd voordat mijn beloningsysteem weer ging functioneren, met name in combinatie of als reactie op de 'typische' (maar heel veel a-typische- waren ook typisch geworden ) activiteiten waar drank een staple was. Het beloningsysteem is in feite permanent veranderd voor die stof. (Ook een vorm van Neuroplasticiteit nietwaar) Maar het kan wel weer 'opnieuw' leren te belonen gelukkig (Las ergens dat bijvoorbeeld bij een zeer verslavende stof, laten we nicotine eens nemen, de verbindingen in je hersenen na een paar keer al permanent kunnen veranderen, anderen met meer onderlegging kunnen hier vast meer over vertellen). Uiteraard verschilt duur herstel per persoon en afhankelijk soort, duur, severiteit verslaving etc maar dat spreekt voor zich."
"Mooie ervaring @Zeehond en mooi opgeschreven! Lijkt me best pittig en inspannend, zowel qua duur als in ook in sociale setting. Mooi dat er zoveel openheid was. Dat is aanstekelijk. Toch is het ook sociale waar ik dan persoonlijk ook wel een beetje tegen op zou zien. Vind trippen met anderen best een uitdaging in het algemeen. Maar tegelijk als ik dit zo lees kan ik me ook wel weer voorstellen dat de openheid, begeleiding en setting tegelijk ook een veilige omgeving creeren. Het is natuurlijk heel anders dan dat je random met een paar vreemden gaat trippen; het is een meer gecontroleerde setting en leiding waar je je dan ook bij voorbaat al een beetje aan overgeeft kan ik me voorstellen. Anyway, interessant."
"Goede en moedige zelfreflectie en ook herkenbaar. Op het moment dat ik in 1 van mn onzekerheden 'schoot' door een trigger bleek de 'self fulfilling propecy' gedachtengang en bijkomende laag brein vluchtreactie onder invloed van MDMA altijd ontzettend moeilijk te onderdrukken / om te sturen en een ontzettende katalysator. En aangezien ook vrijwel altijd de interactie met anderen betrof (bad vibes, gevoel van kwetsbaarheid, agressie, overbewustzijn van een onzekerheid etc) ging ik meestal dan ook weg van de betreffende locatie. Initieel ging ik het gevecht/struggle nog wel aan maar het was het steeds gewoon niet waard op dat moment. Zeker omdat het zeker niet altijd gebeurde maar wel mn tijd verspilde. Zodra ik weg was van de triggers, was het ook altijd snel weg namelijk. Is dat bij jou ook zo? Tegelijkertijd heeft deze vorm van overgevoeligheid bij gebrek aan een beter woord, in andere settings en in positieve richting ook als tool juist ontzettend geholpen in een bepaalde periode, om een aantal van die onzekerhede te onderzoeken en waar mogelijk soms zelfs te omarmen en nuttig werk te doen. Heb jij daar ook ervaring mee?"
"Just. Wauw. Wat een verslag. Kan het me (bijna) maar in ieder geval door je beschrijving, beter, voorstellen dat het mogelijk moet zijn zo'n goede frequentie om je heen te hebben om LSD te kunnen/durven gebruiken. Mooi hoor."
"Klinkt goed ! Was de combinatie met 6APB, los van de duur, qua effect nog anders dan met MDMA?"
"Nihilist88 zei: Mjua toch wel, MDMA ca 3u na lsd, is echt tijdens de piek, nog meer love love en nog eens love en ben je echt meer tijdje vd wereld, tijdsbesef en het hier zijn geef je tijdelijk uit handen, terwijl je met 6APB gewoon meer lange vrolijke stabiele trip hebt, meer controle gewoon. Het is maar wat je het prettigst vindt. Moet 6apb nog eens met de echte lsd proberen (maar eerst nog eens MDMA met lsd of 1p-lsd), want, lsd is toch wel net wat krachtiger en intenser dan 1p-lsd. Kies je voor een intense, mr kortere piek met MDMA of heb je het liever minder 'out of this world', stabiel en lang met 6APB? Klik om te vergroten... Verwacht dat de dosering van 6APB ook een grote rol speelt, aangezien de space en erbij zijn lineair toeneemt dan wel afneemt, 150 mg was kennelijk een goeie in dit verband. Ben zelf terug een wat langere pauze aan het inlassen qua serotonine-slurpende stofjes, om het nog eens met MDMA te doen, want MDMA, heeft nu eenmaal iets dat door niets te evenaren valt, je wordt in golvende pieken, ergens ingezogen dat zo wow gevoel geeft. Klik om te vergroten... en MDMA heeft altijd zo'n lekker warme matras waar je altijd op terug kunt vallen en valt in de comedown Nihilist88 zei: LSD is eerder een echte meerwaarde, om de comedown vd MDMA minder heftig te laten ervaren, terwijl 6APB eerder meerwaarde is op 1p-lsd. Ik ben nu ook wel grote fan van 6apb geworden. Waar ik jaren 4-fa gebruikte als vervanger vr MDMA, pas laatste 4 maanden 6APB heb leren kennen, weet ik nu dat 6APB uiteindelijk veel meer een MDMA vervanger is, daar waar 4-fa veel meer een krachtige amfetamine is, waar ik 24-36u op wakker bleef. Ik wijk uit merk ik. Dus try it zouk zeggen đ Klik om te vergroten... Ik ben erg benieuwd en het staat zeker op mijn verlanglijstje Maar ik wil eerst 1P zonder doen voordat ik ze ga combineren. Maar klinkt allemaal erg positief"
"Roze Olifant zei: Heel eigen synergie ook, echt anders dan de effecten van beide drugs gestapeld. Klik om te vergroten... Kun je daar iets meer over vertellen?"
"Beetje gravedigging maar had deze nog niet gelezen, wat een gave ervaring en super opgeschreven. Doet me zo herinneren aan mijn eerste keer, ook samen met twee anderen, goede vrienden (Maar dan zonder Changa.) Er zit weer een keer aan te komen, dus ben er in mn hoofd dan weer behoorlijk veel mee bezig. Dit lezen maakt me dan weer zo excited, wat een levensveranderende ervaring was en is het toch. Je bent wel gelijk flink gedoken zeg toen die eerste keer hahaha. Mijn eerste keer was een bescheiden maar onuitwisbaar indrukwekkend bezoek in wat ik later als de wachtkamer typeerde (net als ieder ander zo ongeveer lol). Kan niet wachten. Na zo'n lange tijd (het is jaren geleden sinds ik een écht bezoek heb gebracht) kan ik me nu al indenken hoe ik straks weer denk: OH JA! Alhoewel je de herinnering zo sterk hebt (ik moet trouwens ook mn eerste ervaring toch nog eens opschrijven als ik dit zo lees... ), weet je pas echt weer hoe het is als je er bent."