Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik heb hetzelfste probleem, bij de helft vn de paddos in mn groeikit is het velletje al los en bij de andere helft niet (alhoewel deze wel al goed groot zijn en hun hoedje al gevormd is). Moet ik ze nu allemaal al oogsten of enkele diegenen waarvan het velletje al losgekomen is?"
"Overlaatst heb ik weer 3 growboxen gekocht en gisteren zijn die aangekomen. Doordat ik geen tijd had gisteren, heb ik ze , geheel ongeopend, in de berging gelegd, waar het redelijk koel en donker is. Nu vandaag kwam ik thuis en heb ik ze geopend om ze te vullen met water. bij het openen rook ik eraan en vond ik het substraat nogal verzuurd ruiken, niet heel erg, gewoon een beetje een zure geur. Ik kan me niet echt herinneren hoe ze de vorige keer roken :P dus vraag ik het maar eens aan jullie: is het erg als het substraat een beetje verzuurd ruikt? De growboxen heb ik wel gevuld en ze staan nu te weken."
"heb me overlaatst ook 3 groeisetjes gekocht, heb ze gisteren 12u laten soaken en ze staan nu rustig op hun plaatsje. ik vraag me wel een paar dingen af: moet ik ze tijdens het groeiprocess nog besproeien met water ofzo? en moet de zak constant gesloten blijven? voor de rest ziet alles er tot nu toe goed uit, het enigste verschil met gisteren is dat er een beetje meer schimmel is bijgekomen en dat de groeisetjes een ietwat natuurlijk geurtje hebben gekregen, dit zijn toch geen slechte tekenen hoop ik?"
"Frisian User zei: wit spul is goed groene of bruine of zwarte schimmel is niet echt de bedoeling Klik om te vergroten... het is degelijk wit maar het is ook niet zoveel, en bij de ene is het wat minder dan bij de andere...maarja dat zal wel normaal zijn ook staan ze alledrie op een rijtje bovenop een kast ( ze staan in de buurt van een dakraam) en ik vraag me af of ze elkaar niet zullen hinderen qua licht?"
"ik heb een paar groeikits thuis en heb vndaag net mn eerste groeikit geoogst. alles ok dacht ik, maar nu blijkt dat mn moeder de deksels heeft weggesmeten... Maar om ze te soaken moet er een deksel op. Wat moet ik nu doen? kan ik ergens zon deksel kopen? of een ander deksel gebruiken met gaten in ofzo?"
"kut... Maar stel dat er dan contaminatie is, hoe herken ik dat dan? Zodat ik mezelf niet vergiftig weetjewel"
"moet wel kicke zijn!"
"ik vroeg het mij altijd af: de coke die in de benelux terechtkomt, waar is die dan eigenlijk geproduceerd?"
"een leke poll om ons es bezig te houden"
"het verkracht je hersens een beetje... Maar op de leuke manier"