Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Razar zei: Toen ik een 3tal maanden geleden door burn-out en depressie en zo niet meer kon slapen, heb ik risperdal voorgeschreven gekregen voor beter te slapen ( en ook tegen autisme spectrum stoornis). De eerste twee maanden leek er wel verbetering te komen in mijn denken en zo ( minder paniek-piekeren en zo). Maar de laatste 2 weken is er toch iets raars aan het gebeuren. Ik lijk moe-er en moe-er te worden overdag en een leeg onverzadigbaar gevoel komt elke dag opzetten. Ik neem een lage dosis ( 1-1.5 mg net voor slapengaan). Ik ben wel gevoelig aan medicatie. Als ik smorgens opsta heb ik tot laat in de namiddag nog een slaapdronken, onecht gevoel. Pas tegen 's avonds heb ik de indruk dat dit weggaat. Ik denk dat de werking van risperdal tegen mij begint te keren. Daarom denk ik er meteen mee te stoppen. Ik weet wel dat je lang moet afbouwen normaal, maar dat zie ik niet zitten. Zijn er nog mensen die een lage dosis risperdal in 1 keer hebben stopgezet zonder bijwerkingen te krijgen? Klik om te vergroten... Ik ben met risperdal van het ene moment op het andere gestopt. ik slikte op het laatst 4 mg per dag, 's ochtends 2 en 's avonds 2. Hbe er niets van gemerkt dat ik gestopt ben. Maar tis misschien verstandiger om naar je arts te luisteren ?"
"Hoi, Weet iemand iets over het gebruik van barbituraten ? Wordt het nog gebruikt of is het helemaal verdrongen (ook in het zwarte circuit) door benzo's. alvast bedankt Chris"
"BillyBilo zei: barbituraten klinken mij als romantiek in de oren, ze worden echter bijna, of niet meer gebruikt. Ik heb ooit eens wat phenobarbital gekregen, maar dat was geloof ik zwaar over datum. Klik om te vergroten... phenobarbital is gewoon online te bestellen als je een beetje zoekt. bedoel eigenlijk meer de 'fast acting' zoals secobarbital en vriendjes"
"BillyBilo zei: Er worden nog maar weinig barbituraten gebruikt zoals ik zei. Klik om te vergroten... Ja dat blijkt, had toch een beetje gehoopt op gebruikers ervaringen, maar schijnbaar zijn die uitgestorven..."
"fneawognfkgln zei: Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital. Ik heb zelf fenobarbital gebruikt en ik vond het een saai middel, je wordt er alleen maar sloom van. Seconal en dergelijke zijn al lang uit de handel in NL, Vesparax ook al een paar jaartjes. Je zult alleen nog fenobarbital aantreffen en zelfs dat is zeldzaam. Wat betreft de romantiek; ik betwijfel of het wel degelijk zo veel leuker is dan benzo's. Het effect is, denk ik, gewoon als oxazepam of temazepam maar dan zwaarder (paar mg Temesta met wat drank b.v...?) Dingen zoals wat in Amerika op de markt was onder de merknaam Dexamyl (amobarbital met dexamfetamine) schenen wel enorm euforisch te zijn, maar met de combi nitrazepam met Ritalin heb ik ook de tijd van m'n leven gehad Ik denk dat ze overrated zijn omdat het iets heeft dat ze niet meer te krijgen zijn. Chloraalhydraat however, vond ik geweldig Klik om te vergroten... dank voor jullie reacties. Maar benzo's enzo helpen me niet."
"Jadi zei: Ik vind deze dingen wel intressant Maar die worden ook niet meer gemaakt ofzo? Recept verloren gegaan? Geen een scheikundige die dat kan maken? Jammer Klik om te vergroten... jawel, zijn ook wel projecten op internet te vinden. zoek maar eens op "peanut project" gaat over nembutal, maar is een pot nat. en nee, de recepten zijn niet verloren gegaan, er zijn andere minder gevaarlijke medicijnen voor in de plaats gekomen."
"Dzy zei: Wat is jouw favoriete benzodiazepine? Mijne is denk ik Dormicum. Klik om te vergroten... Nou ja, ligt er een beetje aan waarvoor. Om lekker vlot in slaap te komen gebruik ik ook dormicum, maar om rustig te worden lorazepam 1 of 2 mg of oxazepam/bentazepam. Als ik een gat in de dag wil slapen iets van zolpidem of nitrazepam of eventueel tanxene, maar die wekt nog een eeuwigheid door, blijf aan het gapen van dat spul"
"matthijs zei: Benzo's...rare shit. Wat the fuck is er nou leuk aan dacht ik de eerste keer. Maar toch deed ik de 2e keer en de 3e keer en de 4e keer. Toen waren ze gelukkig op. Elke keer heb ik er niet echt van genoten ofzo..niet dat het kut was maar een geweldig gevoel is het gewoon niet. Toch bleef ik die dingen pakken...wat maakt die dingen nou zo leuk? Heb zelf echt gen flauw idee. Klik om te vergroten... Nee, weet het ook niet. Geeft geen kick. Krijg ze van de dokter (of bestel online als dat zo uitkomt) maar gebruik ze eigenlijk alleen om rustig te worden of om lekker door te slapen. In combinatie met wiet en/of met alcohol. denk dat het keyword is RUSTIG beginnen, het grote gevaar is door een grote hoeveelheid benzo's en alcohol in je maag dat je gaat kotsen terwijl je 'out' bent, en das best vervelend als er niemand is om te helpen."
"matthijs zei: BillyBilo zei: • Alcohol en/of drugsmisbruik Grote terughoudendheid is vereist bij het gebruik bij alcohol- en/of drugsmisbruik in verband met het optreden of voortzetten van lichamelijke afhankelijkheid. Klik om te vergroten... Alcohol bij benzo's drinken is fokking gevaarlijk...Janis Joplin, Jimmy Hendrix...Need I say more..? Klik om te vergroten... please do, jimi hendrix is in ieder geval niet overleden aan benzo's"
"matthijs zei: chrissss zei: matthijs zei: BillyBilo zei: • Alcohol en/of drugsmisbruik Grote terughoudendheid is vereist bij het gebruik bij alcohol- en/of drugsmisbruik in verband met het optreden of voortzetten van lichamelijke afhankelijkheid. Klik om te vergroten... Alcohol bij benzo's drinken is fokking gevaarlijk...Janis Joplin, Jimmy Hendrix...Need I say more..? Klik om te vergroten... please do, jimi hendrix is in ieder geval niet overleden aan benzo's Klik om te vergroten... Jawel. Hendrix stierf in een hotel te Londen op 18 september 1970, doordat hij stikte in zijn eigen braaksel, nadat hij als gevolg van een overdosis slaappillen in een coma was geraakt. Hierbij zou een rol hebben gespeeld dat Britse slaappillen die hij in had genomen sterker waren dan de Amerikaanse slaappillen, waaraan hij gewend was. Hendrix werd 27 jaar oud. Na een autopsie werd duidelijk dat Hendrix nooit in zijn leven verslaafd is geweest aan heroïne, en dat dit dan ook niet de doodsoorzaak was, wat destijds veel mensen dachten. Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... nee. ik geloof je quote, alhoewel zonder bronvermelding... Maar er staat niets over benzo's Hendrix is overleden door secobarbital. en Secobarbital is _GEEN_ benzo. Kan door capsules seconal of door de toenmalige pijnstiller* vesparax waar ook 150 mg secobarbital in zit. Waarschijnlijk waren er helemaal nog geen benzo's in de tijd dat hendrix dood ging. barbituraten waren tot in de jaren 80 HET slaapmiddel. * correctie vesparax is of was een slaapmiddel, geen pijnstiller"