Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRisperdal een veranderende werking doorheen de tijd?

Risperdal een veranderende werking doorheen de tijd?

3 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
Toen ik een 3tal maanden geleden door burn-out en depressie en zo niet meer kon slapen, heb ik risperdal voorgeschreven gekregen voor beter te slapen ( en ook tegen autisme spectrum stoornis).
De eerste twee maanden leek er wel verbetering te komen in mijn denken en zo ( minder paniek-piekeren en zo).
Maar de laatste 2 weken is er toch iets raars aan het gebeuren. Ik lijk moe-er en moe-er te worden overdag en een leeg onverzadigbaar gevoel komt elke dag opzetten.
Ik neem een lage dosis ( 1-1.5 mg net voor slapengaan). Ik ben wel gevoelig aan medicatie.
Als ik smorgens opsta heb ik tot laat in de namiddag nog een slaapdronken, onecht gevoel. Pas tegen 's avonds heb ik de indruk dat dit weggaat. Ik denk dat de werking van risperdal tegen mij begint te keren.
Daarom denk ik er meteen mee te stoppen. Ik weet wel dat je lang moet afbouwen normaal, maar dat zie ik niet zitten.
Zijn er nog mensen die een lage dosis risperdal in 1 keer hebben stopgezet zonder bijwerkingen te krijgen?
c
chrissssLid
Razar zei:
Toen ik een 3tal maanden geleden door burn-out en depressie en zo niet meer kon slapen, heb ik risperdal voorgeschreven gekregen voor beter te slapen ( en ook tegen autisme spectrum stoornis).
De eerste twee maanden leek er wel verbetering te komen in mijn denken en zo ( minder paniek-piekeren en zo).
Maar de laatste 2 weken is er toch iets raars aan het gebeuren. Ik lijk moe-er en moe-er te worden overdag en een leeg onverzadigbaar gevoel komt elke dag opzetten.
Ik neem een lage dosis ( 1-1.5 mg net voor slapengaan). Ik ben wel gevoelig aan medicatie.
Als ik smorgens opsta heb ik tot laat in de namiddag nog een slaapdronken, onecht gevoel. Pas tegen 's avonds heb ik de indruk dat dit weggaat. Ik denk dat de werking van risperdal tegen mij begint te keren.
Daarom denk ik er meteen mee te stoppen. Ik weet wel dat je lang moet afbouwen normaal, maar dat zie ik niet zitten.
Zijn er nog mensen die een lage dosis risperdal in 1 keer hebben stopgezet zonder bijwerkingen te krijgen?
Klik om te vergroten...

Ik ben met risperdal van het ene moment op het andere gestopt.
ik slikte op het laatst 4 mg per dag, 's ochtends 2 en 's avonds 2. Hbe er niets van gemerkt dat ik gestopt ben.

Maar tis misschien verstandiger om naar je arts te luisteren ?
M
MescalineLid
Heb dit product langer dan een jaar geslikt toen ik kind was, nu was ik als kind niet echt dik maar ben ik dat later pas geworden.
Pas sinds kort ga ik me dingen afvragen en vraag ik me af of Risperdal op lange termijn na dat je gestopt bent nog blijvende veranderingen in je lichaam kan hebben aangemaakt?

Heb best veel aanleg en als dat door dit medicijn zou kunnen komen wil ik er graag zoveel mogelijk over weten en zijn er dan weer medicijnen die het weer *op orde* kunnen krijgen?
K
Kmo42Lid
Hallo
Ik ben op een jonge leeftijd bekend gemaakt met Risperdal en Seroquel. Mijn mening over het product is op ze minst gezegd, niet positief. Ik heb vooral te maken gehad met de volgende bijwerking verschijnselen.

- Vermoeid, uitgeput, onecht gevoel.
- misselijkheid, en maag en darmklachten "vermoedelijk kwam latere diagnose van Gastroesophageal reflux disease (GERD) door de liquide druppels op een lege maag"
- Verlies van emoties
- Een gevoel van asexueliteit
- Eetlust problemen
- Duizeligheid
- En Beroertes

Let wel op!
Ik was van redelijk jonge leeftijd aan dit middel gezet. 11 of 12 jaar, tot en met me 17. Al dan niet sporadisch door dat ik tegen stribbelde en het middel niet wilde gebruiken. Wegens bovenstaande klachten.

heid
Mescaline zei:
blijvende veranderingen in je lichaam kan hebben aangemaakt?
Klik om te vergroten...
Bedoelde je hierbij ook lichamelijk aandoeningen zoals GERD ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."