#1
Toen ik een 3tal maanden geleden door burn-out en depressie en zo niet meer kon slapen, heb ik risperdal voorgeschreven gekregen voor beter te slapen ( en ook tegen autisme spectrum stoornis).
De eerste twee maanden leek er wel verbetering te komen in mijn denken en zo ( minder paniek-piekeren en zo).
Maar de laatste 2 weken is er toch iets raars aan het gebeuren. Ik lijk moe-er en moe-er te worden overdag en een leeg onverzadigbaar gevoel komt elke dag opzetten.
Ik neem een lage dosis ( 1-1.5 mg net voor slapengaan). Ik ben wel gevoelig aan medicatie.
Als ik smorgens opsta heb ik tot laat in de namiddag nog een slaapdronken, onecht gevoel. Pas tegen 's avonds heb ik de indruk dat dit weggaat. Ik denk dat de werking van risperdal tegen mij begint te keren.
Daarom denk ik er meteen mee te stoppen. Ik weet wel dat je lang moet afbouwen normaal, maar dat zie ik niet zitten.
Zijn er nog mensen die een lage dosis risperdal in 1 keer hebben stopgezet zonder bijwerkingen te krijgen?
De eerste twee maanden leek er wel verbetering te komen in mijn denken en zo ( minder paniek-piekeren en zo).
Maar de laatste 2 weken is er toch iets raars aan het gebeuren. Ik lijk moe-er en moe-er te worden overdag en een leeg onverzadigbaar gevoel komt elke dag opzetten.
Ik neem een lage dosis ( 1-1.5 mg net voor slapengaan). Ik ben wel gevoelig aan medicatie.
Als ik smorgens opsta heb ik tot laat in de namiddag nog een slaapdronken, onecht gevoel. Pas tegen 's avonds heb ik de indruk dat dit weggaat. Ik denk dat de werking van risperdal tegen mij begint te keren.
Daarom denk ik er meteen mee te stoppen. Ik weet wel dat je lang moet afbouwen normaal, maar dat zie ik niet zitten.
Zijn er nog mensen die een lage dosis risperdal in 1 keer hebben stopgezet zonder bijwerkingen te krijgen?