Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dat je dit hele topic doorleest en denkt over mensen die veel roken "goh ik val wel mee", dan een peuk wil draaien en beseft dat je pakje shag al bijna op is... Dat je tijden dat peukje maken je naar je handen kijkt en dat ze paars/blauw zijn en dan denken "o dat komt doordat ik kleurenblind ben" terwijl je handen er anders wel normaal uitzien. Dat je denkt dat je niet superhard gaat maar dat in je ondergoed op het balkon staan roken een goed idee is omdat je het zo heet hebt"
"inmiddels 1.65 en 58kg.. and dropping"
"praat met hem, ga niet dreigen of zeggen je moet dit of dat wel/niet doen, maar vraag hem hoe of wat. Dat is altijd een heel goed begin"
"Inmiddels een week niet gebruikt, maar omg wat is het moeilijk"
"Carlo86 zei: Maar merk je misschien ook dat wanneer de speed is uitgewerkt dat alles nog lastiger is als daarvoor? Klik om te vergroten... nee, het is niet dat het nu ineens moeilijker wordt, althans bepaalde dingen waren al onmogelijk dus slechter kan het niet worden dus dat verschil zou ik niet merken"
"We zijn inmiddels weer een week verder, hoe gaat het nu?"
"ik ben dan ook niet echt normaal. En het feit is nu eenmaal dat er momenteel gewoon geen oplossing is. Alle dokters et cetera ten spijt, voordat het zover is ben ik al snel een jaar verder en tot die tijd zal ik toch in een bepaalde mate moeten functioneren. Dus kan ik zonder? Nee. Wil ik zonder? Tenzij iemand een alternatief heeft niet. En die medische molen is zo extreem traag. Instanties werken langs elkaar heen, gegevens die kwijtraken en ga zo maar door. Eerste idee wat ik kreeg toen ik het traject in ging: ga naar groepsgesprekken, is goed voor je. Sorry ik heb asperger dus dat kan gewoon niet En toen hield het op want verslaving + autisme was te lastig voor ze en ik kon het zelf weer gaan uitzoeken. Ik krijg telkens weer te horen dat ik niet in hun "hokje" pas en dus maar ergens anders moet zijn En ik weiger om hele dagen thuis te zitten met de gordijnen dicht, geen telefoon, niet opendoen als de bel gaat. Altijd maar zorgen maken over die enkele sociale verplichting. Ik vind dat ik ook recht heb op een enigszins normaal leven."
"almelo? not really En ik weet hoe slecht ik functioneer zonder dat is nou net het probleem En het is ook superslecht voor me, dat weet ik, daarom ben ik ook die molen ingegaan, maar dat kastje -> muur gedoe is ook zwaar vermoeiend"
"Carlo86 zei: almelo? not really Klik om te vergroten... Hoe wil je verder dan? Ik neem aan dat je snapt dat je niet de rest van je leven aan de pep kunt zitten? Klik om te vergroten... Dat snap ik, alhoewel het soms wel verleidelijk klinkt hoor. Waar ik op dit moment vooral naar op zoek ben is een deskundige die wat verder kan denken dat het vaste hokje. En dat is lastig zoeken. Het meeste wat je hoort is: "drugs is slecht dus stoppen" zónder dat er over een alternatief wordt nagedacht. Het is niet dat er wordt gezegd dat er geen alternatief is, maar men wenst er niet eens over na te denken of te praten. Dus is lastig... ga binnenkort met een vriendin langs weer een andere arts, eens kijken wat die zegt. Ben nog flink moed aan het verzamelen, maar gaat wel gebeuren binnenkort."
"Moed is verzameld (voor wie zich dat afvraagt, jah die moed kwam door m'n neus naar binnen, sta nu helemaal stijf ), maar de afspraak staat voor 18 april. Ik koop altijd via een vriend en die weet dat ik NIKS meer mag kopen (en hij is te vertrouwen daarin gelukkig) dus als het op is, is het op. Ik stop ermee, ben er klaar mee. Ik wil jullie heel erg bedanken, jullie reacties hebben me heel erg geholpen. Go drugsforum Vind het wel doodeng, weet niet wat me te wachten staat."