Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik had het vroeger altijd, dat in de laatse uren van mijn trip het voelde alsof er een bankschroef op mijn achterhoofd en nek was gezet. Nu nooit meer, ik denk dat het komt doordat bepaalde energie niet doorstroomt, dingen als stress e.d. worden opgeslagen in je nek en schouders, volgens mij heeft het daarmee te maken."
"Apparat zei: Ik ben het overigens wel eens met blaadjeboom dat je uiteindelijk zulke ervaringen toch in jezelf moet zoeken zonder psychedelica en met behulp van bijvoorbeeld meditatie. Ik denk dat de spirituele ervaringen die door meditatie zijn opgewekt positiever zijn dan de ervaringen opgewekt door tripmiddelen, omdat je bij meditatie je geest er echt in hebt getraind en je het tijdens een trip eigenlijk min of meer in je schoot krijgt geworpen. Klik om te vergroten... Maar psychedelica wordt wel al duizenden jaren gebruikt, de eerste natuurreligies zijn erop gebaseerd, het is een soort sleutel, het laat je zien dat bepaalde dingen bestaan zodat je er in je verdere leven iets mee kunt doen. Denk ik :P Bij mij werkte het in ieder geval zo."
"pascal828 zei: Op de manier hoe TS beschrijft lijkt het mij niet dat je zo een religieuze ervaring kan triggeren. Ik denk dat je pas echt serieus er over gaat filosoferen als je er zelf al wat vanaf weet. Dus lees gewoon boeken, en begin en dan zelf een eigen draai aan te geven bijvoorbeeld. Klik om te vergroten... Of andersom, ik vertelde mensen over dingen die ik ervaarde tijdens tripjes en de periodes erna, en toen kreeg ik van alle kanten te horen dat diezelfde dingen ook in boeken stonden, terwijl ik nooit een boek had gelezen daarover. Daarna ben ik boeken gaan lezen, als je het zelf ervaart en vervolgens merk je dat het door volken uit de hele wereld al jaren wordt gezegd, was voor mij gewoon veel geloofwaardiger dan wanneer je eerst een boek leest, dan wordt je hoofd automatisch al beinvloed en komt het niet meer uit jezelf."
"Alles wat je in een trip ervaart, ben je zelf. 't is een soort spiegel van je bewustzijn. Dus eigenlijk heb je alles gewoon zelf in de hand, en als je dat in je achterhoofd houdt kan er weinig misgaan! Ik wens je heel veel plezier! O ja, en 2cb nemen om je voor te bereiden op LSD lijkt me niet echt een goed idee. Het zijn 2 totaal verschillende dingen."
"tomz0r zei: Geloof je daar nog steeds in als je nuchter bent? Klik om te vergroten... Ehmm.. ja? Hoe kan iets meer waar zijn dan iets wat gewoon helemaal uit je essentie komt? Ik vind het altijd zo raar dat mensen op een trip dingen snappen en dan de dag erna erom gaan lachen, is het niet gewoon een extensie op je bewustzijn, waarin je meer openstaat voor dingen die er eigenlijk altijd al zijn? Geloof jij in de "nuchtere" wereld? De maatschappij? Is die echt, of is het toch allemaal een spelletje wat je zo hard is aangepraat dat het voor de meeste mensen nu de enige vorm van realiteit is?"
"Aalpoepert zei: Psychedelische ervaringen zijn voor mij eigenlijk ook de trigger geweest om op djembee les te gaan. Ik moet zeggen dat het trommelen op zich al een trance opwekkende ervaring kan zijn en als je met meerdere mensen trommelt zie je ook dat hun ogen ineens gaan glimmen, als kinderoogjes Klik om te vergroten... Hahaha klopt! Mooi is dat he.. Ik voel me ook altijd meteen weer in mezelf en terug bij de Aarde komen als ik ga trommelen, zo'n fijn gevoel"
"electergie zei: Shamanen gebruiken de drum om in trance te gaan, en er ook uit te komen. Lijkt mij logisch dat op LSD je ongeveer dezelfde ervaring had. Ga ik zeker ook ooit eens proberen; met of zonder lsd. Klik om te vergroten... Ja, ik ben inderdaad ook heel veel bezig met Shamanisme, gebruik LSD soms om mijn zintuigen te verscherpen, ik sta er zo verbaasd van hoe ongelooflijk veel ik ervan leer, elke keer weer"
"TrippyShit zei: Lijkt me heel mooi dat je dat de volgende ochtend nog ervaart om je heen Zelf ben ik nog niet bekend genoeg met lsd om zoiets meegemaakt te mogen hebben.. Klik om te vergroten... Grappig dat je dat zegt.. Ik ervaarde trippen ook altijd als een les die elke keer een stukje verder gaat. Bij je volgende trip ga je verder waar je de vorige bent gebleven, en steeds leer je er weer iets bij over het leven. Gewoon openstaan, dan komt alles vanzelf"
"tomz0r zei: Als iemand begint te praten over dat de wereld bestaat uit fractal patronen en trillingen is het praktische nut daarvan nul komma nul. En is het relevant om te weten/geloven, zoiets achterlijks? Dat helpt je nergens bij. En vaak is dat vage gedoe niet alles, maar komt meteen er achter aan een enorme kritiek op de maatschappij omdat die mensen onbegrepen zijn en dan is het eigenlijk over met ze. Alle mensen die ik ken, en de mensen op dit forum, waarvan ik merk dat ze een tripdrugfascinatie hebben, die hebben grote problemen en zijn niet in staat om normaal te reageren op dingen omdat ze steeds die nepfilosofische "LSD-inzichten" er bij halen. In hun hoofd klopt het dan misschien, dat geloof ik ook wel, maar zoals ik al zei, mensen hebben er niks aan. En ik spreek niet alleen over wat ik van anderen zie. Ik was zelf ook een keer zo dom om LSD te nemen, en ik had een week er na ook echt achterlijke gedachten over de wereld en ik dacht dat ik niet goed was geworden. Het duurde echt een maand lang om het van me af te zetten, en als ik andere dan dat soort dingen uit zie kramen dan herken ik dat precies. Geloven in die mindfuckende onzin is gewoon niet goed. En toevallig hebben al die mensen die zo zweverig blijven na LSD ook lang haar, maar dat is maar een grappige bijkomstigheid Klik om te vergroten... Goh, was je niet goed geworden na je LSDtrip of klopte je wereldbeeld ineens niet met wat je altijd is aangeleerd als waarheid te zien? Nee, je hebt gelijk, het is goed om je leven te storten op werken en verder komen in de maatschappij, daar heb je wat aan! Ga zo door! Alle anderen die wel proberen in te zien waar het nou eigenlijk om gaat zijn gewoon gek."
"electergie zei: gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven Veel succes nog met 't shamanisme.. Lees eens Carlos Castaneda; Journey to Ixtlan, als je dat nog niet hebt gedaan! Iets over de ''eerste'' shamanisme in Siberie, is moeilijk te vinden... succes Klik om te vergroten... Die heb ik nog niet gelezen inderdaad, ik ga hem opzoeken! er zijn veel mooie boeken over oa Shamanisme. Luister wel veel Terence McKenna als ik de tijd ervoor vind, zijn boeken zijn ook mooi, maar dan vooral die van reizen e.d, de informatieve boeken kom je moeilijk doorheen, allemaal lange engelse wetenschappelijke benamingen waardoor het niet zo fijn leest als je niet engels bent en steeds woorden moet opzoeken. Vind vooral True Hallucinations erg goed."