Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"EternalParanoid zei: Hoeveel weken tussen inname wachten om zo weinig mogelijk tolerantie op te bouwen? Klik om te vergroten... Ik heb geen idee. Wat je wel kan doen als je speed gebruikt telkens maar een klein lijntje pakken en proberen de aantal keren dat je snuift op een avond minimaal te houden. Ik denk dat dat ook wel scheelt."
"Komt niet door de speed. Bloedvergiftiging of een ontsteking komt puur door het feit dat je lichaam in aanraking is gekomen met bepaalde bacterien of parasieten. In jou geval kan het zijn geweest doordat het voorwerp waar jij je aan hebt gesneden vuil was of er is in het bos/speeltuin iets in de wond gekomen of op een andere manier vuil in je wond gekomen. Dus nogmaals: Het heeft totaal niks te maken met de speed!"
"Kobar zei: Ik heb afgelopen weekend voor het laatst pep gesnoven... Wil stoppen, maar zou wat tips willen die ik kan gebruiken tijdens het afkicke... Ook vraag ik me af hoe ik het snelste de speed die nog in me lichaam zit kan afbreken... En wat kan ik doen tegen de depressie`s , en het feit dat ik me zo overdreven kl*te voel... Nouja ik hoop dat iemand mij wat antwoorden, tips, hulp of weet ik veel wat voor iets bruikbaars kan geven... Gr kobar Klik om te vergroten... Je moet er gewoon 100% achterstaan en het echt willen. Als je vrienden ook aan de pep zitten dan is het misschien beter om er een tijdje niet mee om te gaan of ze vragen dat ze het niet willen doen in het bijzijn van jou. Dit omdat de drempel nog erg laag ligt en de speed voor het grijpen ligt. De eerste weken ben je erg moe althans in mijn geval. Ik sliep dagelijks enorm veel en de tijd dat ik wakker was deed ik ook niet veel dan wat luieren. Ik had de vaagste dromen en werd bijna dagelijks kletsnat van het zweet wakker. Naarmate de eerste weken verstrijken ga je je steeds beter voelen. De depressieve gevoelens worden met de dag minder en de zon komt weer te voorschijn achter de wolken Probeer ook weer onder de mensen te komen en naar buiten te gaan, voor een wandeling ofzo. In mijn geval had ik me in al die jaren steeds meer binnen gekluisterd vandaar dat ik dit schrijf. Op een gegeven moment komt er een omslag qua moeheid. De moeheid is verdwenen en je hebt weer een normale nachtrust. Het is wel heel belangrijk dat je je weer in een goed ritme komt. Dus goed eten, beweging en op normale tijden naar bed. Ik word nu gewoon wakker tegen een uur of negen terwijl dat eerder pas laat in de middag was. Ook sta ik dan gewoon op omdat ik totaal niet meer moe ben. Ik weet niet hoelang je aan de pep hebt gezeten dus dit alles kan wel verschillen. Geef in het begin toe aan je moeheid, je hebt immers heel wat slaap in te halen en doe dit ook. Geef weer ritme en structuur aan je leven. Eet goed!!, rust goed en kom uit huis. Je depressieve zullen ook stukken minder worden. Succes mate!!"
"Succes! Blijf gewoon volhouden en laat je niet verleiden bij een terugval of wat dan ook. Je merkt nu al dat het beter met je gaat en dat wordt alleen maar beterder. Ik ben nu een dikke maand clean na drie jaar bijna dagelijks gebruik en het gaat ook steeds beter met mij. De eerste weken enorm veel geslapen en dat wordt nu ook steeds minder. Verder voel ik me steeds fitter, begin minder depri te worden en ga zo maar door. Gek genoeg (gelukkig maar) heb ik er ook totaal geen behoefte aan en ik krijg nu een misselijk gevoel bij de gedachte aan speed. Succes mate!"
"JewCookie zei: Ohja: Niets is te duur om in pillen te stoppen, iets kan enkel te goedkoop zijn om in pillen te stoppen. Klik om te vergroten... Wat een onzin!"
"Ik ben al vanaf 9 nov clean!!! En dat na bijna 3 jaar dagelijks gebruik. Het gaat me enorm goed af en het gaat steeds beter met mij! Ben zo trots op mezelf! Heb voor oud en nieuw wel een grammetje sos maar dat is enkel voor oud en nieuw en geen pep. Het is voorbij met de pepperdepep! Heerlijk!"
"Marla Singer zei: Je verhaal komt me zeer bekend voor. Een maand of vier geleden was ik ook radicaal gestopt na twee jaar bijna dagelijks gebruik. Ik moet zeggen dat ik dat bijna drie maanden goed heb volgehouden. Ook met dezelfde verschijnselen zoals jij ook omschreef: dromen, veel slapen, eetbuien en ik dacht continue aan speed. De laatste tijd ben ik wel weer af en toe gaan gebruiken. Ik vind het gewoon te lekker om er helemaal mee te stoppen. Ik doe het alleen niet meer elke dag en ook niet meer tijdens werk e.d. Alleen zo om het weekend, als mijn lief en ik helemaal vrij zijn en geen verplichtingen hebben. Door tegenwoordig op deze manier te gebruiken, ervaar ik geen depressies meer of andere rare lichamelijke kwaaltjes. Om nu niet meer zo frequent te gebruiken, was het wel echt nodig om die drie maanden clean te zijn en weer op nieuw te leren hoe het leven zonder pep is. Anders zou ik dit nu zo niet hebben gekund... Maar goed, aan deze info heb je eigenlijk niet zo veel, want jij wilt echt helemaal stoppen. GOED ZO!!!! Blijf dus zo doorgaan zoals je nu doet en als je het soms moeilijk hebt, helpt het om op dit forum zo af en toe je frustraties van je af te schrijven. Je krijgt vast een hoop steun van mede forumleden. Dat heeft mij toen iig goed verder geholpen (ergens is hier op het speedforum nog een topic te vinden die ik speciaal had gestart toen ik aan het stoppen was). Je moet er even doorheen bijten, maar je kunt het. You rule!! @ Safire: Wat goed van je dat je nog steeds clean bent!!!! Ik weet wel dat we ongeveer tegelijk stopten en jij was een van mijn grote steunen hier op het forum . Goed, ik ben dus inmiddels niet zo clean meer, maar wel al lang blij dat ik niet meer op hetzelfde niveau als van daarvoor zit. Er komt vast wel een tijd dat ik helemaal stop, alleen nu ben ik nog niet helemaal klaar daar voor.... Klik om te vergroten... Ik ben idd van plan om een hele tijd wellicht voor altijd te stoppen met speed. Ik kan nu niet zeggen dat ik het nooit meer zal gebruiken maar ik streef er na om het behoorlijk lang niet meer te doen. Als ik weer eens een snuif zou nemen dan moet ik leren dat het bij die snuif blijft en niet door sla wat ik nu doe. Als je me nu een gram geeft is die zo op en ga ik weer kopen, kijk en dat moet niet. Verder wil ik je bedanken voor je reactie. Het is toch altijd fijn om reacties te lezen van mensen die hetzelfde doormaken of hebben doorgemaakt. Je ziet herkenning, adviezen en steun. Ik zal zeker het topic zoeken en lezen waar je het over hebt."
"Re: Hallo Dianics zei: ik heb er iets langer dan een jaar aan gezeten en ik gebruikte dagelijks.. ik werd ermee wakker en viel ermee in slaap.. ik ben er nu net 6 dagen vanaf.. Ik heb ook die knoop doorgehakt, ik heb er leuke dagen mee gehad, het is nu ook gewoon weg gebeurd.. Ik heb precies dezelfde symptomen als die van jou alleen het probleem heb ik er ook naast.. extreem erg afgevallen.. Klik om te vergroten... Probeer weer regelmaat op te bouwen in je leven. Op tijd naar bed, goed eten, etc...Ik denk dat als je gewoon weer goed gaat eten dat je vanzelf weer kilo's bijkomt. Heb je geen honger dan toch jezelf dwingen om regelmatig en gezond te eten."
"Re: pep afkick/rebound. pauluz zei: Wat betreft de speed afkick (alsmede de werking) is deze deels afhangkelijk vande conditie van de stoppende pepconsument dus geestelijk en lichamelijk,het andere is de kwaliteit en samenstelling van de gebruikte pep.Zoals je misschien al gemerkt hebt wil ernog wel eens wat veschil in zitten dit kan door toevoegingen(winstbejag) of dat er tijdenshet productieproces nietstrak aan het receptwordt gehouden,vooral tijden dienodig zijn voor bepaalde stappen tijdens het proces wil er nog wel eens aan getornd worden.De gevolgen hoe minimaal dan ook veranderen het totaal spectrum van het effect op korte en lange termijn.dit vind zijn weerslag in de gebruiker. Even terzijde ,de laboranten tegenwoordig doen het voornamelijk voor de pegels .de laborant die tevens liefhebber is van zijn eigen product zijn dun gezaaid deze mannen/vrouwen staan garant voor kwaliteit maar ja vind het maar eens. Wat er op de markt verschijnt heeft over het algemeen niet meer dan ...% werkzaame stof .Een partij knetter zuivere pep op demarkt brengen is bijna vragen om problemen. Ik dwaal een beetje af ,maar volgende keer ga ik er verder op in, OK? Klik om te vergroten... De situatie wat jij schets dat de kwaliteit van de gebruikte speed invloed heeft op je afkickverschijnselen en duur ervan daar ben ik het niet mee eens. Als je maanden of jaren lang bijna dagelijks speed hebt gebruikt dan is je lichaam gewoon op. Al je reserves en alles wat er mee te maken heeft zijn gewoon uitgeput. Je lichaam moet hiervan herstellen en weer zelf leren om al die stoffen zelf aan te maken zonder hulp van speed. De duur van gebruik en mate van gebruik hebben invloed op de afkicktijd. Mocht jij duidelijke uitleg hebben over de kwaliteit en afkicken dan wil ik het zeker lezen. Wel is het zo dat je ene pep de andere nog niet is. Bij de ene heb je aan 1 snuif genoeg voor veel genot, bij de ander heb je weer meer nodig en de ene geeft weer die lichamelijke bijverschijnselen en de ander weer niet. Ik had geluk dat de pep die ik kreeg bijna altijd van vrij goede kwaliteit was. Dat neemt niet weg dat door mijn overvloedig gebruik ik wel steeds meer en meer moest gaan snuiven. Voor mijn gevoel ben ik op een gegeven moment op een punt beland dat het me "niets" meer deed. Alsof ik over het punt heen was. Kreeg ik weer een nieuwe lading dan was de eerste dag ervan lekker, niet kunnen slapen en het lekkere speed gevoel. De dagen erna merkte ik er bijna geen flikker meer van en sliep telkens als een roos. En dan praten we niet over shitty speed.. Je zegt dat je er de volgende keer verder op in gaat, ik wacht af"
"Ik ben van mening dat je pep moet snuiven en niet moet slikken. Ik heb het ook altijd gesnoven. Met snuiven kun je ook veel beter doseren en verder wat het belangrijkste motief moet zijn om speed te snuiven en niet te slikken is je maag. De gevolgen en schade voor je maag zijn veel ernstiger als je het slikt dan de schade die het snuiven aan je neus aanricht.. dus mensen ...................//"